Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Alles over de reserveringsprocedure

    Meer informatie over de verschillende reserveringsmogelijkheden op Airbnb.
    Door Airbnb op 9 feb. 2021
    video van 2 min.
    Bijgewerkt op 25 feb. 2022

    Samenvatting

    • Reserveringsaanvragen worden ingediend door gasten die meer over je accommodatie willen weten.

    • Kies tussen Direct Reserveren of reserveringsaanvragen.

    • Tijdens de reserveringsprocedure verandert de reserveringsstatus van je gasten.

    Als host moet je weten hoe de reserveringsprocedure in elkaar steekt.

    Het is prettiger voor gasten én voor jezelf als het reserveren soepel verloopt. Daarom moet je goed op de hoogte zijn van de communicatiekanalen voor gasten, manieren om te reserveren en reserveringsstatussen.

    Informatieverzoeken

    Sommige gasten willen eerder inchecken, vragen om korting of zijn benieuwd naar je specifieke locatie voordat ze reserveren. Deze gasten sturen je een informatieverzoek via de link 'Contact met host opnemen', die op elke advertentiepagina staat. Je kunt dan als volgt reageren:

    • een reactie met een antwoord op eventuele vragen en opmerkingen van gasten
    • goedkeuring vooraf, zodat gasten je ruimte kunnen reserveren zonder dat jij nog iets hoeft te doen (mits ze dit binnen 24 uur doen)
    • een speciale aanbieding, waarmee je een andere prijs aanbiedt (bijvoorbeeld met korting) dan die op je kalender staat
    • een afwijzing als je de gast niet kunt ontvangen (houd altijd rekening met ons Anti-discriminatiebeleid en de gevolgen van het weigeren van reserveringen)

    Zelfs als je van Direct Reserveren gebruikmaakt, kunnen gasten je eerst een informatieverzoek sturen wanneer ze meer willen weten voordat ze reserveren.

    Meer over informatieverzoeken

    Hoe gasten je ruimte reserveren

    Gasten die verder geen vragen hebben en meteen willen reserveren, kunnen dat via Direct Reserveren of een reserveringsaanvraag doen. Het is aan jou om de reserveringsmethode te kiezen die het best bij jou en je advertenties past.

    • Direct Reserveren passen we standaard toe voor alle advertenties. Met Direct Reserveren kunnen gasten die aan al je vereisten voldoen en akkoord gaan met je Huisregels direct je woning reserveren voor alle beschikbare datums.
    • Reserveringsaanvragen geven je tot 24 uur de tijd om elke ingediende reserveringsaanvraag te bekijken en te accepteren of weigeren. Sommige hosts kiezen niet voor Direct Reserveren, maar vragen gasten om een reserveringsaanvraag in te dienen. Denk bijvoorbeeld aan hosts met een unieke accommodatie of een veranderlijke agenda.
    We proberen zo snel mogelijk te reageren en zoveel mogelijk aanvragen te accepteren. Dat is dé manier om hoger in de zoekresultaten te verschijnen.
    Superhosts Danielle and Eli,
    Tannersville, New York

    Alles over reserveringsstatussen

    Tijdens het reserveren wordt de reserveringsstatus van je gasten regelmatig bijgewerkt. Hieronder leggen we de verschillende betekenissen uit:

    • Bevestigd: wanneer een reservering is geaccepteerd.
    • In afwachting van betaling: als je een reserveringsaanvraag hebt geaccepteerd, maar de betaling nog niet is verwerkt.
    • Aanvraag verlopen: wanneer het langer dan 24 uur duurde voordat jij of de gast de reservering accepteerde of weigerde.
    • Geannuleerd: als jij of je gasten een bevestigde reservering annuleren of als je gasten een openstaande reserveringsaanvraag annuleren.
    • In afwachting van recensie: nadat je gasten hun reis hebben afgerond en jij op hun feedback wacht.

    Zodra je begrijpt hoe gasten je ruimte reserveren en welke mogelijkheden ze hebben, is het beheren van je reserveringsinstellingen eenvoudiger dan ooit.

    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • Reserveringsaanvragen worden ingediend door gasten die meer over je accommodatie willen weten.

    • Kies tussen Direct Reserveren of reserveringsaanvragen.

    • Tijdens de reserveringsprocedure verandert de reserveringsstatus van je gasten.

    Airbnb
    9 feb. 2021
    Was dit nuttig?