Waarom het zo belangrijk is om snel te reageren op gasten

Met behulp van Airbnb-tools is reageren zo gedaan.
Door Airbnb op 4 mei 2021
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 9 mrt. 2023

De meest succesvolle hosts reageren op berichten van gasten zodra ze die ontvangen. Met een goede responsgraad verschijnt je advertentie vaak zelfs hoger in de zoekresultaten van gasten.

Een snelle reactie is vooral belangrijk vóór het boeken, want gasten hebben dan eventueel meer informatie nodig om de boeking te maken. Gasten hebben soms ook antwoord op vragen nodig rond het aankomst- en vertrekmoment, dus zorg dat je dan ook snel kunt reageren. We hebben hosts met een razendsnelle responsgraad gevraagd om een paar tips te delen.

Sneller reageren

"Controleer voor de zekerheid of meldingen van je Airbnb-app, sms en e-mail ingeschakeld zijn op je telefoon, zodat je meteen op de hoogte bent van inkomende berichten", zegt Omar, een Superhost in Mexico-Stad.

Ga daarna ook aan de slag met de Airbnb-tools om je reacties te automatiseren. Kath, een host in Albany, Australië, maakt graag gebruik van snelle reacties. "Met deze tool bespaar ik enorm veel tijd en zo hoef ik niet steeds hetzelfde te schrijven", zegt ze.

Standaardberichten zijn ook handig, vooral bij aankomst en vertrek. Keshav is lid van de Adviesraad van hosts in New Delhi, India, en stuurt 24 uur voor aankomst een standaardbericht met instructies voor toegang tot zijn accommodatie en andere aankomstinformatie.

"Als de gast er rond de afgesproken aankomsttijd nog niet is, stuur ik vaak nog een bericht met de vraag: ‘Hé, heb je alle informatie? Ik stuur je de gegevens bij deze nogmaals, voor het geval je de juiste locatie niet kunt vinden'", zegt Keshav.

Hoe de responsgraad wordt berekend

Je responsgraad is het percentage aan nieuwe berichten van gasten dat je in de afgelopen 30 dagen binnen 24 uur hebt beantwoord.

  • Reageren op nieuwe informatieverzoeken van gasten en het accepteren, vooraf goedkeuren of weigeren van boekingsaanvragen vallen hier allemaal onder.

  • Als je meer dan 24 uur nodig hebt om te reageren, daalt je responsgraad en stijgt je gemiddelde responstijd.

Je Airbnb-account goed in de gaten houden en snel reageren op berichten zijn essentiële aspecten van verhuren. Hierdoor verbeter je je responsgraad en verschijnt je advertentie hoger in de zoekresultaten.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.
Airbnb
4 mei 2021
Was dit nuttig?