Eenvoudig meer reserveringen voor je ervaring

Met aangepaste instellingen ontdekken meer gasten je advertentie.
Door Airbnb op 22 feb. 2018
3 min. leestijd
Bijgewerkt op 26 aug. 2022

In het kort

  • Consider setting a lower introductory price

  • Add more availability to your calendar

  • Set your booking cutoff time as close to your start time as possible

Zodra je advertentie is gepubliceerd, kun je een aantal extra stappen ondernemen om gasten over de streep te trekken om je ervaring te boeken. Op basis van ideeën van succesvolle hosts zijn hier drie suggesties voor het wijzigen van je instellingen die je kunnen helpen om meer boekingen te krijgen.

1. Start with an introductory price

The price of your Experience is always up to you, and you may already have a pricing strategy in mind based on your time, effort, and expenses.

Offering your Experience at a lower introductory price can be a great way to attract bookings and gather feedback from guests, especially when you’re just starting out. Once you’ve gotten a few reviews, you may want to adjust the price of your listing or experiment with different discounts or promotions to increase your earnings.

Learn more about pricing

2. Adjust your calendar settings

In de meeste regio's over de hele wereld vindt meer dan 55% van de boekingen plaats in de week voor een ervaring.* Om je kansen te maximaliseren, moet je ervoor zorgen dat je kalenderbeschikbaarheid alle datums weergeeft die je de komende week beschikbaar hebt.

Je kunt ook overwegen om je kalender een paar maanden open te stellen om beschikbaarheid te creëren voor gasten die vooruit willen plannen. Je kunt je kalenderinstellingen aanpassen om tot 18 maanden van tevoren boekingen te accepteren.

Wereldwijd zijn de populairste dagen voor ervaringen donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.** Populaire dagen kunnen variëren, afhankelijk van je locatie en ervaring. Het is dus een goed idee om andere dagen en tijden te proberen om erachter te komen wat voor jou het beste werkt.

Bereid

je voor op grotere drukte rond grote evenementen in je omgeving, zoals carnaval in Rio de Janeiro of Mardi Gras in New Orleans, door rond die tijd extra beschikbaarheid toe te voegen om meer gasten te ontvangen.

3. Allow last-minute bookings

Terwijl sommige reizigers elk detail van hun reis van tevoren plannen, geven anderen er de voorkeur aan om spontaner te zijn. Bijna een derde van de ervaringen wordt twee dagen of minder van tevoren geboekt.*

Door de sluitingstijd van je boeking dicht bij de begintijd in te stellen, blijft je ervaring voor een langere periode doorzoekbaar en beschikbaar voor meer gasten. Je kunt je sluitingstijd instellen op slechts één uur en tot enkele dagen van je starttijd, wat voor jou het beste werkt.

Stel dat je je sluitingstijd instelt op 10.00 uur of zes uur voor je starttijd van 16.00 uur. Gasten die op zoek zijn naar een ervaring zoals die van jou, kunnen deze tot 10.00 uur vinden en boeken. Als niemand voor die sluitingstijd heeft geboekt, wordt je ervaring zonder boete geannuleerd.

Meer informatie over sluitingstijden

We hopen dat deze suggesties je helpen om je instellingen aan te passen, zodat gasten je ervaring gemakkelijker kunnen ontdekken en boeken.

*Based on internal Airbnb global data measuring booking lead time for all Experiences between May 16, 2021, and May 15, 2022.

**Based on internal Airbnb global data measuring the total number of bookings by day of the week for all Experiences between January 1, 2021, and June 30, 2022.

Information contained in this article may have changed since publication.

In het kort

  • Consider setting a lower introductory price

  • Add more availability to your calendar

  • Set your booking cutoff time as close to your start time as possible

Airbnb
22 feb. 2018
Was dit nuttig?