Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Host

Een geannuleerde boeking voor een gast herstellen

Je hebt de boeking van je gast geannuleerd, maar dingen zijn veranderd en je kunt diegene toch ontvangen. Of zij hebben hun boeking geannuleerd, maar willen deze herstellen.

Geannuleerde boekingen kunnen niet worden teruggedraaid of hersteld, maar je kunt contact opnemen met de gast en deze opnieuw laten boeken.

Als je de boeking van je gast hebt geannuleerd

Houd er rekening mee dat je gast misschien al een nieuwe accommodatie heeft geboekt of misschien geen interesse heeft om je ruimte opnieuw te boeken.

Je kunt de gast een bericht sturen en vragen of deze opnieuw wil boeken en akkoord gaat met jouw boekingsvoorwaarden (bijv. nachttarief en annuleringsvoorwaarden). Nadat jullie het eens zijn geworden, kun je ze een speciale aanbieding sturen met de overeengekomen boekingsgegevens. Je gast heeft 24 uur om de aanbieding te accepteren, waarna de boeking meteen bevestigd is.

Om je te helpen de boeking te krijgen, kun je altijd de speciale aanbieding sturen met korting om het ongemak van de annulering te compenseren.

Als je gast een boeking heeft geannuleerd

Als je gast een boeking heeft geannuleerd, maar heeft aangegeven deze te willen herstellen, kan diegene een nieuwe boeking maken als je ruimte nog beschikbaar is.

Ze kunnen je ruimte gewoon boeken, of je kunt ze een speciale aanbieding sturen met de boekingsgegevens die jullie hebben afgesproken. De gast heeft 24 uur om de aanbieding te accepteren, waarna de boeking meteen bevestigd is.

Je gast restitutie bieden voor de oorspronkelijke annulering

Als je gasten geen volledige restitutie hebben ontvangen vanwege je annuleringsvoorwaarden en hoe dicht bij de aankomstdatum ze hebben geannuleerd, kun je hen altijd een speciale aanbieding sturen met korting om te compenseren voor wat ze al hebben betaald.

Je kunt ze ook een terugbetaling sturen voor de geannuleerde boeking via het Resolutiecentrum. Meer informatie over hoe je je gast terugbetaalt.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden