Geld vragen of verzenden via het Resolutiecentrum
Het Resolutiecentrum maakt het gemakkelijk om geldzaken rondom een Airbnb-verblijf of -ervaring af te handelen. Zo kan een host bijvoorbeeld een gast een gedeeltelijke restitutie sturen vanwege een ontbrekende voorziening, of kan een gast een betaling doen vanwege een gesneuvelde koffiemok.
Je host of gast om geld vragen in het Resolutiecentrum
- Klik op Resolutiecentrum en vervolgens op Geld vragen.
- Selecteer de boeking en klik op Kiezen.
- Kies onder Waar is dit verzoek voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld vraagt.
- Voer het gevraagde bedrag in.
- Upload eventuele bijlagen en voeg een opmerking toe.
- Klik op Volgende en vervolgens op Aanvragen.
- Tik achtereenvolgens op Resolutiecentrum en Geld vragen.
- Selecteer de boeking.
- Kies onder Waar is dit verzoek voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld vraagt.
- Voer het gevraagde bedrag in.
- Upload eventuele bijlagen en voeg een opmerking toe.
- Tik op Volgende en vervolgens op Aanvragen.
- Tik achtereenvolgens op Resolutiecentrum en Geld vragen.
- Selecteer de boeking.
- Kies onder Waar is dit verzoek voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld vraagt.
- Voer het gevraagde bedrag in.
- Upload eventuele bijlagen en voeg een opmerking toe.
- Tik op Volgende en vervolgens op Aanvragen.
- Tik achtereenvolgens op Resolutiecentrum en Geld vragen.
- Selecteer de boeking.
- Kies onder Waar is dit verzoek voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld vraagt.
- Voer het gevraagde bedrag in.
- Upload eventuele bijlagen en voeg een opmerking toe.
- Tik op Volgende en vervolgens op Aanvragen.
Geld naar je host of gast sturen in het Resolutiecentrum
- Klik op Resolutiecentrum en vervolgens op Geld sturen.
- Selecteer de boeking en klik op Kiezen.
- Kies onder Waar is deze betaling voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld stuurt.
- Voer het bedrag in en voeg een opmerking toe.
- Klik op Volgende.
- Kies een betaalmethode en klik vervolgens op Bevestigen en betalen.
- Tik op Resolutiecentrum en vervolgens op Geld sturen.
- Selecteer de boeking.
- Kies onder Waar is deze betaling voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld stuurt.
- Voer het bedrag in en voeg een opmerking toe.
- Tik op Volgende.
- Kies een betaalmethode en tik vervolgens op Bevestigen en betalen.
- Tik op Resolutiecentrum en vervolgens op Geld sturen.
- Selecteer de boeking.
- Kies onder Waar is deze betaling voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld stuurt.
- Voer het bedrag in en voeg een opmerking toe.
- Tik op Volgende.
- Kies een betaalmethode en tik vervolgens op Bevestigen en betalen.
- Tik op Resolutiecentrum en vervolgens op Geld sturen.
- Selecteer de boeking.
- Kies onder Waar is deze betaling voor? de reden die het beste beschrijft waarom je geld stuurt.
- Voer het bedrag in en voeg een opmerking toe.
- Tik op Volgende.
- Kies een betaalmethode en tik vervolgens op Bevestigen en betalen.
Als de vertrekdatum van de boeking meer dan 60 dagen geleden was
Je kunt tot 60 dagen na de vertrekdatum van een boeking een nieuw verzoek in het Resolutiecentrum indienen.
Je kunt meer dan 60 dagen na het vertrek reageren op een bestaand verzoek in het Resolutiecentrum, zolang het verzoek binnen 60 dagen na het vertrek is ingediend. Je kunt er dan voor kiezen om het volledige bedrag te betalen, een ander bedrag te betalen of het verzoek te weigeren.
Als de boeking nog niet is begonnen
Hosts kunnen het Resolutiecentrum gebruiken om geld naar een gast te sturen voordat de boeking is bevestigd, zolang het een gedeeltelijke restitutie is. Gasten kunnen voor aankomst wel geld naar een host sturen, maar geen geld van een host vragen.
Als een gast de boeking vóór aankomst annuleert en de host heeft ingestemd met een volledige restitutie, kan zowel de gast als de host deze restitutie in gang zetten:
- De gast kan een volledige restitutie aanvragen bij de host in het Resolutiecentrum
- De host kan contact opnemen met Airbnb om ervoor te zorgen dat ons communityteam de gast volledig terugbetaalt
Als de aankomstdatum van de boeking al voorbij is
Zowel hosts als gasten kunnen na aankomst via het Resolutiecentrum geld naar elkaar sturen of elkaar om geld vragen.
Als een gast de boeking annuleert en de aankomsttijd is verstreken, kan de host in het Resolutiecentrum een volledige restitutie naar de gast sturen.
Als de boeking een hotelverblijf is
Het Resolutiecentrum is mogelijk niet beschikbaar voor bepaalde hotelovernachtingen. In dat geval moeten gasten en hosts geldzaken onderling afhandelen.
Gerelateerde artikelen
- Zo werkt het
Resolutiecentrum-verzoeken zoeken
Controleer de status van een verzoek dat je in het Resolutiecentrum hebt ingediend, reageer op een verzoek dat je hebt ontvangen of bekijk e…