Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Gids • Gast

AirCover voor gasten

Dit artikel is automatisch vertaald.

Elke boeking van een woning is beschermd door AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb-woning dat je host niet kan oplossen, staan wij voor je klaar.

We helpen je bij het omboeken of geven je een volledige of gedeeltelijke terugbetaling

Hier kunnen we je helpen:

Ons team kan je helpen om een vergelijkbare plek te vinden, rekening houdend met locatie en voorzieningen, op basis van beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen. Als er geen vergelijkbare accommodatie beschikbaar is of als je liever niet omboekt, krijg je een volledige of gedeeltelijke terugbetaling, inclusief servicekosten.

Hoe AirCover voor gasten werkt

AirCover voor gasten biedt ondersteuning bij ernstige problemen met je woningboeking, bijvoorbeeld:

  • De host annuleert je boeking vóór aankomst
  • De verwarming werkt niet in de winter
  • De accommodatie heeft minder slaapkamers dan vermeld
  • Het is een ander type woning: een privékamer in plaats van een hele woning
  • Een belangrijke geadverteerde voorziening, zoals een zwembad of keuken, ontbreekt

AirCover voor gasten dekt geen kleine ongemakken, zoals een kapotte broodrooster.

Problemen oplossen tijdens je verblijf

Je host is je beste aanspreekpunt als er iets aan de hand is. Je kunt je host een bericht sturen < a href="/inbox" target= "_blank"> om je host te laten weten wat er aan de hand is. Als er tijdens je verblijf een probleem optreedt:

  1. Leg het probleem vast: maak foto's of video's als bewijs.
  2. Neem contact op met je host: breng je host binnen 72 uur na ontdekking op de hoogte, beschrijf het probleem en zoek naar een oplossing.
  3. Neem contact met ons op: als je host niet reageert of het probleem niet kan oplossen, neem dan onmiddellijk contact met ons op.
  4. AirCover voor gasten: als het probleem onder AirCover voor gasten valt en je wilt vertrekken, helpen we je om een vergelijkbare accommodatie te vinden op basis van beschikbaarheid en tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, krijg je een volledige of gedeeltelijke terugbetaling.

24-uursnoodlijn

Moet je ons bereiken? Neem telefonisch, per e-mail of via de chat contact met ons op.

Als je je ooit onveilig voelt, helpen we je om voorrang te krijgen bij speciaal opgeleide veiligheidsagenten die je zullen helpen met je veiligheidsproblemen of je dag of nacht rechtstreeks in contact brengen met de lokale hulpdiensten.

AirCover voor gasten is geen verzekeringspolis. Het dekt geen reisgerelateerde problemen (bijvoorbeeld: je reis is vertraagd vanwege een storm of je bagage is beschadigd door je vervoerder). Meer informatie over AirCover voor gasten en de reis-, boekings- of verblijfsbeschermingsverzekering.

Als je een verhuurder bent, lees dan meer over AirCover voor hosts en verbeteringen die we hebben aangebracht.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Communitybeleid

    Basisregels voor hosts van woningen

    To help create comfortable, reliable stays for guests, we require hosts to follow our rules regarding: Listing accuracy Honoring reservation...
  • Zo werkt het • Gast

    Wanneer krijg je jouw terugbetaling?

    Als je in aanmerking komt voor restitutie voor een verblijf, service of activiteit, geven we die meteen na je annulering vrij. Hoelang het d...
  • Zo werkt het • Host

    AirCover voor hosts

    AirCover voor hosts omvat verificatie van de identiteit van gasten, screening van boekingen, de Bescherming voor hosts bij materiële schade ...
Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden