Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Gids
Gast

Zo werkt annuleren

Soms komt er iets tussen en moet je annuleren. Alles verloopt een stuk soepeler als je weet hoe het werkt. Hieronder lees je hoe je een reservering annuleert, hoe je de hoogte van je restitutie bepaalt of wat je moet doen als niet alles volgens plan verloopt:

Als je moet annuleren

Laten we je annulering snel afhandelen: als je plannen zijn gewijzigd, ga dan naar Reizen om je boeking te annuleren. Je krijgt het restitutiebedrag te zien wanneer je de annuleringsprocedure doorloopt.

Heb je een ruimte met strengere annuleringsvoorwaarden geboekt? Overweeg dan om de datums te wijzigen. Dien daarvoor een wijzigingsverzoek in bij je host. Een eventueel prijsverschil wordt aangegeven voordat je het verzoek bevestigt. Je kunt de host ook een bericht sturen met uitleg over je situatie en waarom je de boeking wijzigt.

Je boeking van een accommodatie annuleren
Standaardinformatie en een link om je reis te wijzigen of annuleren.

Een boeking wijzigen vóór je reis
Een wijzigingsverzoek indienen bij je host.

Annuleren tijdens je verblijf
Ontdek wat onder het Beleid voor omboeken en restitutie valt wanneer de accommodatie of voorzieningen niet aan je verwachtingen voldoen.

Een Airbnb-ervaring annuleren of verzetten
Alle informatie over onze annuleringsvoorwaarden voor ervaringen.

Een reis annuleren wegens verzachtende omstandigheden
Informatie over de vereisten en welke stappen je moet nemen.

Als er tijdens je verblijf iets aan de hand is


Als er iets ontbreekt, kapot is of bij aankomst of tijdens je verblijf niet is zoals je had verwacht, laat je host dit dan zo snel mogelijk weten. Kan je host het probleem niet oplossen? Dan staan wij voor je klaar. Om in aanmerking te komen voor AirCover, moet je elk probleem binnen 72 uur na het ontdekken ervan melden aan Airbnb.

Goed beschermd met AirCover voor hosts
Elke boeking bij Airbnb komt met AirCover: gratis bescherming tegen zeer onnauwkeurige advertenties en andere problemen, bijvoorbeeld bij aankomst.

Reisproblemen die in aanmerking komen voor restitutie
Ontdek of je beschermd bent onder het Beleid voor omboeken en restitutie.

Beleid voor omboeken en restitutie
Let ook goed op de kleine lettertjes van het Beleid voor omboeken en restitutie.

Als je host annuleert

Het is zeldzaam, maar soms annuleert je host je boeking. Geen zorgen. Als dit gebeurt, betalen we je restitutie en vinden we een vergelijkbare of betere accommodatie voor je.

Wanneer je host je boeking annuleert
Wat je moet doen als je bevestigde boeking door je host geannuleerd is.

Wanneer je host je ervaring annuleert
Wat er gebeurt als je ervaring door je host geannuleerd is.

Je restitutie krijgen

We willen je niet te lang laten wachten, maar de hoogte en ontvangstdatum van je restitutie zijn afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van je boeking en het tijdstip van annuleren (tenzij er sprake is van verzachtende omstandigheden). Controleer je boeking op deze informatie. Het goede nieuws? Als je voor restitutie in aanmerking komt, staat deze automatisch binnen tien dagen op de betaalmethode waarmee je geboekt hebt.

De hoogte van je restitutie
Meer informatie over annuleringsvoorwaarden en hoe deze van invloed zijn op je restitutiebedrag.

Wanneer ontvang je jouw restitutie?
Ontdek wanneer het restitutiebedrag op je rekening staat.

Restituties voor ervaringen
Wat je moet doen als je niet aan een Airbnb-ervaring kunt deelnemen omdat je niet naar de locatie kunt afreizen.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden