Goede communicatie met gasten

Succes verzekerd wanneer je snel reageert en de tools van Airbnb gebruikt.
Door Airbnb op 17 feb. 2023
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 17 feb. 2023

Het is cruciaal dat gasten voor aankomst belangrijke informatie hebben, zoals routebeschrijvingen en instructies voor toegang tot je accommodatie. Volgens de basisregels voor hosts moet je altijd bereid zijn om vragen te beantwoorden en problemen van gasten zo snel mogelijk op te lossen.

Een communicatiestrategie bepalen

Zorg dat je ook na aankomst van je gasten bereikbaar bent voor vragen. Dit zijn een paar tips:

  • Download de Airbnb-app op je telefoon en schakel meldingen in. Je kunt instellen dat je meldingen via sms, e-mail of de app binnenkrijgt.
  • Gebruik snelle reacties. Schrijf alvast berichten met het antwoord op veelgestelde vragen en sla die op. Zo kun je dit soort vragen van gasten snel beantwoorden.
  • Probeer standaardberichten. Met deze tool krijgen gasten op belangrijke momenten een geautomatiseerd bericht, bijvoorbeeld meteen nadat ze hebben geboekt en vlak voor aankomst.
  • Vraag een co-host om met je gasten te communiceren als je zelf even niet telefonisch of per e-mail bereikbaar bent.

Contact met gasten

Wanneer een gast je ruimte boekt, stuur dan even een vriendelijk welkomstberichtje. Doe ook geen aannames, maar stel je empathisch op. Daar bereik je veel meer mee.

Neem op deze belangrijke momenten contact op met je gasten:

  • Voor aankomst: stuur je gasten ten minste 24 uur voor hun geplande aankomst een duidelijke routebeschrijving en de aankomstinstructies.
  • Bij aankomst: zorg dat je bereikbaar bent, zodat je zeker weet dat je gasten naar binnen kunnen en dat je al hun vragen meteen kunt beantwoorden.
  • Na de eerste nacht: vraag even hoe de eerste nacht was en of ze nog iets nodig hebben.
  • Voor vertrek: herinner je gasten aan de vertrektijd en de eventuele vertrekinstructies, zoals alle lichten uitdoen of de thermostaat lager zetten.
  • Na vertrek: stuur een kort berichtje om je gasten te bedanken, waardoor ze er misschien ook meteen aan denken om een recensie te schrijven.
Airbnb
17 feb. 2023
Was dit nuttig?