Annuleringsvoorwaarden van je host
Misschien wil je weten waar je aan toe bent vóór je boekt of moet je nu meteen annuleren. Zo vind je de annuleringsvoorwaarden voor je verblijf:
Controleer de annuleringsvoorwaarden voordat je boekt
De annuleringsgegevens staan op de advertentiepagina. Je krijgt ze ook te zien tijdens het boeken, uiteraard voordat je betaalt.
De annuleringsvoorwaarden van een bevestigde boeking opzoeken
- Klik opReizen en selecteer de boeking die je wilt controleren.
- Ga onder Boekingsgegevens naar Annuleringsvoorwaarden.
- Klik op Meer informatie.
- Tik op Reizen en selecteer de boeking die je wilt controleren.
- Ga onder Boekingsgegevens naar Annuleringsvoorwaarden.
- Tik op Meer informatie.
- Tik op Reizen en selecteer de boeking die je wilt controleren.
- Ga onder Boekingsgegevens naar Annuleringsvoorwaarden.
- Tik op Meer informatie.
- Tik op Reizen en selecteer de boeking die je wilt controleren.
- Ga onder Boekingsgegevens naar Annuleringsvoorwaarden.
- Tik op Meer informatie.
Annuleringstermijnen en restituties
De tijden en datums in de annuleringsvoorwaarden zijn die van de tijdzone van de accommodatie. Annuleringstermijnen voor restitutie zijn gebaseerd op de aankomsttijd van de accommodatie in de lokale tijdzone, of 15.00 uur als er geen aankomsttijd is opgegeven.
Als je wilt weten welk bedrag je terugkrijgt, begin dan met het annuleren van je boeking. Je krijgt dan een uitgebreid restitutie-overzicht te zien. Afhankelijk van de duur van je verblijf, het tijdstip van annuleren en de geldende annuleringsvoorwaarden voor je boeking, kun je mogelijk een gedeeltelijke restitutie krijgen bij annulering na het inchecken. Meer informatie over de verschillende annuleringsvoorwaarden.
Lees ook de informatie over restitutie bij annuleringen. Het terugbetaalde bedrag is nooit hoger dan het bedrag dat je daadwerkelijk hebt betaald op het moment dat je annuleert. Meer informatie over restitutiebedragen.
Verzachtende omstandigheden
Is er sprake van een noodgeval of natuurramp? Mogelijk kun je dan restitutie wegens verzachtende omstandigheden krijgen. Lees welke mogelijkheden je hebt als je vanwege de COVID-19-pandemie moet annuleren.
Problemen tijdens je reis
Als er bij aankomst problemen met je accommodatie zijn en de host deze niet snel kan oplossen, kun je mogelijk een beroep doen op ons Beleid voor omboeken en restitutie.
Gratis annuleringsperiode van 24 uur voor boekingen in Californië
Als je ten minste 72 uur voor je aankomst een verblijf in Californië boekt, heb je 24 uur de tijd om te annuleren en het betaalde bedrag volledig terug te krijgen. We doen dit om te voldoen aan de Californische wetgeving en om de boekingservaring te verbeteren.
Let op: afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van je host heb je mogelijk meer dan 24 uur de tijd om te annuleren en het betaalde bedrag volledig terug te krijgen.
Annuleringsvoorwaarden voor hosts
Als je host bent of meer wilt weten over de verschillende annuleringsvoorwaarden, raadpleeg dan de annuleringsvoorwaarden voor je accommodatie.
Gerelateerde artikelen
- Gast
Je reservering van een accommodatie annuleren
Onder 'Je reizen' kun je jouw reservering annuleren of wijzigen. - Host
Annuleringsvoorwaarden voor je accommodatie
Welke annuleringsvoorwaarden het beste werken, hangt van jou en je accommodatie af. Je kunt kiezen uit flexibele, gemiddelde, harde of stren… - Gast
De hoogte van je restitutie
Het bedrag van je restitutie is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden voor je reservering en van het tijdstip van je annulering.