Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Host

Je Luxe-advertenties bijwerken

Zelfbedieningstools zijn beschikbaar voor Luxe-hosts, waardoor het makkelijker is om de inhoud van advertenties direct en nauwkeurig bij te werken. Via je account kun je op elk moment de status en de inhoud van je advertentie aanpassen. Daarvoor ga je naar je advertenties. Deze functie is 24/7 beschikbaar en hiermee breng je zelf snel en eenvoudig wijzigingen aan zonder te wachten op hulp van ons team.

Het is belangrijk om je Airbnb-advertentie altijd nauwkeurig en netjes bijgewerkt te houden. Denk aan informatie zoals tarieven, beschikbaarheid en eventuele regels of vereisten voor je gasten of de accommodatie. Onjuiste of niet-gedeelde informatie kan leiden tot een verkeerde voorstelling van je accommodatie, ontevredenheid van gasten tijdens hun verblijf en negatieve recensies.

Als je grote wijzigingen aanbrengt, kan dit gevolgen hebben voor toekomstige verblijven van gasten. In dit soort gevallen is het voor jou belangrijk de oorspronkelijke boekingsvoorwaarden na te leven. We raden je aan om zo snel mogelijk proactief te communiceren met je gasten en/of reisontwerper om hen op de hoogte te stellen van de wijzigingen en eventuele alternatieven die je kunt bieden.

Advertentiegegevens

Op het tabblad Advertentiegegevens kun je je accommodatie beschrijven en de belangrijkste kenmerken in de kijker zetten. Hier stel je in hoe je accommodatie op een kaart wordt weergegeven en zet je reisinformatie voor gasten, zoals de aankomstinstructies, services en voorzieningen, waaronder ooktoegankelijkheidsvoorzieningen. Ga naar Advertenties om je advertenties te controleren of aan te passen.

    Tips voor het schrijven van content voor gasten

    Gebruik 'jij' en controleer de grammatica en interpunctie.

    Vermijd het woord 'klant' en gebruik in plaats daarvan 'gast'.

    Locatie

    Kaartmarkering

    Met een van de onderstaande opties bepaal je zelf hoe de locatie van je accommodatie aan potentiële gasten wordt getoond:

    • Locatie bij benadering: potentiële gasten krijgen een globale indicatie waar je accommodatie zich bevindt. Ze zien in welke buurt je accommodatie zich bevindt en hoe dicht deze bij bezienswaardigheden, openbaar vervoer en andere interessante plekken ligt. Nadat de boeking is bevestigd, krijgen ze het adres en de exacte locatie.
    • Exacte locatie: we tonen een specifiekere locatie van je accommodatie aan gasten die op zoek zijn naar een ruimte. Ze zien een pin die een goede indicatie geeft van de locatie van je accommodatie, maar niet de precieze plek. We tonen je exacte locatie en adres aan gasten met een bevestigde boeking.
    • Routebeschrijving: om ervoor te zorgen dat gasten je accommodatie gemakkelijk vinden, raden we een gedetailleerde routebeschrijving aan vanaf de meest voorkomende luchthaven of haven of het meest gangbare treinstation naar je accommodatie.

    Tips voor een routebeschrijving:

    • Voeg de GPS-coördinaten van de accommodatie toe.
    • Gebruik straatnamen en/of oriëntatiepunten, zodat de routebeschrijving duidelijk is voor iemand die nog nooit in het gebied is geweest (kopieer bijvoorbeeld geen routebeschrijving van Google Maps met alleen de afstanden). Dit is vooral van belang als de locatie van de accommodatie niet nauwkeurig wordt weergegeven door standaard GPS-systemen.

    Informatie voor gasten

    Instructies voor het inchecken

    Selecteer de juiste incheckmethode voor de accommodatie en geef eventuele aanvullende informatie die gasten nodig hebben (zoals een toegangscode voor de poort of het toetsenpaneel).

    Als de gasten bij aankomst worden opgewacht door een vertegenwoordiger, beschrijf dan hoe de ontvangst/rondleiding normaal gesproken verloopt. Hieronder vind je enkele voorbeelden van relevante informatie:

    • Waar en wanneer worden ze verwelkomd?
    • Welke informatie (bijvoorbeeld over de voorzieningen) krijgen gasten van de vertegenwoordiger?
    • Is vervoer naar de accommodatie inbegrepen?
    • Moeten gasten iemand op de hoogte stellen wanneer ze vertrekken bij de luchthaven?

    Voorbeelden van aankomstinstructies:

    • Bel je contactpersoon ter plaatse wanneer je een uur van de accommodatie verwijderd bent om je aankomsttijd opnieuw te bevestigen en je aankomst te coördineren. Als je vertraging hebt, bel dan nog even om je verwachte aankomsttijd door te geven.
    • Volg de routebeschrijving naar de villa. Daar kun je zelf inchecken. De code van het sleutelkastje is 1234.

    Huishandleiding

    Een zorgvuldig samengestelde Huishandleiding is wel zo fijn voor je gasten. Gebruik dit gedeelte om vertrekinstructies en de contactgegevens van een vertegenwoordiger ter plaatse te verstrekken.

    Sjabloon voor vertegenwoordiger op locatie:

    Naam, functie, telefoonnummer (inclusief landnummer)

    Boekingsinstellingen

    Boekingsaanvraag: wanneer iemand een boekingsaanvraag doet, krijg je een e-mail van automated@Airbnb.com. Je hebt 24 uur de tijd om een boekingsaanvraag te accepteren of te weigeren. Daarna verloopt de aanvraag. Wanneer je een aanvraag ontvangt, worden de datums voor die aanvraag geblokkeerd op je kalender. Daardoor kunnen andere gasten deze niet aanvragen zolang je de openstaande aanvraag nog niet hebt geaccepteerd of geweigerd.

    Direct boeken: gasten kunnen je accommodatie nog sneller boeken, omdat ze niet eerst toestemming hoeven te vragen. Jij stelt de regels en vereisten vooraf in. Hier staat hoe je Direct boeken gebruikt.

    Houd rekening met het volgende als Direct boeken is uitgeschakeld:

    • Het kan zijn dat je minder boekingen krijgt: advertenties waarvoor Direct boeken is ingeschakeld, staan hoger in de zoekresultaten en bereiken meer gasten.
    • Je moet elke boekingsaanvraag beoordelen: als Direct boeken is uitgeschakeld, worden boekingen niet automatisch geaccepteerd.
    • Je moet binnen 24 uur op elke aanvraag reageren: als je laat reageert, kan dit invloed hebben op je positie in de zoekresultaten.

      Huisregels

      Je kunt de algemene Huisregels wijzigen die voor elk van je advertenties gelden. Hierin kun je bijvoorbeeld opnemen of je accommodatie geschikt is voor kinderen, of gasten een huisdier mogen meenemen, of in de accommodatie gerookt mag worden en of er een feestje mag worden gehouden. Als er aanvullende regels voor je ruimte gelden, zet je die erbij.

      Voorwaarden en regels

      Je kunt de annuleringsvoorwaarden van je accommodatie instellen en aangeven of deze direct geboekt kan worden. Als je de annuleringsvoorwaarden wilt wijzigen, lees dan eerst de annuleringsvoorwaarden voor hosts. De nieuwe annuleringsvoorwaarden zijn alleen van toepassing op toekomstige boekingen.

      Had je iets aan dit artikel?

      Gerelateerde artikelen

      • Host

        Verantwoord verhuren in Dubai

        We geven Airbnb-hosts inzicht in hun verantwoordelijkheden en een algemeen overzicht van de wet- en regelgeving, maar ook praktische tips.
      • Host

        Belastingen met Luxe

        Er wordt belasting geheven over je accommodaties. Lees meer over de belastingen die Airbnb automatisch namens jou int en afdraagt, en de bel…
      • Op buurt, bezienswaardigheid of adres zoeken

        Je kunt bijvoorbeeld op buurt of bezienswaardigheid zoeken door je term in het zoekveld te typen of gebruik te maken van de kaart.
      Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
      Inloggen of aanmelden