Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Wat als mijn host de reservering annuleert?

Hoewel dit zeldzaam is, kan het voorkomen dat een host een boeking moet annuleren. Wij begrijpen dat dit een grote impact kan hebben op je plannen. Maar geen zorgen: als je host je boeking voor aankomst annuleert, krijg je volledige restitutie.

Je restitutie als je host annuleert

Als je host je boeking voor aankomst annuleert, krijg je volledige restitutie (inclusief servicekosten). Je restitutie wordt overgemaakt naar de betaalmethode waarmee je boekte.

Als je boeking over meer dan 30 dagen is, maken we je restitutie meteen over. Als je aankomstdatum binnen 30 dagen is, nemen we contact met je op om te vragen of je restitutie direct verwerkt moet worden.

Hoelang het duurt voordat je het geld ontvangt, hangt af van je bank of financiële instelling. Meer informatie over wanneer het restitutiebedrag op je rekening staat.

Opmerking: Als je een gast bent die in de VS woont en je boeking binnen 30 dagen voor aankomst is geannuleerd, heb je mogelijk de optie om je restitutie te ontvangen als Airbnb-boekingstegoed dat direct voor een andere boeking gebruikt kan worden. Meer informatie over hoe boekingstegoed werkt.

Hulp bij omboeken als je aankomst binnen 30 dagen is

Bij elke boeking op Airbnb kun je rekenen op AirCover voor gasten, ondersteuning voor gasten die problemen ondervinden met hun boeking, waaronder annuleringen door hosts binnen 30 dagen voor aankomst. Voor deze annuleringen helpen we je ook bij het omboeken naar een vergelijkbare accommodatie, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen.

Hoe we je laten weten als je host annuleert

Bij annulering krijg je een e-mail met alle gegevens, waaronder informatie over je restitutie.

Als je host je vraagt om te annuleren

Als je host laat weten je niet meer te kunnen ontvangen, annuleer dan niet zelf de boeking. Stuur in plaats daarvan de host een bericht om te vragen of die wil annuleren. Op die manier kom je in aanmerking voor een volledige restitutie.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Gast

    Als je host je vraagt om te annuleren

    Als je host je niet kan ontvangen, annuleer dan niet namens de host. Stuur in plaats daarvan een annuleringsverzoek zodat je niet de optimal…
  • Zo werkt annuleren

    Soms komt er iets tussen en moet je annuleren. Volg deze stappen voor een probleemloze annulering van je reservering.
  • Gast

    AirCover voor gasten

    Elke boeking is beschermd door AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb-accommodatie dat je host niet kan oplossen…
Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden