Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Onze voortdurende inzet voor inclusiviteit

    Onze voortdurende inzet voor inclusiviteit

    Volg deze richtlijnen om met inclusiviteit en respect te verhuren of te reizen.
    Door Airbnb op 11 mrt 2020
    2 min. leestijd

    Bijgewerkt op 16 april 2020

    We begrijpen dat het coronavirus (COVID-19) je dagelijkse leven, inkomsten of reisplannen kan verstoren. In deze onzekere tijden willen we dat iedereen zich overal ter wereld thuisvoelt.

    Ons Anti-discriminatiebeleid is belangrijker dan ooit in deze moeilijke tijden — niemand mag zich buitengesloten voelen vanwege hun achtergrond. Iedereen maakt zich zorgen, zowel gasten als hosts. Op de volgende manieren kunnen gasten en hosts op de hoogte blijven en met inclusiviteit en respect handelen:

    Blijf communiceren met je gasten of hosts. We raden gasten en hosts aan om eventuele vragen of zorgen vóór het verblijf te bespreken. Let bij iedere reservering goed op, ongeacht waar de gast of host vandaan komt.

    We raden hosts aan om alle gasten het volgende bericht te sturen voordat ze een reservering bevestigen:

    'In het belang van de gezondheid en veiligheid van al mijn gasten, vraag ik iedereen om voor het reserveren de volgende vragen te beantwoorden:

    • Ben jij, of iemand met wie je samenwoont, in de afgelopen twee weken in een gebied geweest dat getroffen is door COVID-19?
    • Is bij jou COVID-19 geconstateerd of vermoed je dat je besmet bent?
    • Gelden er momenteel reisbeperkingen in je omgeving vanwege COVID-19?'

    Hosts die Direct Reserveren gebruiken, kunnen deze vragen opnemen in hun bericht dat voor het reserveren getoond wordt. Daarnaast kunnen alle hosts deze vragen opnemen in hun Huisregels.

    Extra vereisten van hosts, zoals het verstrekken van aanvullende documentatie bij aankomst, moeten in de advertentiebeschrijving staan en voor elke reservering gehanteerd worden.

    Gasten moeten ook het gevoel krijgen dat ze dezelfde vragen rechtstreeks aan hun host kunnen stellen, vooral als ze in een privékamer met een gemeenschappelijke woonruimte verblijven. Gasten kunnen ook vragen stellen overschoonmaakprotocollen en hosts kunnen vertellen hoe ze hun ruimtes schoonmaken. Door deze vragen aan elke gast of host te stellen, help je ons met het uitvoeren van een effectief Anti-discriminatiebeleid.

    Neem contact met ons op als je je zorgen maakt over een reactie op een van deze vragen. Raadpleeg dit Helpcentrum-artikel, waarin de laatste informatie staat over onze voorwaarden. Zegt een gast of host iets waardoor je denkt dat je misschien moet annuleren, neem dan contact op met ons communityteam.

    Meer informatie over COVID-19-gerelateerd beleid. We weten dat COVID-19 van invloed kan zijn op de manier waarop onze community momenteel reist, daarom hebben we onze annuleringsvoorwaarden omtrent COVID-19 bijgewerkt. Hosts en gasten vinden meer informatie over hun annuleringsmogelijkheden in het Helpcentrum.

    Neem contact op als je een geval van discriminatie wilt melden. We nemen meldingen van discriminatie binnen onze community heel serieus. Als je denkt dat je op Airbnb gediscrimineerd bent, kun je dit melden. Als we constateren dat een gebruiker ons Anti-discriminatiebeleid heeft geschonden, nemen we de nodige maatregelen. In het uiterste geval wordt het desbetreffende account verwijderd.

    Bedankt dat je deel uitmaakt van onze Airbnb-community en dat je samen met ons een wereld creëert waarin iedereen zich overal thuis kan voelen.

    Airbnb
    11 mrt 2020
    Was dit nuttig?