Wat als mijn host de reservering annuleert?
Hoewel dit zeldzaam is, kan het voorkomen dat een host een boeking moet annuleren. Wij begrijpen dat dit een grote impact kan hebben op je plannen. Bij elke boeking op Airbnb kun je rekenen op AirCover voor gasten, ondersteuning voor gasten die problemen ondervinden met hun boeking, waaronder annuleringen door hosts binnen 30 dagen voor aankomst.
Wat te verwachten als je boeking is geannuleerd
Bij annulering krijg je een e-mail met alle gegevens, waaronder informatie over je restitutie. Wanneer je je restitutie ontvangt hangt af van hoe je hebt betaald.
Als je annulering binnen 30 dagen voor je aankomst plaatsvindt, helpen we je ook bij het omboeken naar een vergelijkbare accommodatie, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen.
Je kunt altijd contact met ons opnemen als je meer hulp nodig hebt.
Gerelateerde artikelen
- Gast
Als je host moet annuleren
Als je host je niet kan ontvangen, annuleer dan niet namens de host. Stuur hem of haar een annuleringsverzoek zodat je niet de optimale rest… Zo werkt annuleren
Soms komt er iets tussen en moet je annuleren. Volg deze stappen voor een probleemloze annulering van je reservering.- Gast
AirCover voor gasten
Elke boeking is beschermd door AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb-accommodatie dat je host niet kan oplossen…