Bescherming voor hosts bij materiële schade
De Bescherming voor hosts bij materiële schade is onderdeel van AirCover voor hosts en beschermt hosts tot wel $ 1.000.000 USD in het zeldzame geval dat een gast je ruimte of bezittingen tijdens een Airbnb-verblijf beschadigt.
Een AirCover voor hosts-verzoek indienen
Vraag een vergoeding aan voor schade, ontbrekende objecten of onverwachte schoonmaakkosten.
Wat wordt gedekt
De Bescherming voor hosts bij materiële schade biedt dekking voor:
- schade die een gast (of anderen) aan je ruimte of eigendommen heeft toegebracht
- onverwachte schoonmaakkosten die je als gevolg van het gedrag van een gast (of anderen) tijdens hun Airbnb-verblijf moet maken
- gederfde inkomsten als je bevestigde Airbnb-reserveringen moet annuleren vanwege schade die door een gast (of anderen) is veroorzaakt
Als je via Airbnb.org een noodaccommodatie aanbiedt, ben je ook beschermd door de Bescherming voor hosts bij materiële schade.
De Bescherming voor hosts bij materiële schade biedt geen dekking voor:
- schade door slijtage bij normaal en redelijk gebruik
- verlies als gevolg van natuurrampen (zoals aardbevingen en orkanen)
- letsel of materiële schade bij gasten of anderen (deze zijn mogelijk gedekt door de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts)
- andere toepasselijke uitsluitingen
De terugbetalingsprocedure
Zo krijg je een vergoeding uitgekeerd voor onverhoopte schade tijdens een verblijf:
- Verzamel bewijs van de schade (foto's, video's, een prijsopgave van de reparatie of schoonmaak en/of betalingsbewijzen).
- Dien binnen 14 dagen na het vertrek van de desbetreffende gast een AirCover voor hosts-verzoek in via ons Resolutiecentrum.
- Nadat je je AirCover voor hosts-verzoek hebt ingediend, heeft je gast 72 uur de tijd om te betalen. Als de gast weigert het volledige bedrag te betalen of niet reageert, wordt je gevraagd om de klantenservice van Airbnb erbij te betrekken. Als je de klantenservice van Airbnb bij je AirCover voor hosts-verzoek wilt betrekken, moet je dit wel binnen 30 dagen na het ontstaan van de schade of het verlies doen.
Hoe de Bescherming voor hosts bij materiële schade werkt in combinatie met schoonmaakkosten en een toeslag voor huisdieren
Als je schoonmaakkosten of een toeslag voor huisdieren in je tarief opneemt, moet je in gedachten houden dat deze bedoeld zijn om verwachte kosten te dekken.
De Bescherming voor hosts bij materiële schade dekt onverwachte kosten in verband met extra schoonmaakwerkzaamheden of schade door toedoen van huisdieren. Denk bijvoorbeeld aan het laten verwijderen van een rooklucht of het vervangen van de bank omdat een hond die heeft vernield.
Raadpleeg de voorwaarden als je wilt weten hoe de Bescherming voor hosts bij materiële schade precies werkt.
Disclaimer: de Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekeringspolis. Het programma biedt geen bescherming voor hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel, LLC, of hosts op het Chinese vasteland of in Japan. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Houd er rekening mee dat alle dekkingslimieten in Amerikaanse dollars (USD) worden weergegeven en dat er aanvullende voorwaarden en uitsluitingen gelden.
Opmerking: dit artikel maakt deel uit van Goed beschermd met AirCover voor hosts: een gids over dekking tegen schade en aansprakelijkheid.
Gerelateerde artikelen
- Zo werkt het•HostAansprakelijkheidsverzekering voor hostsDe Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts is een belangrijk onderdeel van AirCover voor hosts, dat volledige bescherming voor hosts op Air…
- Zo werkt het•HostAansprakelijkheidsverzekering voor ervaringenDe Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen is een belangrijk onderdeel van AirCover voor hosts, dat volledige bescherming voor hosts o…