Zo werkt het annuleren van een accommodatie

Bij een verblijf van minder dan 28 nachten bepaalt de host uit welke annuleringsmogelijkheden gasten kunnen kiezen. Op verblijven van 28 nachten of langer zijn automatisch de annuleringsvoorwaarden voor langetermijnreserveringen van toepassing.

Flexibel

  • Gratis annuleren tot 24 uur voor aankomst (het tijdstip staat in de e-mail met de reserveringsbevestiging).
  • Daarna geldt dat je het volledige bedrag, met uitzondering van de eerste nacht en de servicekosten, terugkrijgt als je voor aankomst annuleert.
1 dag van tevoren
do, 4 mrt.
15:00
Voorbeeld

Voor een volledige restitutie moet een gast minstens 24 uur vóór de lokale aankomsttijd van de accommodatie annuleren (het tijdstip staat in de e-mail met de reserveringsbevestiging).

Inchecken
vr, 5 mrt.
15:00

Als de gast later dan 24 uur voor aankomst annuleert, worden de eerste nacht en de Airbnb-servicekosten niet terugbetaald.

Vertrek
ma, 8 mrt.
11:00

Als de gast arriveert en besluit eerder te vertrekken, krijgt de gast volledige restitutie voor alle niet-verbleven nachten vanaf 24 uur na de annulering.



Opmerking: Gasten krijgen de servicekosten van Airbnb niet terugbetaald, als ze de afgelopen 12 maanden al drie keer de servicekosten hebben teruggekregen of als de geannuleerde reservering een bestaande reservering overlapt.


Veelgestelde vragen

Krijgen gasten de schoonmaakkosten terugbetaald?

De schoonmaakkosten worden terugbetaald als de gast voor het inchecken annuleert.

Kunnen gasten restitutie krijgen als de woning niet aan de verwachtingen voldeed?

We helpen gasten bij het vinden van een nieuwe accommodatie of geven een restitutie als de accommodatie ontoegankelijk, vuil of onveilig is of als er een huisdier aanwezig is en de verhuurder dat niet heeft vermeld in de advertentiebeschrijving. Meer informatie

Kunnen gasten een volledige restitutie krijgen, als de verhuurder een probleem niet kan of wil oplossen?

Gasten moeten binnen 24 uur nadat ze het probleem ontdekken contact opnemen. In gevallen die in aanmerking komen, annuleren we de reservering en geven we restitutie.

Wat als een gast moet annuleren vanwege een noodgeval?

We kunnen misschien restitutie geven als een gast vanwege een noodgeval moet annuleren. Meer informatie

Hoelang duurt het om ​restitutie te krijgen?

We geven onmiddellijk na annulering een restitutie. Het duurt meestal drie tot vijf dagen voordat het bedrag op de betaalmethode staat waarmee betaald is. Soms duurt het echter wel 15 dagen voordat het bedrag op de betaalmethode staat waarmee betaald is. In sommige landen, zoals Brazilië en India, kan het tot twee maanden duren voordat de restitutie aankomt.

Wat als ik niet zeker weet wat de annuleringsvoorwaarden van mijn reservering zijn of als de voorwaarden hier niet staan?

We laten hosts af en toe nieuwe voorwaarden uitproberen die we testen. Raadpleeg altijd je reserveringsgegevens — toegankelijk voor de annuleringsvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw specifieke verblijf.