Goed beschermd met AirCover
AirCover is een uitgebreide bescherming voor Airbnb-gasten, gratis inbegrepen bij elke reservering. Het is inclusief bescherming tegen annuleringen door verhuurders, onnauwkeurigheden van de advertentie en andere problemen, zoals problemen met inchecken, evenals een 24-uursveiligheidslijn.
Als je een host bent, lees dan meer over AirCover for Hosts en de recente verbeteringen die we hebben aangebracht.
Reserveringsgarantie
In het onwaarschijnlijke geval dat een host je reservering binnen 30 dagen voor het inchecken moet annuleren, zullen we een vergelijkbare of betere woning voor je vinden, anders betalen we je terug.
Als je verhuurder je reservering annuleert
Meer informatie over wat beschermd is en hoe je een vergoeding kunt aanvragen.
Incheckgarantie
Als je niet bij je woning kunt inchecken en de host het probleem niet kan oplossen, vinden we een vergelijkbare of betere woning voor je voor de duur van je oorspronkelijke verblijf, of we betalen je terug.
Als je geen contact kunt opnemen met je host
Wanneer je een bevestigde reservering hebt, heb je het e-mailadres en telefoonnummer van je host in de berichtenreeks voor je reis.
Get-What-You-Boekte Garantie
Als je op enig moment tijdens je verblijf merkt dat je advertentie niet meer is zoals geadverteerd, bijvoorbeeld omdat de koelkast niet meer werkt en je host deze niet gemakkelijk kan repareren of als er minder slaapkamers zijn dan geadverteerd. Je hebt drie dagen de tijd om dit te melden en we vinden een vergelijkbare of betere woning voor je, of we betalen je terug.
Wat te doen als de ruimte waar je verblijft niet schoon is bij het inchecken
Als je incheckt en de ruimte niet schoon is, neem dan contact op met je host en neem dan contact met ons op. Problemen moeten uiterlijk 72 uur nadat je ze hebt ontdekt aan ons worden gemeld.
Als er iets misgaat tijdens je verblijf
Wij raden je aan om via Airbnb een bericht te sturen naar je host, zodat hij of zij het probleem kan oplossen. Als je ze niet kunt bereiken, kun je ons om hulp vragen.
24-uurs Veiligheidslijn
Als je je ooit onveilig voelt, zijn we er om je te helpen voorrang te krijgen bij speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers die je helpen met je veiligheidsproblemen of die je dag en nacht rechtstreeks in contact brengen met de lokale hulpdiensten.
Krijg hulp of neem contact op met Airbnb
Wil je ons bereiken? Dit is hoe. Je kunt ons altijd bellen of een bericht sturen.
AirCover en jouw bescherming
AirCover beschermt je tegen veel problemen die zich tijdens je verblijf kunnen voordoen, zoals de warmte die in de winter uitgaat, maar het omvat niet meer kleine ongemakken, zoals een kapotte broodrooster.
Als er tijdens je verblijf toch een probleem is, raden we je aan om eerst contact op te nemen met je host om te zien of hij of zij dit gemakkelijk kan oplossen. Als ze dat niet kunnen, heb je 72 uur de tijd om contact met ons op te nemen en zullen we er naar kijken. Als we ontdekken dat het probleem door AirCover wordt beschermd, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie of, afhankelijk van de omstandigheden, een vergelijkbare of betere accommodatie voor je.
Lees meer over wat wel en niet wordt beschermd door AirCover.
Houd er rekening mee dat er een paar soorten reserveringen zijn met bescherming die meer zijn afgestemd op hun unieke karakter: Airbnb Luxe volgt het Luxe Omboekings- en Restitutiebeleid en Airbnb Ervaringen worden beschermd door ons Restitutiebeleid Ervaringen voor Gasten.
Gerelateerde artikelen
- GastWat wel en niet wordt beschermd door AirCoverAirCover is een uitgebreid, gratis beschermingsprogramma bij elke reservering en biedt bescherming bij veel problemen die zich tijdens je ve…
- GastVraag om hulp of neem contact op met Airbnb SupportDe meeste hosts en gasten kunnen problemen onderling snel oplossen. Op deze manieren kun je voor, tijdens en na je reis hulp regelen.
- GastWat als mijn host de reservering annuleert?Als je reservering door de host wordt geannuleerd, krijg je automatisch het volledige bedrag terug.