Wie boeken er Airbnb-ervaringen en waarom?

Bekijk de nieuwste enquêteresultaten van het Airbnb-onderzoeksteam.
Door Airbnb op 26 jul. 2019
video van 3 min.
Bijgewerkt op 24 nov. 2021

In het kort

  • Verwacht dat gasten van alle leeftijden je ervaring kunnen boeken

  • Gasten die al eens een ervaring hebben geboekt, zijn eerder geneigd om opnieuw te boeken

  • Gasten willen graag weten wat jouw ervaring anders maakt dan de gemiddelde activiteit

  • Gasten willen een lokaal perspectief en lokale toegang

A lot goes into booking an Experience, and understanding what leads guests to go from browsing to booking is valuable information for Hosts. Airbnb Experiences researchers surveyed guests to get insight into their thoughts and behavior.

The researchers heard back from more than 2,000 Airbnb guests. Here are some more details about these respondents: 

  • Each had an upcoming trip booked and had searched for Experiences
  • 69% were from the U.S., and the remaining 31% were from the U.K., France, Germany, Korea, Italy, Spain, Russia, Japan, India, China, and Brazil

Wie boekt vooral ervaringen?

Respondents who had booked an Experience before were much more likely to book again than those who had never booked an Experience. This means that you can expect some of your guests to have taken an Experience before and have an idea of how it works.

Another takeaway from the survey was that someone’s age did not affect their likelihood of booking an Experience. Of course, the type of Experience you’re hosting will likely draw more of some age groups than others, but overall, get ready to Host guests of all ages.

Takeaways

  • Expect guests of all ages to be interested in booking your Experience
  • You’re more likely to have returning guests who have booked an Experience before

Why do guests book Experiences?

Locals hebben de mogelijkheid om een plek voor nieuwkomers te ontsluiten, dus doe je best om te benadrukken hoe je kennis als local je ervaring verbetert.Vertel je verhalen over de geschiedenis van de plek? Neem je gasten mee naar plekken die normaal gesproken moeilijk te vinden zijn? Het opnemen van deze gegevens op je ervaringspagina kan een groot verschil maken.

Respondenten zeiden dat ervaringen aantrekkelijk zijn omdat ze uniek zijn. Ook vertelde iemand over zijn doel om op elke plek waar hij naartoe reist, één ding te doen dat uniek is. Een andere respondent die voor het eerst naar Europa reisde, zei dat het boeken van een ervaring een manier was om een interessante activiteit te doen zonder overweldigd te worden. 

Gasten lijken ervaringen te zien als een manier om iets unieks te doen, dus is het een goed idee om op je advertentiepagina te laten zien wat je ervaring zo speciaal maakt. Wat doet je ervaring opvallen in de massa?

Respondenten hechten ook veel waarde aan lokale toegang. Als je je toerist voelt en je kennis van een gebied alleen uit een reisgids komt, blijft er een zekere afstand tussen jou en je reisbestemming. Gasten krijgen daarom graag de kans de dingen vanuit een lokaal perspectief te zien. Een respondent zei dat hij van wandelen houdt, maar dat het moeilijk is zonder lokale kennis, dus hij zal iemand zoeken om hem te helpen. 

Krachtpunten

  • Communiceer hoe je ervaring verschilt van andere opties
  • Help gasten het gevoel te hebben dat ze deel uitmaken van de lokale gemeenschap

What stops guests from booking Experiences?

Er waren verschillende redenen waarom respondenten besloten om een ervaring niet te boeken. De meest voorkomende barrière was de prijs. Gasten die niet hadden geboekt, vonden ervaringen vaak te duur voor wat er werd aangeboden.Meer informatie over prijsstrategieën voor ervaringen.

Daarom is het belangrijk om gasten duidelijk te maken waarom je ervaring meer waarde biedt in vergelijking met de gemiddelde activiteit. Vergeet niet dat vooral jij een ervaring waardevol maakt. De kosten van de ervaring dekken niet alleen benodigdheden en andere uitgaven, maar weerspiegelen ook de waarde van je tijd, vaardigheden, kennis en unieke perspectief.

Het onderzoeksteam ontdekte ook dat veel respondenten die niet boekten, zich liever niet zo ver van tevoren wilden vastleggen voor een bepaald tijdstip tijdens hun reis. Reizigers houden meestal van een ongedwongen agenda, wat betekent dat ze vaak pas kort van tevoren willen boeken. Als zodanig hebben sommige hosts gemeld dat het verkorten van de sluitingstijden voor boekingen kan helpen om meer van deze gasten aan te trekken.

Krachtpunten

  • Wees specifiek over wat je ervaring waardevol maakt om te laten zien waarom het de prijs waard is
  • Het verkorten van de sluitingstijden van boekingen kan gasten aantrekken die zich niet te ver van tevoren aan een specifieke tijd willen binden

Er zijn veel elementen die bijdragen aan de vraag of een gast een ervaring boekt, en het onderzoeksteam van Airbnb is altijd bezig om erachter te komen. Het uiteindelijke doel van dit onderzoek is om hosts een beter begrip van hun doelgroep te geven en we hopen dat je het nuttig vindt.

In het kort

  • Verwacht dat gasten van alle leeftijden je ervaring kunnen boeken

  • Gasten die al eens een ervaring hebben geboekt, zijn eerder geneigd om opnieuw te boeken

  • Gasten willen graag weten wat jouw ervaring anders maakt dan de gemiddelde activiteit

  • Gasten willen een lokaal perspectief en lokale toegang

Airbnb
26 jul. 2019
Was dit nuttig?