Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Verhuur met vertrouwen door ons beleid en onze beschermingsmaatregelen

    Van de standaard voor gasten tot AirCover voor hosts: wij staan voor je klaar.
    Door Airbnb op 20 okt. 2020
    4 min. leestijd
    Bijgewerkt op 7 jun. 2022

    Samenvatting

    Veel van jullie hebben ons laten weten hoe graag jullie je ruimte delen en contact leggen met mensen van over de hele wereld. Dat zou natuurlijk onmogelijk zijn als je je niet gesteund voelde tijdens het verhuren.

    We begrijpen dat je van Airbnb verwacht dat wij je steunen in het zeldzame geval dat de dingen niet helemaal volgens plan verlopen. Hier vind je een aantal tools, ons beleid en functies die we ontworpen hebben om jou meer vertrouwen te geven.

    Volledige bescherming voor hosts

    De uitgebreide bescherming voor hosts bij Airbnb onderscheidt ons en helpt onze community veilig te houden.

    • AirCover voor hosts: Wat als een gast in je accommodatie rookt en deze speciaal moet worden gereinigd? Wat als de hond van een gast losgaat op je bank en deze moet worden gemaakt?Met AirCover voor hosts heb je een dekking van $ 1 miljoen USD aan schadebescherming en $ 1 miljoen USD aan aansprakelijkheidsverzekering. Het is altijd inbegrepen en altijd gratis. Alleen op Airbnb.*
    • Standaard voor gasten: in onzeStandaard voor gasten staat wat Airbnb van gasten verwacht wat betreft betrouwbaarheid. Een gemelde schending van een van deze standaarden beoordelen we mede aan de hand van eerdere schendingen. Zo bepaalt Airbnb welke beslissing er wordt genomen.
    • Annuleringsmeldingen: we waarschuwen je als we een reservering annuleren waar mogelijk een feest gehouden zou worden. De overweging hiervoor is gebaseerd op eerdere recensies van gasten waarin feesten worden genoemd en op andere criteria. Je hebt ook het recht om zelf recensies over gasten en berichtenreeksen te beoordelen en op basis daarvan een reservering te annuleren waarvan je redelijkerwijs denkt dat er een feest georganiseerd gaat worden. Alle annuleringen moeten in overeenstemming zijn met het Anti-discriminatiebeleid van Airbnb.

    Tools voor meer controle

    Het scheppen van de juiste verwachtingen speelt een rol in het voorkomen van incidenten. Met deze functies trek je gasten aan die goed bij je ruimte passen:

    • Kalender- en reserveringsinstellingen: hiermee laat je gasten weten wat wel en niet werkt door onder andere aan te geven hoeveel personen er in je ruimte kunnen verblijven. Geef aan hoeveel nachten gasten kunnen blijven, hoe ver van tevoren ze kunnen reserveren en hoeveel tijd je tussen verblijven nodig hebt. Meer informatie over het kiezen van je reserveringsinstellingen.
    • Verificatie van identiteit: alle gasten moeten hun volledige naam, geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres en betaalgegevens aan Airbnb opgeven voordat ze kunnen reserveren. Daarnaast kun je eisen dat gasten ook nog een geldig legitimatiebewijs aan Airbnb verstrekken voordat ze kunnen reserveren. Lees hoe je verificatie verplicht stelt.
    • Huisregels: je Huisregels (over bijvoorbeeld roken, huisdieren of bezoek) stel je zelf samen en geven gasten een beter beeld van je verwachtingen, zodat ze kunnen inschatten of je ruimte bij hen past. Juist omdat Huisregels zo belangrijk zijn, zien gasten deze op verschillende plekken staan, waaronder je advertentiepagina en de bevestigingspagina van de reservering.

    Communityteam voor hosts

    Zelfs met deze standaarden en maatregelen kan het in zeldzame gevallen voorkomen dat dingen niet gaan zoals verwacht. Op die momenten helpt Airbnb je op verschillende manieren:

    • Live chat: online ondersteuning van Airbnb is de snelste manier om de hulp te krijgen die je nodig hebt voor niet-urgente problemen, zoals het bijwerken van je kalender of het aanpassen van je tarieven.
    • Speciale hulp voor Superhosts: als je een Superhost bent, kom je moeiteloos in contact met een van onze deskundige medewerkers zodra je hulp nodig hebt.
    • Een lokale noodlijn: we weten dat gasten die in onbekende landen reizen, mogelijk niet weten hoe ze contact met de lokale hulpdiensten moeten opnemen, dus hebben we een knop voor noodoproepen aan de app toegevoegd. Deze knop verbindt je tijdens een lopende reservering direct door met de politie en hulpdiensten in de regio.
    • De Alarmlijn: als je in de Verenigde Staten bent en je veiligheid in het geding is tijdens een lopende reservering, kun je via onze app snel contact opnemen met een deskundige.

    Het is van cruciaal belang dat er een algemeen gevoel van vertrouwen heerst waarin de Airbnb-community kan gedijen. We hopen dat deze beschermingsmaatregelen en functies daarbij helpen. Zoals altijd willen we je bedanken voor je inzet als host.

    *Bescherming voor hosts bij materiële schade, Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts, en Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen gelden niet voor hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel, LLC, of hosts op het vasteland van China en Japan, waar het Verzekeringsprogramma voor China, Verzekeringsprogramma voor Japan, en Japan Experience Protection Insurance van toepassing zijn. De Bescherming voor hosts bij materiële schade is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts.

    Houd er rekening mee dat alle vergoedingslimieten worden weergegeven in USD en dat er aanvullende voorwaarden en uitzondering gelden.

    De informatie in dit artikel kan sinds publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    Airbnb
    20 okt. 2020
    Was dit nuttig?