Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Gids
Gast

Restitutie aanvragen

Do you need a refund? Your first step is to message your Host to make it right. If they can’t fix it, they can offer you a partial refund through the Resolution Center. Here’s how refunds work when things don’t go just as planned.

How you’ll get your money

Need to request a refund before or after a trip or Experience? First, discuss the amount with your Host in the message thread, and if they agree, go to the Resolution Center to request money. If they don’t agree to the amount within 72 hours, reach out to us for help mediating. 

Request a refund
How to refund requests of any amount in the Resolution Center.

Refunds for Experiences
Find details of what to do if you have a travel issue that prevents you from being able to complete an Airbnb Experience.

Canceling during your stay
Learn how the Rebooking and Refund Policy works, and how it can help cover situations when the listing or amenities are not what you expected.

How the Resolution Center helps you
Learn how the Resolution Center lets you request or send money for things related to your Airbnb trip.

When you’ll get your money 

Good news—if you’re eligible for a refund, you’ll get it automatically within 10 days. Maybe even sooner. We'll automatically send your refund as soon as you cancel, but your bank or credit card issuer may take longer to get it to you—it all depends on how you paid and where you live.

When you’ll get your refund
Find out when your refund arrives, and how it may take longer depending on your payment method and region.

Automatic refunds
Where and when to find your refund if you’re eligible.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Gast

    Een restitutie aanvragen

    Alle verzoeken om restitutie moeten via ons Resolutiecentrum worden afgehandeld.
  • Gast

    Annuleren tijdens je verblijf

    Ons Beleid voor omboeken en restitutie is bedoeld voor situaties waarin de accommodatie of de voorzieningen niet aan je verwachtingen voldoe…
  • Gast

    Restituties voor ervaringen

    Informatie over wat je moet doen als je niet aan een Airbnb-ervaring kunt deelnemen, omdat je niet naar de locatie kunt afreizen en het niet…
Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden