Vanaf het moment dat je een probleem met je woning, service of activiteit ontdekt, heb je 72 uur om dit aan je host of Airbnb te melden.
Zo bereid je je voor:
Hoewel we graag zien dat hosts en gasten alles zoveel mogelijk onderling oplossen, weten we dat dit niet altijd mogelijk is. Als je host het probleem niet kan oplossen, helemaal niet reageert of je restitutieverzoek weigert, kun je dit aan ons doorgeven door op de boekingspagina op Hulp vragen te klikken of te tikken. Iemand van ons team zoekt dan mee naar een oplossing voor het probleem.
Voor boekingen van woningen: As het probleem onder AirCover voor gasten valt, helpen we je een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige of gedeeltelijke restitutie.
In een noodgeval of als je eigen veiligheid in het geding komt, moet je direct de plaatselijke politie of hulpdiensten bellen. Als je de telefoonnummers van de lokale hulpdiensten niet weet, kun je de hulpdiensten via Airbnb bellen.
Voor alle andere veiligheidsproblemen kun je ons altijd bereiken via onze speciale 24-uursnoodlijn. Neem contact met ons op via telefoon, e-mail of chat om met prioriteit met een van onze speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers te spreken.
Wanneer er sprake is van een probleem in verband met woning delen in jouw buurt, neem je contact op met ons team voor buurtbewoners.