Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het • Host

Je responsgraad en -tijd verbeteren

Je responsgraad en responstijd meten hoe snel en consequent je op informatieverzoeken en boekingsaanvragen reageert.

Zorg vooral dat je responsgraad op peil blijft, want die is van invloed op je Superhost-status en je plek in de zoekresultaten. Je responstijd geeft gasten een indicatie van hoe snel ze een reactie van je krijgen, maar heeft minder invloed op je hoststatus.

Hoe we de responsgraad berekenen

Je responsgraad is het percentage nieuwe informatieverzoeken en boekingsaanvragen waar je de afgelopen 30 dagen binnen 24 uur op hebt gereageerd (door ze te accepteren, vooraf goed te keuren of af te wijzen). Als je in de afgelopen 30 dagen in minder dan 10 draadjes gecommuniceerd hebt met gasten, wordt de responsgraad gebaseerd op de 10 recentste draadjes van de afgelopen 90 dagen.

Als je via Host een bericht sturen een informatieverzoek van een gast krijgt (geen boekingsaanvraag), moet je daar binnen 24 uur op reageren om je responsgraad op peil te houden. Als de gast je een boekingsaanvraag stuurt, moet je deze binnen 24 uur accepteren of afwijzen om je responsgraad op peil te houden.

De responsgraad om je Superhost-status te bepalen wordt op een andere manier berekend, namelijk op basis van je reacties gedurende de afgelopen 365 dagen.

Hoe we de responstijd berekenen

Je responstijd is de gemiddelde tijd die je de afgelopen 30 dagen nodig had om op nieuwe berichten te reageren.

Waar je responsgraad en -tijd staan

Onderaan elk van je advertentiepagina's staan je responsgraad en -tijd. Je kunt deze informatie ook vinden in je account onder:

Je responsgraad en -tijd verbeteren

Als je je responsgraad en -tijd wilt verbeteren, moet je binnen 24 uur na ontvangst van een informatieverzoek of boekingsaanvraag zo snel mogelijk het volgende doen:

  • Boekingsaanvragen accepteren of weigeren.
  • Boekingsaanvragen vooraf goedkeuren of afwijzen.
  • Een speciale aanbieding sturen na een boekingsaanvraag.
  • Op nieuwe informatieverzoeken van gasten reageren.

Als je er langer dan 24 uur over doet om te reageren, telt dat als een te late reactie. Daardoor wordt je responsgraad lager en je responstijd hoger.

Follow-upberichten tussen hosts en gasten tellen niet mee voor je responsgraad en -tijd. Het laatste bericht in een conversatie hoeft niet per se van jou te zijn om je responstijd op peil te houden.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden