Als je de boeking van je gast binnen 24 uur voor aankomst of tijdens hun verblijf wijzigt of annuleert
Soms zijn er op het laatste moment onverwachte gebeurtenissen of noodsituaties. Als je een boeking van een gast moet wijzigen of annuleren, heb je verschillende opties.
Boekingen worden 24 uur voor aankomst actief. Op dat moment zie je de boekingsstatus veranderen in 'Komt morgen aan'.
Als je de boeking van je gast binnen 24 uur voor aankomst of tijdens hun verblijf wijzigt
Een lopende boeking wijzig je op dezelfde manier als een aankomende: stuur je gast een wijzigingsverzoek.
Je gast moet akkoord gaan met alle wijzigingsverzoeken. Je kunt ze het beste een bericht sturen waarin je uitlegt waarom je om wijzigingen vraagt.
Als je de boeking van je gast binnen 24 uur voor aankomst of tijdens hun verblijf wijzigt
Annuleren binnen 24 uur na het inchecken of nadat een reis is begonnen, is echter een speciale situatie. Hiervoor moet je contact met ons opnemen.
Stuur je gast in beide gevallen een bericht om te laten weten wat er aan de hand is.
Welke sancties van toepassing zijn voor het annuleren van een lopende boeking
Een lopende boeking van een gast annuleren is niet niks. Er worden sancties toegepast, tenzij de annuleringsreden voldoet aan bepaalde uitzonderingen. Probeer het zoveel mogelijk te vermijden.
Gerelateerde artikelen
- Host
Hoe een host een reservering annuleert
Je kunt als host een reservering annuleren, maar als het moment van aankomst binnen 24 uur is, kan dit mogelijk niet meer online. Samenvatting van het programma voor de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen
Informatie over dit essentiële onderdeel van AirCover voor hosts: volledige bescherming voor hosts op Airbnb.Wijzigingen, annuleringen en restituties voor hosts
Soms komt het voor dat de plannen van jou of je gasten wijzigen. Om alles soepel te laten verlopen, vind je hier wat nuttige informatie.