Je bent maar drie stappen verwijderd van je volgende uitje

1. Rondkijken

Om te beginnen bekijk je het aanbod aan accommodaties of ervaringen. Daarbij kun je onder meer filteren op hele woningen, zelf inchecken of de mogelijkheid om een huisdier mee te nemen. Als je iets leuks ziet, kun je dat bewaren in je Favorieten.

2. Reserveren

Zodra je hebt gevonden wat je zocht, kun je bekijken wie de host is, wat andere gasten van hun verblijf vonden en wat de annuleringsmogelijkheden zijn. Daarna is je reservering in een paar klikken geregeld.

3. Gaan

Je kunt aan de slag. Wil je tips of advies, of heb je een vraag? Neem dan via de app contact op met je host. Als je ergens anders hulp bij nodig hebt, kun je ook altijd contact opnemen met Airbnb.

Waar je ook bent, we staan altijd voor je klaar

Gezondheid en veiligheid staan voorop
Alle hosts moeten instemmen met het aangescherpte COVID-19-schoonmaakprotocol. Ook worden alle accommodaties op netheid beoordeeld.
Meer annuleringsmogelijkheden
Hosts kunnen diverse flexibele annuleringsmogelijkheden aanbieden. Die staan altijd duidelijk vermeld als je reserveert.
Dag en nacht hulp
Onze wereldwijde klantenservice is dag en nacht bereikbaar. We staan dus altijd voor je klaar.

Klaar om iets te gaan zoeken?

Naar het aanbod

Heb je nog vragen?

Moet ik de host ontmoeten?

Wanneer je kiest voor een hele woning of een accommodatie waarbij je zelf kunt inchecken, verloopt het contact met de host meestal via de app. Bij eventuele problemen stuur je de host gewoon even een bericht.

Hoe gaat Airbnb om met COVID-19?

Bekijk het laatste nieuws over onze reactie op COVID-19 en de informatie voor gasten, zoals onze bijgewerkte voorwaarden, de geldende reisbeperkingen en flexibele reismogelijkheden. Meer informatie

Wat als ik moet annuleren vanwege een probleem met de accommodatie of de host?

Eventuele problemen kun je meestal oplossen door je host even een berichtje te sturen. Als je host je niet kan helpen, neem je binnen 24 uur contact op met Airbnb. Meer informatie

Wanneer wordt het reserveringsbedrag in rekening gebracht?

Zodra je reservering is bevestigd, brengen we het volledige bedrag bij je in rekening. We betalen de host echter pas 24 uur na je aankomst uit, zodat je eerst kunt kijken of de accommodatie aan je verwachtingen voldoet. Meer informatie

Hoe ga ik aan de slag als host?

Vrijwel iedereen kan een accommodatie verhuren of een ervaring organiseren. Je kunt je gratis aanmelden en daarna je ruimte of expertise met de rest van de wereld te delen. Ga om te beginnen naar ons Hostcentrum. Meer informatie

Heb je nog andere vragen?

Ga naar ons Helpcentrum voor meer antwoorden op je vragen. Meer informatie