Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het • Gast

Als je tijdens je boeking een probleem hebt

Vanaf het moment dat je een probleem met je woning, service of activiteit ontdekt, heb je 72 uur om dit aan je host of Airbnb te melden.

Het probleem vastleggen en je host een bericht sturen

Zo bereid je je voor:

  • Documenteer het probleem: Maak indien mogelijk foto's of video's van de ontbrekende of kapotte voorziening.
  • Stuur een bericht of spreek met je host: Je host is je beste aanspreekpunt als er iets aan de hand is tijdens de boeking van je woning, service of activiteit. De kans is groot dat die meteen in actie komt om het probleem op te lossen. Je kunt je host een bericht sturen om te laten weten wat er aan de hand is.
  • Vraag om een restitutie: Als je vanwege het probleem om restitutie moet vragen, is de kans groter dat je host je verzoek accepteert als jullie het eerst eens kunnen worden over het bedrag. Stuur je host een restitutieverzoek in het Resolutiecentrum en verstrek informatie over het probleem samen met de foto's of een video.

Airbnb inschakelen om het probleem op te lossen

Hoewel we graag zien dat hosts en gasten alles zoveel mogelijk onderling oplossen, weten we dat dit niet altijd mogelijk is. Als je host het probleem niet kan oplossen, helemaal niet reageert of je restitutieverzoek weigert, kun je dit aan ons doorgeven door op de boekingspagina op Hulp vragen te klikken of te tikken. Iemand van ons team zoekt dan mee naar een oplossing voor het probleem.

Wanneer we kunnen helpen je woning om te boeken

Voor boekingen van woningen: As het probleem onder AirCover voor gasten valt, helpen we je een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige of gedeeltelijke restitutie.

Bij noodgevallen of als je veiligheid in het geding is

In een noodgeval of als je eigen veiligheid in het geding komt, moet je direct de plaatselijke politie of hulpdiensten bellen. Als je de telefoonnummers van de lokale hulpdiensten niet weet, kun je de hulpdiensten via Airbnb bellen.

Voor alle andere veiligheidsproblemen kun je ons altijd bereiken via onze speciale 24-uursnoodlijn. Neem contact met ons op via telefoon, e-mail of chat om met prioriteit met een van onze speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers te spreken.

Bij problemen rond woning delen in jouw buurt

Wanneer er sprake is van een probleem in verband met woning delen in jouw buurt, neem je contact op met ons team voor buurtbewoners.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Gids • Gast

    AirCover voor gasten

    Elke boeking is beschermd door AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb-accommodatie dat je host niet kan oplossen, helpen we je een vergelijkbare accommodatie te vinden (afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen) of krijg je een volledige of gedeeltelijke terugbetaling.
  • Zo werkt het • Gast

    Annuleren tijdens je verblijf

    Ons Beleid voor omboeken en terugbetaling is bedoeld voor situaties waarin de accommodatie of de voorzieningen niet aan je verwachtingen voldoen.
  • Communitybeleid

    Beleid voor omboeken en terugbetaling voor woningen

    Lees ons Beleid voor omboeken en terugbetaling voor woningen goed door.
Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden