Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Juridische termen

Gasten met toegankelijkheidsbehoeften ontvangen

We verwelkomen en ondersteunen mensen met toegankelijkheidsbehoeften. Deze leden van onze community moeten erop kunnen vertrouwen dat hun hosts accurate informatie zullen verstrekken over toegankelijkheidsvoorzieningen.

Wat we wel toestaan

  • Weigering van hulpdieren vanwege gezondheids- of veiligheidsredenen: als een host hulpdieren niet kan ontvangen omdat het dier een directe bedreiging vormt voor de gezondheid en veiligheid van een permanente bewoner in zijn of haar woning, kunnen hosts een vrijstelling krijgen als ze ons daar uit eigen initiatief van op de hoogte stellen.
  • Verzoeken voor verwijdering van een hulpdier waar de eigenaar geen controle over heeft: als een gast geen controle heeft over het hulpdier, kunnen hosts de gast verzoeken het dier te verwijderen. Als het dier bijvoorbeeld tijdens een reservering zonder toezicht wordt achtergelaten of niet zindelijk is.

Wat we niet toestaan

  • Een reservering weigeren vanwege toegankelijkheidsbehoeften van een gast: zonder een goedgekeurde uitzondering mogen hosts geen reservering weigeren, annuleren of anderszins wijzigen omdat een gast een hulpdier of hulpmiddel heeft.
  • Toevoegen van kosten vanwege toegankelijkheidsbehoeften van een gast: hosts mogen geen extra kosten in rekening brengen voor hulpdieren of hulpmiddelen.
  • Weigering van redelijke verzoeken van gasten om tegemoet te komen aan toegankelijkheidsbehoeften: hosts moeten verzoeken om redelijke toegankelijkheidsaccommodaties inwilligen. Het is redelijk om een host te vragen om de bank bij de deuropening weg te halen, zodat een gast in een rolstoel de woonkamer comfortabel kan betreden (ervan uitgaande dat er ruimte is om de bank te verplaatsen en dat de host in staat is de bank te verplaatsen). Het is echter niet redelijk om een host te vragen om de deuropening van hun huis te verbreden zodat er een rolstoel door kan.
  • Ongelijke behandeling: zonder een goedgekeurde uitzondering moeten hosts dezelfde behandeling, regels en gedrag toepassen op alle gasten, ongeacht hun toegankelijkheidsbehoeften.
  • Beledigende taal: niemand, gast of host, mag worden onderworpen aan taal die hen beledigt op basis van hun beperking, waaronder het beledigen van de dienst die hun hulpdier of hulpmiddel verleent of het gebruik van een andere discriminerende taal.
  • Verkeerde voorstelling van toegankelijkheidsvoorzieningen: advertenties moeten nauwkeurige informatie bevatten over de beschikbare toegankelijkheidsvoorzieningen in de ruimte en het omliggende terrein van de woning. Hosts moeten transparant zijn en in de berichtenreeks informatie over toegankelijkheid bespreken met gasten waarvan bekend is dat ze toegankelijkheidsbehoeften hebben.

We staan voor je klaar

Laat het ons weten als je getuige bent van gedrag dat in strijd is met ons beleid of hier zelf mee te maken hebt gekregen.

Hoewel deze richtlijnen niet alle mogelijke scenario's dekken, zijn ze ontworpen om algemene richtlijnen te bieden over het communitybeleid van Airbnb.

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden