Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

De hoogte van je restitutie

Het bedrag van je restitutie is meestal afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van je boeking en van het moment van annuleren.

Je vindt het restitutiebedrag en de annuleringsvoorwaarden van je boeking door de annuleringsprocedure voor je verblijf of je ervaring in gang te zetten.

De annuleringsvoorwaarden staan ook onderReizen (kies daar je reis) en in je boekingsbevestiging.

Gespreid betalen met Klarna

Voor inwoners van de VS en Canada introduceren we twee nieuwe manieren om gespreid te betalen met Klarna. Klarna accepteert de bekendste betaalkaarten en creditcards van onder andere Visa, Discover, Maestro en Mastercard. Prepaidkaarten accepteren ze niet.

Meer informatie over gespreid betalen met Klarna.

Meer informatie

  • Gedeeltelijke betaling: als je maar een deel van je verblijf vooruit hebt betaald, kan het restitutiebedrag lager uitvallen dan je verwacht. Het is nooit hoger dan wat je betaald hebt.
  • Overmaken van restitutie: je restitutie komt waarschijnlijk niet meteen binnen, al maken we het bedrag direct na het annuleren over.
  • Deadlines voor annulering: de deadlines worden aangegeven in de lokale tijdzone van de reis.
  • Tegoedbonnen: tegoedbonnen zijn niet-restitueerbaar.
  • Servicekosten: voor een verblijf worden de servicekosten niet terugbetaald als je annuleert nadat de periode waarin je de boeking gratis kunt annuleren verlopen is.

Bijzondere gevallen

Je heb mogelijk recht op volledige restitutie of een hogere restitutie dan vermeld in de annuleringsvoorwaarden van je host, als:

COVID-19

Als COVID-19 je plannen in de war schoppen, controleer dan of de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden van toepassing zijn op je boeking.

Wil je restitutie voor een verblijf dat vanwege COVID-19 geannuleerd is, dan moet je bewijs verstrekken dat jij (of een reisgenoot) binnen 14 dagen voor aankomst ziek was of blootgesteld bent aan COVID-19. Bijvoorbeeld:

  • positieve COVID-19-test
  • brief van de huisarts
  • overheidsbewijs dat je aan COVID-19 blootgesteld bent
  • screenshot van melding van een app voor contactonderzoek
  • positief testresultaat van een huisgenoot
Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden