Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.

Slim communiceren

Een duidelijk bericht op het juiste moment is heel prettig voor je gasten.
Door Airbnb op 10 jan 2024
Bijgewerkt op 26 jul 2024

Een goede communicatie met gasten tilt hun verblijf naar een hoger niveau. Met de berichtenfuncties van Airbnb kun je met gasten belangrijke informatie en herinneringen delen, snel op hun vragen reageren en ze van harte welkom heten.

Bij het begin beginnen

De manier waarop je informatie deelt, zet de toon voor hun verblijf. Probeer het volgende te doen:

  • Wees beschikbaar. Zet meldingen aan, zodat je berichten van gasten direct ontvangt en er snel op kunt reageren. Annette is host in San Francisco. Ze drukt gasten altijd op het hart om ook bij een klein probleem "onmiddellijk contact op te nemen, zodat we het kunnen oplossen".

  • Wees transparant. Schep realistische verwachtingen. "Wat je je gasten belooft, moet volledig overeenkomen met wat ze bij aankomst aantreffen", zegt Daniel, die een accommodatie in San Francisco verhuurt.

  • Stel je open op. Vraag gasten wat je kunt doen zodat ze zich op hun gemak en welkom voelen. "Er zijn altijd dingen waar wij als host geen rekening mee houden", zegt Superhost Sadie uit Santa Fe, New Mexico.

  • Wees behulpzaam. Hoe je op een probleem reageert, kan een blijvende indruk maken. "Als je een lastige situatie snel oplost en empathie toont, kan dat een volgende boeking opleveren", zegt Felicity, lid van de Adviesraad van hosts en Superhost in New South Wales, Australië.

Momenten om een bericht te sturen

Anticipeer op wat gasten moeten weten, zodat alles soepel verloopt en je niet te veel vragen krijgt. Dit zijn belangrijke momenten in de reisplanning en tijdens het reizen:

  • Informatieverzoeken of boekingsaanvragen. Je hebt 24 uur om te reageren als gasten contact opnemen, maar hoe sneller, hoe beter. De meeste hosts reageren binnen een uur. 

  • Boekingsbevestigingen. Stuur een bedankje voor de boeking en laat gasten weten dat je hun vragen met plezier beantwoordt.

  • Aankomst. Herinner je gasten een dag of twee vóór hun aankomst waar je instructies voor het inchecken in de app staan. Vertel ook wat ze moeten weten om je accommodatie binnen te komen.

  • Tijdens een verblijf. Vraag gasten kort na aankomst of ze alles hebben wat ze nodig hebben voor een aangenaam verblijf. Je kunt ook je favoriete winkels, restaurants en activiteiten aanbevelen.

  • Vertrek. Stuur kort na het vertrek een bericht naar je gasten om hen te bedanken en te vragen een recensie te schrijven. Doe dit zelf zo snel mogelijk.

Je berichten automatiseren

Een goede responsgraad is een van de factoren waarmee je advertentie hoger in de zoekresultaten op Airbnb verschijnt. 

Met deze functies op het tabblad Berichten kun je anticiperen en snel reageren op veelgestelde vragen:

Snelle reacties 

  • Maak berichtsjablonen om op een eenvoudige manier informatie te delen over dingen als waar parkeren of waar eventueel bagage achterlaten. 

  • Je kunt deze sjablonen een persoonlijk tintje geven met shortcodes die automatisch de gegevens van de gast, de boeking en de accommodatie invullen. 

  • Als je snelle reacties ingesteld hebt, herkent een AI-functie op het tabblad Berichten automatisch wat de beste reactie is op de vraag van een gast. 

Standaardberichten 

  • Maak standaardberichten en plan het verzenden ervan in voor belangrijke momenten, zoals deze hierboven vermeld. 

  • Je kunt deze berichten ook personaliseren met shortcodes.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
10 jan 2024
Was dit nuttig?