Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Alles was hosts moeten weten over Airbnb 2022: Nieuw deze zomer

    We werken aan nieuwe manieren waarop gasten je advertentie kunnen ontdekken en voegen AirCover voor gasten toe.
    Door Airbnb op 11 mei 2022
    video van 7 min.
    Bijgewerkt op 11 mei 2022

    Samenvatting

    Een bericht van Brian Chesky, CEO en medeoprichter van Airbnb

    Elk van je woningen op Airbnb is uniek. Maar de afgelopen 25 jaar hebben traditionele reizen het moeilijk gemaakt om ze te vinden. Dat komt omdat mensen een locatie en datums in een zoekveld moeten invoeren en ze alleen resultaten zien die overeenkomen met wat ze in het veld typen.

    Vanaf vandaag is het met Airbnb-categorieën makkelijker dan ooit om jouw woningen te ontdekken. Als gasten nu Airbnb openen, zien ze meteen meer dan 50 categorieën met vier miljoen woningen die de dingen laten zien die je accommodaties geweldig maken, waaronder hun stijl en voorzieningen, locatie en nabijgelegen activiteiten zoals golfen, surfen en skiën.

    Zelfs als gasten een specifieke bestemming zoeken, tonen we ze categorieën met extra woningen die ze misschien nooit zouden hebben gevonden. We voegen na verloop van tijd nog meer categorieën toe, omdat we denken dat er voor elke woning en elke host een categorie is. En dat is nog niet alles.

    Nu meer mensen dan ooit langer verblijven, willen we nog meer mogelijkheden bieden voor deze reizen. Daarom komen we met opgesplitste verblijven, een innovatieve nieuwe functie die twee woningen in één reis aan elkaar koppelt. Dit betekent dat gasten gemiddeld tot wel 40% meer van je woningen zien wanneer ze een langer verblijf zoeken. We voegen ook AirCover-beschermingen voor je gasten toe, die we afgelopen najaar bij hosts hebben geïntroduceerd.

    Met al deze functies in één update, betekent deze lancering de grootste verandering voor Airbnb in tien jaar tijd.

    —Brian Chesky

    Airbnb-categorieën

    We introduceren een nieuwe manier van zoeken die rond Airbnb-categorieën is ontworpen. Wanneer gasten op Airbnb surfen, krijgen ze meer dan 56 categorieën te zien die woningen groeperen in samengestelde collecties op basis van hun unieke stijl, locatie of nabijheid tot een activiteit.

    Categorieën laten plekken zien met een mooi uitzicht of inspirerende designwoningen, accommodaties aan een meer of in de buurt van een natuurgebied en woningen die toegang geven tot cultuursteden of golfen. Dit zijn slechts een paar van de categorieën die vier miljoen unieke woningen omvatten die door jou mogelijk zijn gemaakt.

    Wanneer gasten op een specifieke bestemming zoeken, komen advertenties in de categorie Alle woningen naar voren. Ze krijgen daarnaast op basis van die locatie nog andere categorieën, waardoor het gemakkelijk is om geweldige woningen binnen of net buiten hun zoekgebied te ontdekken. Ook kunnen advertenties in meerdere categorieën verschijnen. Dus als je woning aan Lake Tahoe een professionele keuken heeft, kan de advertentie worden weergegeven in de categorie Bij een meer en de categorie Professionele keuken, naast de zoekresultaten van Lake Tahoe.

    De voordelen zijn zelfs nog groter voor hosts met accommodaties buiten populaire toeristische bestemmingen. Categorieën maken het makkelijker voor gasten om unieke ruimtes te ontdekken op plekken waar ze anders niet zouden hebben gezocht. Een aspirant-muzikant die in de categorie Creatief zoekt, kan bijvoorbeeld een woning in Georgia vinden met een opnamestudio.

    Categorieën kunnen gasten ook inspireren om op nieuwe locaties te verblijven. Met de vorige manieren van zoeken, heeft iemand die naar het Verenigd Koninkrijk gaat misschien gedacht om alleen in Londen te verblijven of op plaatsen die ze kennen. Tegenwoordig kunnen ze categorieën doorzoeken die hen interesseren en geïnspireerd raken om in een accommodatie op het platteland te verblijven, niet ver van Oxford, of in een tiny house in de buurt van Manchester.

    Elke woning in elke categorie wordt eerst beoordeeld. Miljoenen actieve advertenties op Airbnb worden geëvalueerd met zelflerende systemen om titels, beschrijvingen, fotobijschriften, gestructureerde gegevens van hosts en recensies te analyseren.

    Deze nieuwe categorieën zijn nog maar het begin van deze nieuwe manier van ontdekken. Na verloop van tijd introduceren we nog meer categorieën die de unieke kenmerken en speciale locaties van je accommodaties laten zien.

    Wat je kunt doen als host:

    • Accommodaties worden nog steeds gerangschikt op basis van een aantal factoren, zoals kwaliteit, prijs, populariteit, locatie en fotokwaliteit. Zorg er dus voor dat je advertentie actueel, compleet en nauwkeurig is.
    • Advertentiefoto's die goed bij een categorie passen en mogelijk inspirerend zijn, staan meestal hoger in de categorie. Zorg ervoor dat je geweldige foto's aan je advertentie toevoegt.
    • Accentueer unieke kenmerken van je ruimte in je advertentie-instellingen, zoals de historische betekenis of een bepaalde vormgeving.
    • Lees meer over Airbnb-categorieën.

    Opgesplitste verblijven

    Naarmate meer gasten op zoek gaan naar een langer verblijf, kunnen zij te maken krijgen met een beperkte beschikbaarheid van plekken die voor hun hele reis beschikbaar zijn.

    Als je accommodatie niet de gehele gewenste verblijfsduur beschikbaar was, zou deze niet ontdekt worden. Daarom hebben we opgesplitste verblijven in het leven geroepen: een innovatieve nieuwe functie waarmee gasten een reis over twee woningen kunnen verdelen, waardoor gasten tot 40% meer advertenties vinden, wanneer ze zoeken naar een verblijf van 14 nachten of langer.*

    Wanneer een gast een reis van een week of langer zoekt, verschijnen opgesplitste verblijven automatisch in de zoekresultaten. De gast kan dan kiezen uit enkele advertenties die beschikbaar zijn voor de duur van het verblijf of opties die de reis verdeelt over twee accommodaties op dezelfde bestemming.

    Voorheen verscheen je ruimte helemaal niet in de zoekresultaten wanneer jouw ruimte nog maar twee weken beschikbaar was en gasten een verblijf voor één maand zochten. Met opgesplitste verblijven kan je accommodatie samen met een andere accommodatie aan de reisdatums voldoen, zodat het voor meer gasten een optie wordt.

    Elk opgesplitst verblijf koppelt twee accommodaties die overeenkomen met de locatie, het woningtype en de voorzieningen van de zoekopdracht. Als een gezin bijvoorbeeld op zoek is naar een ruimte met toegankelijkheidsvoorzieningen, zoals een drempelloze ingang voor gasten of bredere deuropeningen, pakt opgesplitste verblijven twee accommodaties met deze voorzieningen.

    Wanneer je op een kaart naar opgesplitste verblijven zoekt, verbindt een geanimeerde lijn de twee ruimtes visueel met elkaar om gasten de afstand ertussen en de volgorde van de verblijven te laten zien. Zodra gasten een opgesplitst verblijf hebben uitgekozen, worden ze aan de hand van een gebruiksvriendelijke interface begeleidt om elk verblijf één voor één te reserveren, op dezelfde manier als je accommodatie gewoonlijk wordt gereserveerd.

    Wat je kunt doen als host:

    • Accommodaties komen in aanmerking voor opgesplitste verblijven als ze minimaal drie nachten beschikbaar zijn, dus je zou misschien je kalender daarop kunnen aanpassen.
    • Om in aanmerking te komen voor meer opgesplitste verblijven, raden we je aan de maximale verblijfsduur te verlengen tot minimaal zeven nachten.
    • Het is nu ook een goed moment om populaire voorzieningen voor langere verblijven te benadrukken, zoals snelle en betrouwbare wifi, een laptopvriendelijke werkplek en toegankelijkheidsvoorzieningen.
    • Lees meer over hoe je gasten aanspreekt die langer willen blijven.

    AirCover: bescherming voor elke host en gast

    De kracht van Airbnb is gebaseerd op de toewijding van hosts om gasten een geweldig verblijf aan te bieden. Naarmate meer gasten meer plekken op Airbnb ontdekken, willen we dat ze weten dat als er iets misgaat, je met ze zult samenwerken om een oplossing te vinden.

    In het zeldzame geval dat er iets buiten je macht om gebeurt en je het probleem niet kunt oplossen, is Airbnb er om je te helpen. Daarom voegen we nog meer AirCover-beschermingen toe voor elke host en elke gast. Dit zorgt ervoor dat iedereen het vertrouwen heeft om op Airbnb te verhuren en te verblijven.

    In november 2021 hebben we AirCover voor hosts geïntroduceerd: volledige bescherming, gratis voor elke host en alleen op Airbnb. AirCover voor Hosts biedt $ 1.000.000 aan Bescherming voor hosts bij materiële schade en een Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts van $ 1.000.000.**

    Als er tijdens het verblijf van een gast een ernstig probleem optreedt dat je niet kunt oplossen, biedt AirCover vier soorten bescherming voor elke gast tijdens elk verblijf:

    1. Reserveringsgarantie: in het onwaarschijnlijke geval dat je de reservering van een gast binnen 30 dagen voor aankomst annuleert, vinden we voor je gast een vergelijkbare of betere woning of geven we diegene restitutie.
    2. Verblijfgarantie: als een gast niet kan inchecken en jij het probleem niet kunt oplossen, bijvoorbeeld als je gast geen toegang heeft tot je woning en geen contact met je kan opnemen, vinden we voor de duur van het oorspronkelijke verblijf een vergelijkbare of betere woning voor je gast op kosten van Airbnb of geven we restitutie.
    3. Alleskloptgarantie: als op enig moment tijdens het verblijf een gast vindt dat je ruimte niet is zoals geadverteerd, bijvoorbeeld de koelkast werkt niet meer en je kunt het niet gemakkelijk repareren, of er zijn minder slaapkamers dan geadverteerd, dan heeft de gast drie dagen om dit te melden. We zullen dan een soortgelijke of betere woning voor diegene vinden op kosten van Airbnb óf restitutie geven.
    4. 24-uursnoodlijn: als gasten zich onveilig voelen, kunnen ze dag en nacht contact opnemen met speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers.

      Meer informatie over hoe AirCover bescherming biedt voor de reservering van elke gast en eventuele uitsluitingen die van toepassing zijn.

      Ter herinnering: AirCover is altijd inbegrepen en altijd gratis voor zowel jou als je gasten. De functies zijn ook rechtstreeks beschikbaar in de Airbnb-app en -website, zodat gasten indien nodig gemakkelijk contact met je kunnen opnemen of hulp kunnen krijgen van Community Support.

      Wat je kunt doen als host:

      • Blijf reageren op je gasten, want jij bent altijd de juiste persoon om de problemen van gasten op te lossen.
      • Vind antwoorden op vragen over AirCover voor gasten.
      • Als je dat nog niet hebt gedaan, bekijk dan de gratis voordelen die je hebt met AirCover voor hosts.

      *Volgens interne testgegevens van Airbnb op 14/4/2022.

      **Bescherming voor hosts bij materiële schade, Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts, en Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen gelden niet voor hosts die verblijven aanbieden via Airbnb Travel, LLC, of hosts met verblijven op het vasteland van China en Japan, waar het beschermingsprogramma voor hosts in China, het verzekeringsprogramma voor Japan, en de Experience Protection Insurance voor Japan van toepassing zijn. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Houd er rekening mee dat alle dekkingslimieten worden weergegeven in USD en dat er aanvullende voorwaarden en uitsluitingen gelden.

      De informatie in dit artikel kan sinds publicatie gewijzigd zijn.

      Samenvatting

      Airbnb
      11 mei 2022
      Was dit nuttig?