Zo beschermt Airbnb hosts
We staan altijd klaar voor onze hosts. Zolang je Airbnb gebruikt voor communicatie, boekingen en betalingen, ben je beschermd door ons beleid en onze diensten.
AirCover voor hosts
AirCover voor hosts is een volledige bescherming voor alle hosts op Airbnb. Die bestaat onder meer uit de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts van $ 1.000.000 USD. Ook inbegrepen is de Bescherming voor hosts bij materiële schade van $ 3.000.000 USD. Onder andere kunst, kostbaarheden, auto's, boten en andere (water)voertuigen op je terrein vallen hieronder.
AirCover voor hosts biedt waarborgen vóór het verblijf, zoals identiteitsverificatie van de gasten om te controleren of ze echt zijn wie ze zeggen dat ze zijn. Voor zover wettelijk toegestaan, voeren we ook een screening uit bij gasten die een accommodatie boeken. Daarnaast controleren we of ze op zwarte lijsten of sanctielijsten staan. Onze eigen technologie voor het screenen van boekingen verkleint bovendien de kans op hinderlijke feestjes en materiële schade.
Airbnb Support
Airbnb staat 24 uur per dag, zeven dagen per week voor je klaar in 46 talen.
- Telefonische en online ondersteuning: bel ons voor dringende problemen. Stuur ons een bericht voor zaken die niet dringend zijn, zoals je kalender bijwerken of je tarieven aanpassen.
- Speciale hulp voor Superhosts: Superhosts worden meteen doorverbonden met een deskundige medewerker van Airbnb Support wanneer ze contact opnemen met Airbnb.
- Noodlijn 24/7: als je je onveilig voelt, kun je dag en nacht via onze app contact opnemen met speciaal opgeleide veiligheidsmedewerkers.
Basisregels voor gasten
Airbnb vereist dat alle gasten zich aan de basisregels voor gasten houden. Ze moeten je plek met respect behandelen, zich aan je huisregels houden, meteen contact met je opnemen als er zich een probleem voordoet en je woning zo achterlaten dat er niet buitensporig moet worden schoongemaakt. Gasten mogen alleen boeken als ze akkoord gaan met deze basisregels.
Houden gasten zich niet aan de basisregels, dan kun je dit melden bij Airbnb Support of kun je de gasten een lage beoordeling geven voor netheid of huisregels. Gasten die herhaaldelijk de standaard huisregels overtreden, kunnen geschorst of verwijderd worden van Airbnb.
In de basisregels staat dat huisregels afdwingbaar zijn. Je kunt hiermee dus de juiste verwachtingen scheppen bij gasten die in jouw accommodatie verblijven. Voor de standaard huisregels kun je kiezen uit een lijst met de volgende onderwerpen:
- Huisdieren
- Feestjes
- Roken, vapen en e-sigaretten
- Stille uren
- Vertrek- en aankomsttijd
- Maximumaantal gasten
- Commerciële fotografie en filmopnamen
Heb je speciale instructies die niet in de standaard huisregels staan, dan kun je die toevoegen via extra regels in je advertentie-instellingen. Je kunt gasten bijvoorbeeld vragen om alle ramen te sluiten en te vergrendelen voordat ze vertrekken.
Recensies en profielen
Met behulp van recensies en profielen leer je gasten al voor hun verblijf beter kennen. Gasten die een accommodatie boeken of meereizen, worden gevraagd om een profiel te maken met een foto en informatie over henzelf.
Recensies van gasten zijn gebaseerd op echte ervaringen, want hosts en gasten kunnen pas een recensie schrijven na afloop van een boeking. Je kunt gasten ook voorafgaand aan hun verblijf vragen stellen en zo de juiste verwachtingen scheppen.
Je kunt instellen dat gasten alleen direct bij jou mogen boeken als ze minstens één verblijf zonder incidenten of lage beoordelingen achter de rug hebben. Beoordeel je liever zelf boekingsaanvragen, dan kun je eerst profielen en recensies van gasten bekijken voordat je een boeking accepteert.
Als je vermoedt dat een boeking tot een feest zal leiden, dan mag je annuleren in overeenstemming met onze annuleringsvoorwaarden voor hosts. Je kunt een boekingsaanvraag ook afwijzen als je je daarbij niet op je gemakt voelt, mits je ons Anti-discriminatiebeleid naleeft.
Meer hulp nodig?
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.
De Bescherming voor hosts bij materiële schade, de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen, die onderdeel zijn van AirCover voor hosts, gelden niet voor hosts die accommodaties of ervaringen aanbieden in Japan. Voor hen zijn er het verzekeringsprogramma voor hosts in Japan en de Experience Protection Insurance voor Japan. De bescherming van AirCover voor hosts is ook niet van toepassing op hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel LLC. Voor hosts die accommodaties of ervaringen op het Chinese vasteland aanbieden, is er het verzekeringsprogramma voor hosts in China. Houd er rekening mee dat alle vergoedingslimieten in USD worden weergegeven.
De Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen worden verzorgd door externe verzekeraars. Voor hosts in het Verenigd Koninkrijk worden de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen verzorgd door Zurich Insurance Company Ltd. en zonder extra kosten voor deze hosts geregeld en afgesloten door Airbnb UK Services Limited. Airbnb UK Services Limited is een aangestelde vertegenwoordiger van Aon UK Limited, een assurantiemakelaar die wordt geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority. Het registratienummer van Aon bij de FCA is 310451. Je kunt dit controleren in het Financial Services Register of door contact op te nemen met de FCA via 0800 111 6768. De polis van de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de polis van de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen (beide onderdeel van AirCover voor hosts) worden gereguleerd door de Financial Conduct Authority. De overige producten en diensten zijn geen gereguleerde producten van Airbnb UK Services Limited. FPAFF405LC
De Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekering en is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Dankzij de Bescherming voor hosts bij materiële schade krijg je bepaalde schade aan je woning en bezittingen vergoed als de gast er niet voor betaalt. Voor accommodaties in de staat Washington worden de contractuele verplichtingen van Airbnb in het kader van de Bescherming voor hosts bij materiële schade gedekt door een verzekering die door Airbnb is afgesloten. Voor hosts die niet in Australië wonen of werken, zijn deze voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade van toepassing. Voor hosts die in Australië wonen of werken, zijn de voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade voor Australische gebruikers van toepassing op de Bescherming voor hosts bij materiële schade.