Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Als je tijdens je verblijf een probleem hebt

Vanaf het moment dat je het probleem ontdekt, heb je 72 uur om dit aan je host of Airbnb te melden.

Het probleem vastleggen en je host een bericht sturen

Zo bereid je je voor:

  • Documenteer het probleem: Maak indien mogelijk foto's/video's van de ontbrekende of kapotte voorziening.
  • Stuur je host een bericht: Je host is je beste aanspreekpunt als er tijdens je verblijf iets aan de hand is. De kans is groot dat die meteen in actie komt om het probleem op te lossen. Je kunt je host een bericht sturen om te laten weten wat er aan de hand is.
  • Vraag om een restitutie: Als je vanwege het probleem een restitutie moet aanvragen, is de kans groter dat je host je verzoek accepteert als jullie het eerst eens kunnen worden over het bedrag. Stuur een restitutieverzoek naar je host in het Resolutiecentrum en verstrek informatie over het probleem samen met de foto's of een video.

Airbnb inschakelen om het probleem op te lossen

Hoewel we graag zien dat hosts en gasten alles zoveel mogelijk onderling oplossen, weten we dat dit niet altijd mogelijk is. Als je host het probleem niet kan oplossen, helemaal niet reageert of je restitutieverzoek weigert, kun je dit aan ons doorgeven door op de boekingspagina op Hulp vragen te klikken of te tikken. Iemand van ons team zoekt dan mee naar een oplossing voor het probleem.

Als het probleem onder AirCover voor gasten valt, helpen we je bij het vinden van een vergelijkbare ruimte, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige of gedeeltelijke restitutie.

Bij noodgevallen of als je veiligheid in het geding is

In een noodgeval of als je eigen veiligheid in het geding komt, moet je direct de plaatselijke politie of hulpdiensten bellen. Als je de telefoonnummers van de lokale hulpdiensten niet weet, kun je de hulpdiensten via Airbnb bellen.

Voor alle andere veiligheidsproblemen kun je ons altijd bereiken via onze speciale 24-uursnoodlijn. Neem contact met ons op via telefoon, e-mail of chat om met prioriteit met een van onze speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers te spreken.

Bij problemen met het delen van woningen in jouw buurt

Wanneer er sprake is van een probleem in verband met het delen van woningen in jouw buurt, neem je contact op met ons team voor buurtbewoners.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Gast

    AirCover voor gasten

    Elke boeking is beschermd door AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb-accommodatie dat je host niet kan oplossen…
  • Gast

    Annuleren tijdens je verblijf

    Ons Beleid voor omboeken en restitutie is bedoeld voor situaties waarin de accommodatie of de voorzieningen niet aan je verwachtingen voldoe…
  • Gast

    Beleid voor omboeken en restitutie

    Lees ons beleid voor omboeken en restitutie goed door.
Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden