Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Communitybeleid
Gast

Gelden de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden tijdens de COVID-19-pandemie voor mijn reservering?

Opmerking: Per 31 mei 2022 vallen omstandigheden die verband houden met de COVID-19-pandemie niet meer onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden. Voor reserveringen die vóór 31 mei 2022 zijn gemaakt en voor binnenlandse reserveringen in Zuid-Korea en op het Chinese vasteland, blijven bepaalde omstandigheden gerelateerd aan COVID-19 gedekt.

In dit artikel leggen we precies uit hoe de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden van toepassing zijn op annuleringen als gevolg van COVID-19.

Met behulp van dit overzicht kun je bepalen of je reservering in aanmerking komt.

Als je op of vóór 14 maart 2020 hebt gereserveerd, komt je reservering in aanmerking als deze aan de volgende voorwaarden voldoet

  • De aankomstdatum is over minder dan 45 dagen
  • en je hebt de reservering nog niet geannuleerd;
  • en je hebt nog niet ingecheckt;
  • en je kunt niet meer reizen als gevolg van de pandemie.

Als al het bovenstaande van toepassing is, kun je zelf annuleren en krijg je de annulerings- en restitutiemogelijkheden te zien. Als je onder de voorwaarden wilt annuleren, moet je bewijzen of verklaren dat je je reservering niet kunt voltooien vanwege COVID-19.

Als je na 14 maart 2020 en vóór 31 mei 2022 hebt gereserveerd, komt je reservering in aanmerking als deze aan de volgende voorwaarden voldoet

  • Je aankomstdatum is over minder dan 14 dagen;
  • en je hebt de reservering nog niet geannuleerd;
  • en je hebt nog niet ingecheckt;
  • en jij of een andere gast in je reisgezelschap heeft momenteel COVID-19.

Als al het bovenstaande van toepassing is, kun je annuleren door contact op te nemen met ons communityteam. Waar dat wettelijke is toegestaan, vragen we je om de situatie te verifiëren met bewijsmateriaal (zoals een COVID-19-testresultaat). Je kunt ook tijdelijk geen nieuwe reserveringen meer maken met je account en aankomende reserveringen binnen de komende 14 dagen worden geannuleerd.

Als je niet in aanmerking komt en toch annuleert, is je restitutie afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van je host. Je krijgt je restitutiebedrag te zien voordat je de annulering bevestigt. In dit geval verwerken we uitbetalingen aan de host en restituties voor de gast in overeenstemming met de annuleringsvoorwaarden van de host. Bij het maken van de reservering ben je met die voorwaarden akkoord gegaan.

Opmerking: Wanneer een reservering wordt geannuleerd, verwerkt Airbnb eventuele uitbetalingen aan de host en restituties voor de gast in overeenstemming met de annuleringsvoorwaarden van de host. Reserveringen die geannuleerd zijn voordat de dekking bij verzachtende omstandigheden was aangekondigd of verlengd, nemen we daarom niet opnieuw in overweging.

Als je op of na 31 mei 2022 hebt gereserveerd, komt je reservering niet in aanmerking*, maar je hebt wel de volgende extra opties

Als je plannen flexibel zijn, kun je in overleg met je host eventueel ook je reservering omboeken naar een latere datum.

Je kunt ook contact met je host opnemen en om een extra restitutie vragen. Als je host akkoord gaat, kan diegene via het Resolutiecentrum veilig geld naar je overmaken.

Als je je reservering hebt geannuleerd of al ingecheckt bent, kun je contact opnemen met ons communityteam voor hulp.

*Binnenlandse reserveringen in Zuid-Korea blijven gedekt als jij of een andere gast in je reisgezelschap momenteel COVID-19 heeft. Er gelden andere voorwaarden voor binnenlandse reserveringen op het Chinese vasteland en voor Luxe-reserveringen.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je reserveringen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden