Communicatie vereenvoudigen

Breid je bedrijf uit met standaardberichten en snelle reacties.
Door Airbnb op 4 jan. 2024
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 4 jan. 2024

Met standaardberichten en snelle reacties kun je tijd besparen. Maar houd er wel rekening mee dat gasten deze eerder lezen als ze kort en bondig zijn.

Standaardberichten

Je kunt je gasten automatisch een standaardbericht sturen wanneer ze een bepaalde handeling hebben uitgevoerd, zoals wanneer ze je accommodatie hebben geboekt, zijn aangekomen of zijn vertrokken.

Het kan dus handig zijn om voor dit soort momenten standaardberichten in te plannen.

  • Informatieverzoeken of boekingsaanvragen: reageer meteen (maar in ieder geval binnen 24 uur) als gasten contact opnemen.
  • Boekingsbevestiging: bedank gasten voor hun boeking en laat ze weten dat je beschikbaar bent voor eventuele vragen.
  • Voor aankomst: herinner gasten ongeveer 24 tot 48 uur van tevoren waar ze de aankomstinstructies vinden en vertel hoe ze binnenkomen.
  • Na aankomst: vraag kort na aankomst hoe alles is gegaan.
  • Voor vertrek: herinner gasten de avond voor vertrek nog even aan de vertrektijd en voorkom dat ze te laat vertrekken.
  • Na vertrek: bedank gasten en vraag of ze een recensie willen schrijven. Doe dit zelf zo snel mogelijk.

Snelle reacties

Wanneer je snelle reacties instelt, kun je veelgestelde vragen met één druk op de knop beantwoorden. Elke snelle reactie kun je voor al je advertenties gebruiken.

Al je reacties kun je een persoonlijk tintje geven met behulp van shortcodes. Die vullen de gegevens van de gast, de boeking en de accommodatie automatisch in. Shortcodes werken alleen goed als alle advertentiegegevens volledig zijn ingevuld, dus controleer dat nog even.

Een paar voorbeelden van shortcodes:

  • voornaam van de gast
  • aankomstdatum
  • aankomsttijd
  • vertrekdatum
  • vertrektijd
  • incheckmethode
  • vertrekinstructies
  • routebeschrijving
  • reisgids
  • huishandleiding
  • Huisregels
  • wifi-naam
  • wifi-wachtwoord

Gebruik je software die via een API verbonden is en waarin deze functionaliteit al is geïntegreerd? Dan kun je al deze functies rechtstreeks vanuit je software gebruiken. Als deze functionaliteit nog niet geïntegreerd is, kun je bij de leverancier navragen wanneer dat gaat gebeuren.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
4 jan. 2024
Was dit nuttig?