Zo werkt het
•
Host
Als een gast niet komt opdagen
Als een gast niet komt opdagen
Jij was er helemaal klaar voor om je gasten te verwelkomen, maar helaas kwamen ze niet opdagen. Geen zorgen! Zoals in onze annuleringsvoorwaarden staat, krijg je in zo'n geval gewoon uitbetaald.
Als dit de eerste keer is dat je gasten ontvangt, houden we de uitbetaling mogelijk 30 dagen vast, gerekend vanaf de dag waarop je de boeking hebt bevestigd. Meer informatie over uitbetalingen.
Contact opnemen
Het is verstandig om contact te leggen met je gasten voordat ze aankomen. Hun contactgegevens staan in het reisschema.
- Berichtje via Airbnb: zoek het bericht van je gast en laat even iets van je horen. Je gasten krijgen vervolgens per e-mail en in de Airbnb-app een melding dat je ze een berichtje hebt gestuurd.
- Telefonisch: je vindt het telefoonnummer van je gasten in je boekingen.
Houd er rekening mee dat gasten onderweg soms niet kunnen bellen. Ook kan het gebeuren dat ze wegens onvoorziene omstandigheden later aankomen dan gepland.
Had je iets aan dit artikel?
Gerelateerde artikelen
- Host
Als een gast niet reageert op je verzoek om de reis te wijzigen
Als een gast niet reageert en je verzoek belangrijk of dringend is, kun je een bericht sturen en diegene vragen om je verzoek te accepteren … - Host
Als je je ongemakkelijk voelt door een gast
Als een gast een van je Huisregels overtreedt of je een onveilig gevoel geeft, kun je de reserveringsaanvraag weigeren óf de reservering ann… - Reisbeheerder
Kunnen alleen reisplanners wijzigingen aanbrengen in de reserveringen die ze voor anderen maken?
Ja, alleen reisplanners kunnen door hun gemaakte reserveringen wijzigen of annuleren.
Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden