Toegankelijk- heid bij Airbnb

Zo maken we het makkelijker om via ons op reis te gaan.
Het venster 'Meer filters' op het scherm van een gsm. Het gaat hier om zoekfilters. Er is een onderdeel met als titel Toegankelijkheidsvoorzieningen. Hieronder zijn toegankelijkheidsvoorzieningen gegroepeerd per gebied, zoals 'Ingang en parkeerplaats voor gasten'. Je kunt hier zoveel voorzieningen aanvinken als je wilt.

Verbeterde zoekfilters

We hebben onze toegankelijkheidsfilters vereenvoudigd, zodat je nog makkelijker kunt zoeken.

Toegankelijkheids- controle

We controleren alle toegankelijkheidsvoorzieningen die hosts van woningen naar ons sturen op nauwkeurigheid.
Een aantal toegankelijkheidsvoorzieningen van een Airbnb-woning op het scherm van een gsm. De eerste voorziening is 'Drempelvrije ingang voor gasten', met daaronder foto's van deze voorziening. Daaronder staat een tweede toegankelijkheidsvoorziening, 'Ingang voor gasten breder dan 81 cm', gevolgd door een foto van deze voorziening.
Een berichtenreeks op het scherm van een gsm. Het gaat om berichten van een host die aangeeft dat de accommodatie toegankelijk is en een gast die meer over de plek wil weten. Het bericht van de gast luidt: "Hoi Shea, bevindt de hellingbaan zich bij de voor- of achteringang van je woning?" De reactie van de host luidt: "Hallo Adam, de hellingbaan bevindt zich aan de voorkant. 
 Groeten!"

Rechtstreeks communiceren met hosts

Vraag een host rechtstreeks om meer informatie over de toegankelijkheidsvoorzieningen van hun accommodatie of activiteit.
Drie generaties van een familie lachen en hebben plezier in een toegankelijke Airbnb-woning. Voor het oudste familielid staat een rolstoel.

Luister naar de verklaring over digitale toegankelijkheid van Airbnb

Digitale toegankelijkheid bij Airbnb

Bij Airbnb streven we ernaar om onze website en mobiele apps te laten voldoen aan de Europese toegankelijkheidswet en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 op niveau AA.

Hoe we werken

  • We integreren de beste praktijken voor digitale toegankelijkheid in onze ontwerp- en engineeringprocessen.
  • We trainen ons personeel continu op het gebied van toegankelijkheid.
  • We voeren zowel intern als extern kwaliteitscontroles uit.
  • We zetten een speciaal interdisciplinair team in om problemen met digitale toegankelijkheid van onze site en apps op te sporen en te verhelpen.
  • We trainen de medewerkers van ons supportteam om problemen met digitale toegankelijkheid op te lossen.

Feedback

Als je feedback over de digitale toegankelijkheid van Airbnb hebt, horen we dat graag. Stuur een e-mail naar digital-accessibility@airbnb.com.

Gespecialiseerde teams

Airbnb heeft teams die producten ontwikkelen die voor iedereen geschikt zijn. Deze teams werken samen met ingenieurs, ontwerpers en anderen binnen het bedrijf om ervoor te zorgen dat toegankelijkheid altijd hoog in het vaandel staat bij onze producten.

Wat we doen voor digitale toegankelijkheid

We ontwerpen onze interface en apps met het oog op toegankelijkheid.

Om toegankelijkheid te bevorderen, werken we samen met:

Logo van United Spinal Association
Logo van National Council on Independent Living
Logo van American Association of People with Disabilities
Logo van Red Costarricense de Turismo Accesible

We staan voor je klaar

Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.