We eisen van verhuurders dat ze onze regels volgen op deze gebieden, die helpen bij het creëren van een comfortabel en betrouwbaar verblijf van gasten:
Van hosts wordt ook verwacht dat ze hoge recensiescores handhaven, omdat gasten een constant kwaliteitsniveau verwachten en recensies gebruiken om hun ervaring te delen.
Advertenties moeten een hoge algehele beoordeling behouden en te veel lage beoordelingen vermijden. We hebben ontdekt dat hosts met geweldige recensies zich richten op vier dingen: reserveringsplicht, tijdige communicatie, nauwkeurige advertentiegegevens en netheid.
Hosts moeten geaccepteerde reserveringen honoreren en een betrouwbare aankomstervaring bieden.
Hosts of co-hosts moeten voor en tijdens het verblijf beschikbaar zijn om te reageren op vragen van gasten of onverwachte problemen.
We erkennen dat verhuurders veel eisen stellen aan hun tijd. Wat als een redelijke responstijd wordt beschouwd, kan afhangen van specifieke omstandigheden, zoals de aard van het verzoek van een gast en de fase van de reis.
Als een gast bijvoorbeeld contact opneemt met een vraag die van belang is voor het verblijf:
De advertentiepagina op het moment van reserveren moet de woning nauwkeurig beschrijven en de kenmerken en voorzieningen weergeven die van aankomst tot vertrek beschikbaar zijn in de accommodatie, waaronder:
Alle accommodaties moeten voor aankomst schoon zijn en mogen geen gezondheidsrisico's opleveren.
Airbnb moedigt gasten aan om schendingen van deze basisregels snel te melden. Wanneer een gast te maken heeft met een vermoedelijke of daadwerkelijke schending van deze basisregels, vragen we die gast om:
We doen er alles aan om deze basisregels te handhaven. Wanneer een schending van de grondregels wordt gemeld, probeert Airbnb contact op te nemen met de host om te begrijpen wat er is gebeurd.
We nemen maatregelen zoals het verstrekken van informatie aan hosts over dit beleid en het geven van waarschuwingen. Wanneer herhaalde of ernstige schendingen van deze basisregels worden gemeld, kunnen hosts of hun advertenties voor het platform worden opgeschort of verwijderd.
Afhankelijk van de aard van de overtreding kan Airbnb ook andere maatregelen nemen, zoals het annuleren van een aankomende of actieve reservering, het terugbetalen van een gast van de uitbetaling van een verhuurder en/of het verplichten van verhuurders om bewijs te leveren dat ze problemen hebben aangepakt voordat ze weer kunnen verhuren.
Daarnaast kan een host die een bevestigde boeking annuleert of verantwoordelijk is voor een annulering, andere gevolgen hebben onder onze annuleringsvoorwaarden voor hosts. Airbnb kan afzien van annuleringskosten en, in sommige gevallen, andere gevolgen als de host annuleert vanwege bepaalde geldige redenen waar de host geen invloed op heeft.
Hosts kunnen bezwaar maken tegen beslissingen onder dit beleid door contact op te nemen met de klantenservice of via de link die we verstrekken om de bezwaarprocedure in gang te zetten. Bij het beoordelen van beroepen overwegen we alle aanvullende informatie die de verhuurder verstrekt, zoals nieuwe of gecorrigeerde informatie, schendingen van ons Recensiebeleid of andere relevante omstandigheden met betrekking tot de schending(en).