Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Groeien als host met behulp van recensies

    Recensies kunnen je helpen om je accommodatie te verbeteren en te groeien als host.
    Door Airbnb op 4 mei 2021
    2 min. leestijd
    Bijgewerkt op 4 mei 2021

    Samenvatting

    • Recensies zitten vol tips om een betere host te worden.

    • Door open te staan voor opbouwende feedback verbeter je geleidelijk aan je routine steeds meer.

    • Aan de hand van positieve recensies leer je wat jij kunt benadrukken van jouw accommodatie.

      • Reageren op recensies laat zien dat je openstaat voor verbeteringen.

      Goede recensies geven een beeld van wat gasten geweldig vonden aan je ruimte en verhuurstijl, maar ook negatieve recensie helpen je op weg om als host te groeien, ook al zijn die minder leuk. Al vanaf de eerste recensie die je krijgt, kun je deze steeds opnieuw als bron van inspiratie en tips gebruiken.

      Waarom recensies belangrijk zijn

      Recensies zorgen voor vertrouwen binnen de community en smeren de motor van jouw onderneming.

      • Lees daarom elke recensie en ook de privéfeedback die gasten speciaal voor jou hebben achtergelaten.
      • Positieve recensies geven potentiële gasten een beeld van jouw verhuurstijl en je kunt deze gebruiken om je advertentie te verbeteren. Als een gast bijvoorbeeld je goed gevulde keuken prijst, is het een idee hier een foto van te plaatsen.
      • Negatieve recensies geven je een andere kijk op dingen. Zie het als inspiratie voor welke voorzieningen misschien aan vervanging toe zijn of wat je beter kunt toevoegen of weglaten uit je advertentiebeschrijving.

      Openstaan voor opbouwende kritiek van gasten

      Als je tijdens een verblijf contact houdt met je gasten, kun je vragen hoe het gaat en of je nog iets voor ze kan doen om het ze nog meer naar de zin te maken.

      • Dit kan een manier zijn om negatieve recensies te vermijden. Als gasten je aan het begin al vertellen wat er beter kan, kun je er namelijk gelijk iets aan doen.
      • Je kunt onze tool voor standaardberichten gebruiken om op belangrijke momenten automatisch contact te leggen met gasten, zoals direct na het reserveren en bij aankomst en vertrek.

      Recensies in je voordeel laten werken

      Superhost Omar uit Mexico-Stad raadt aan om op alle recensies even snel te reageren. "Ik neem altijd de tijd om op elke recensie een reactie te geven, of die nu goed of slecht is”, zegt hij. "Je potentiële toekomstige gasten lezen die namelijk." Nog een paar tips:

      • Van elke recensie kun je iets leren over je routine.
      • Als je elke recensie leest, weet je waar de verbeterpunten liggen voor je accommodatie en verhuurstijl.
      • "Recensies met opbouwende kritiek moet je altijd meenemen", zegt Omar. Hij voegt eraan toe dat de feedback van een gast over de watertemperatuur hem de aanzet gaf om het probleem op te lossen, en dezelfde gast verbleef acht maanden later weer bij hem.
      Onze community is gebouwd op vertrouwen en de basis van dat vertrouwen is ons recensiesysteem. We hopen dat je er wat aan hebt en dat je aan de hand van dit systeem jezelf of je accommodatie kunt verbeteren en steeds een stapje dichter bij de status van Superhost komt.

      De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.


      Samenvatting

      • Recensies zitten vol tips om een betere host te worden.

      • Door open te staan voor opbouwende feedback verbeter je geleidelijk aan je routine steeds meer.

      • Aan de hand van positieve recensies leer je wat jij kunt benadrukken van jouw accommodatie.

        • Reageren op recensies laat zien dat je openstaat voor verbeteringen.

        Airbnb
        4 mei 2021
        Was dit nuttig?