HOST PROTECTION

Host Protection Insurance

In het zeldzame geval dat er tijdens een gedekt verblijf in jouw accommodatie iemand letsel oploopt of als er sprake is van materiële schade, dan ben je mogelijk beschermd via een primaire aansprakelijkheidsverzekering tot maximaal $ 1.000.000 USD.

In het zeldzame geval dat er tijdens een gedekt verblijf in jouw accommodatie iemand letsel oploopt of als er sprake is van materiële schade, dan ben je mogelijk beschermd via een primaire aansprakelijkheidsverzekering tot maximaal $ 1.000.000 USD.

Beschikbaar voor hosts overal ter wereld*
Beschermt hosts van aankomst tot vertrek
Ongeëvenaard in de reisbranche

Wat wordt gedekt?

De Host Protection Insurance kan bescherming bieden voor:

  • je wettelijke verantwoordelijkheid voor lichamelijk letsel bij gasten of anderen
  • je wettelijke verantwoordelijkheid voor materiële schade van gasten of anderen
  • je wettelijke verantwoordelijkheid voor materiële schade die een gast of anderen hebben veroorzaakt in gemeenschappelijke ruimtes, zoals een hal of naastgelegen woningen

De Host Protection Insurance biedt geen bescherming voor:

  • schade of letsel als gevolg van opzettelijk gedrag (geen ongeluk)
  • inkomensverlies
  • schade aan je ruimte of eigendommen (deze zijn mogelijk beschermd door de Verhuurdersgarantie van Airbnb)

Vol vertrouwen gasten ontvangen

We hebben uitgebreide maatregelen getroffen om jou, je woning en je gasten veilig te houden.

We hebben uitgebreide maatregelen getroffen om jou, je woning en je gasten veilig te houden.

Identiteitsverificatie

Je kunt als voorwaarde stellen dat je gasten hun identiteit moeten verifiëren voordat wij hun reservering bevestigen. Het kan zijn dat gasten ter verificatie persoonsgegevens bij Airbnb moeten indienen, zoals een officieel legitimatiebewijs.

24/7 klantenservice

Als jou of je gasten iets overkomt of als er schade aan je accommodatie is, staat ons wereldwijde communityteam voor je klaar. Als je een vraag hebt over de Host Protection Insurance, neem dan contact met ons op en we verwijzen je naar de relevante aanbieder door.

Huisregels

Om de juiste verwachtingen te scheppen, kun je Huisregels toevoegen waarmee gasten akkoord moeten gaan voordat ze kunnen reserveren. Als een gast een van deze regels overtreedt nadat hij of zij heeft gereserveerd, kun je de reservering annuleren.

Ik ben zelf gast geweest, dus een hoop zorgen waren al weggenomen. Ik wist dat mijn woning verzekerd was... en ik wist dat gasten zich respectvol zouden gedragen."
Ik ben zelf gast geweest, dus een hoop zorgen waren al weggenomen. Ik wist dat mijn woning verzekerd was... en ik wist dat gasten zich respectvol zouden gedragen."

Uslan, host in Londen

Uslan, host in Londen

Ik ben zelf gast geweest, dus een hoop zorgen waren al weggenomen. Ik wist dat mijn woning verzekerd was... en ik wist dat gasten zich respectvol zouden gedragen."
Ik ben zelf gast geweest, dus een hoop zorgen waren al weggenomen. Ik wist dat mijn woning verzekerd was... en ik wist dat gasten zich respectvol zouden gedragen."

Uslan, host in Londen

Uslan, host in Londen

We zetten ons wereldwijd in om een veilige en betrouwbare community te creëren.

We zetten ons wereldwijd in om een veilige en betrouwbare community te creëren.

Tip: houd je woning veilig

Verklein de kans op ongelukken door struikelgevaar weg te nemen of duidelijk te markeren. Repareer blootliggende bedrading, zorg ervoor dat trappen veilig zijn en haal gevaarlijke objecten weg of zet ze achter slot en grendel. Rust je huis uit met veiligheidsvoorzieningen zoals koolmonoxide- en rookmelders, een brandblusser en een EHBO-doos.

Tip: houd je woning veilig

Verklein de kans op ongelukken door struikelgevaar weg te nemen of duidelijk te markeren. Repareer blootliggende bedrading, zorg ervoor dat trappen veilig zijn en haal gevaarlijke objecten weg of zet ze achter slot en grendel. Rust je huis uit met veiligheidsvoorzieningen zoals koolmonoxide- en rookmelders, een brandblusser en een EHBO-doos.

Indienen van een claim

1. Het schadeformulier is ingevuld.

Wanneer een host, gast of derde partij contact met het communityteam opneemt, geeft Airbnb informatie over het indienen van een claim.

2. De verzekeraar wijst een schade-expert aan, die vervolgens de claim beoordeelt.

Nadat het schadeformulier ingevuld is, neemt een schade-expert namens de verzekeraar contact op om de claim door te nemen en informatie te verzamelen.

3. De claim wordt onderzocht.

De externe schade-expert behandelt de claim in overeenstemming met de polisvoorwaarden van de Host Protection Insurance en de toepasselijke wet- en regelgeving in het relevante rechtsgebied.

Op de Host Protection Insurance zijn bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitzonderingen van toepassing.Meer informatie vind je in de uitgebreide samenvatting van het programma.

Op de Host Protection Insurance zijn bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitzonderingen van toepassing.Meer informatie vind je in de uitgebreide samenvatting van het programma.

Antwoord op je vragen

Moet ik iets doen om door de Host Protection Insurance beschermd te worden?

Nee. Alle hosts zijn automatisch gedekt, behalve hosts die via Airbnb Travel, LLC accommodaties aanbieden.

Wanneer je een accommodatie op Airbnb aanbiedt of gaat aanbieden, stem je in met de dekking van de Host Protection Insurance voor incidenten tijdens een Airbnb-verblijf, met inachtneming van de polisvoorwaarden.

Als je van deze dekking wilt afzien, moet je:

  • ons een e-mail sturen vanaf het e-mailadres dat is gekoppeld aan je host-account
  • je volledige naam en telefoonnummer vermelden dat aan je account gekoppeld is
  • de exacte titel van je advertentie vermelden

Het e-mailadres om je af te melden mag alleen voor dat doel worden gebruikt (e-mails over andere onderwerpen worden niet verwerkt).

Wat is de Verhuurdersgarantie van Airbnb?

De Verhuurdersgarantie van Airbnb biedt een host bescherming tot $ 1.000.000 USD voor schade aan gedekte eigendommen in het zeldzame geval dat een gast schade veroorzaakt waarvan de kosten hoger uitvallen dan de waarborgsom, of als er geen waarborgsom betaald is.

De Verhuurdersgarantie dekt geen contant geld, waardepapieren, verzamelobjecten, zeldzame kunstwerken, sieraden, huisdieren of persoonlijke aansprakelijkheid. Wij adviseren hosts om eventuele kostbaarheden veilig op te bergen of weg te halen wanneer ze gasten ontvangen. Het programma dekt ook geen verlies van of schade aan eigendommen als gevolg van slijtage. Meer informatie

Wat is het verschil tussen de Verhuurdersgarantie en de Host Protection Insurance van Airbnb?

De Verhuurdersgarantie en Host Protection Insurance zijn twee verschillende programma's van Airbnb om hosts tegen schade of letsel te beschermen.

Verhuurdersgarantie: de Verhuurdersgarantie van Airbnb is bedoeld om hosts te beschermen in het zeldzame geval dat een gast schade aan hun bezittingen of ruimte veroorzaakt. De Verhuurdersgarantie is geen verzekering en vervangt niet je opstal- of inboedelverzekering.

Host Protection Insurance: de Host Protection Insurance is een verzekering die hosts beschermt in het geval van claims van derden voor lichamelijk letsel of materiële schade. De Host Protection Insurance beschermt alle hosts, ongeacht de andere verzekeringen die ze zelf hebben afgesloten. Deze verzekering is echter alleen bedoeld om schade te dekken die gerelateerd is aan een verblijf via Airbnb. Meer informatie

Hoe werkt een verzekering voor huiseigenaren bij Airbnb?

De Host Protection Insurance van Airbnb is een primaire verzekering en biedt aansprakelijkheidsdekking voor hosts en, indien van toepassing, hun huisbazen. Er gelden bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen.

Als je vragen hebt over hoe de dekking van deze polis zich verhoudt tot bijvoorbeeld een opstal- of inboedelverzekering, kun je deze aan je verzekeraar stellen. Sommige polissen beschermen huiseigenaren en huurders tegen bepaalde rechtszaken als gevolg van letsel van een bezoeker, terwijl andere dat niet doen. Ook al is jouw aansprakelijkheid tijdens een Airbnb-verblijf normaal gesproken door de Host Protection Insurance gedekt, het is altijd een goed idee om je verzekeraar over het verhuren van je ruimte te informeren. Meer informatie

Wat is de Experience Protection Insurance?

De Experience Protection Insurance is een primaire aansprakelijkheidsverzekering voor de aansprakelijkheid van hosts van ervaringen richting derden, in het geval dat een gast of andere externe partij lichamelijk letsel of materiële schade oploopt tijdens een ervaring. De dekking bedraagt maximaal $ 1 miljoen USD per ervaring en is afhankelijk van het soort ervaring. Voor gasten geldt een limiet van in totaal $1 miljoen USD gedurende de looptijd van de polis, en bepaalde voorwaarden, beperkingen en uitsluitingen kunnen van toepassing zijn. Meer informatie

Wat moet ik als host weten over waarborgen?

Je kunt een waarborg verplicht stellen voor je woning. Airbnb kan ook een waarborg vereisen wanneer we denken dat een host dan beter beschermd is. Dit geldt slechts voor een klein percentage van de reserveringen.

Door de host vereiste waarborg: je kunt altijd zelf een waarborg vereisen. Als je dat doet, mag je ook zelf de hoogte van de waarborgsom bepalen. Wanneer de host een waarborg vereist, hoeven gasten deze niet bij het reserveren te betalen. Ze hoeven deze pas te betalen als jij via ons Resolutiecentrum een claim indient.

Door Airbnb vereiste waarborg: we proberen er op allerlei manieren voor te zorgen dat onze hosts en gasten tevreden zijn en blijven met Airbnb. Daarom vereisen wij af en toe proactief een waarborg voor een reservering, zelfs als dat volgens jou niet nodig is. We kijken daarvoor naar zaken als de timing van een reservering of de kenmerken van een advertentie. Meer informatie

Klaar om te beginnen met verhuren?

Klaar om te beginnen met verhuren?