Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Nieuwe richtlijnen voor het schrijven van advertentietitels

    Bewerk je titel zodat je ruimte opvalt in de zoekresultaten.
    Door Airbnb op 17 jun. 2022
    3 min. leestijd
    Bijgewerkt op 22 jun. 2022

    Samenvatting

    • Houd je advertentietitel kort zodat deze op een mobiele telefoon goed is te lezen.

    • Vermijd emoji's en gebruik alleen een hoofdletter aan het begin van de titel.

    We hebben onlangs de grootste verandering aan Airbnb in een decennium doorgevoerd en als onderdeel van ons nieuwe ontwerp hebben we advertentietitels die door hosts zijn geschreven uit de zoekresultaten verwijderd. Het idee was dat alle titels er vergelijkbaar uit zouden zien, zodat gasten die makkelijker kunnen lezen, ongeacht de taal die ze spreken of het apparaat dat ze gebruiken.

    Sinds de invoering van deze verandering hebben jullie veel feedback over de wijzigingen gegeven, waaronder de wens om advertentietitels weer te vertonen in de zoekresultaten van gasten. We begrijpen waarom dat zo belangrijk voor jullie is: de advertentietitel is een van de eerste dingen die gasten in de zoekresultaten lezen en het is een kans om te benadrukken wat jouw ruimte uniek maakt.

    Vanaf 30 juni zijn de zelfgeschreven advertentietitels weer zichtbaar in de zoekresultaten van gasten. We hebben ook nieuwe richtlijnen die helpen bij het schrijven van een effectieve titel. Daarmee zorg je dat jouw advertentie opvalt, stel je de juiste verwachtigen bij gasten en wek je interesse voor het reserveren van je ruimte.

    Korte titels zijn het effectiefst

    Gasten zoeken op Airbnb vanaf verschillende soorten apparaten met verschillende schermgroottes. Een titel die goed werkt in een webbrowser kan te lang zijn voor de mobiele app.

    Langere titels worden automatisch ingekort in zoekresultaten en het resterende deel wordt vervangen door een beletselteken. Bijvoorbeeld: 'Houten landhuisje met uitzicht op het meer, vuurplaats en boothelling' wordt 'Houten landhuisje met uitzicht op het meer...'

    Houd je aan de tekenlimiet, zodat je titel volledig te lezen is op computers en op mobiele apparaten. Gasten zoeken vaak op hun mobiele apparaat en daar zien ze maar 32 tekens. Als je titel langer dan 32 tekens is, zet dan de belangrijkste informatie vooraan.

    Dit zijn drie voorbeelden van goede, korte advertentietitels:

    • Moderne loft in het centrum
    • Gezellige berghut voor chefs
    • Strandvilla nabij Año Nuevo

    Kleine letters lezen beter dan hoofdletters

    Gebruik hoofdletters alleen voor de eerste letter van het eerste woord van de titel. Als je elk woord met een hoofdletter begint, komt dit formeel over en als je de hele titel in hoofdletters schrijft, komt dat schreeuwerig over.

    We willen graag bijdragen aan de zoekervaring van gasten, dus gebruik hoofdletters alleen voor een eigennaam, zoals steden. Je kunt ook uitzonderingen maken voor afkortingen, zoals 'UK' of een luchthavencode zoals 'LHR'.

    Zo gebruik je hoofdletters bijvoorbeeld niet in een advertentietitel:

    • NIEUW Meubilair ENORM ZWEMBAD Geweldige Uitzichten

      Dit zijn drie voorbeelden van advertentietitels met goed hoofdlettergebruik:

      • Surfhut aan zee bij Bondi Beach
      • Romantische Victoriaanse gastenkamer
      • Milieuvriendelijke studio in de buurt van LAX

      Woorden zijn duidelijker dan emoji's

      Emoji's en symbolen hebben over de hele wereld verschillende betekenissen en als je die gebruikt kan dit verwarrend of misleidend zijn. Een duim omhoog kan bijvoorbeeld worden geïnterpreteerd als goedkeuring, het nummer één of een beledigend gebaar.

      Gebruik eenvoudige en beschrijvende woorden voor je ruimte. Zo maak je je advertentietitel vriendelijker en gemakkelijker te lezen. Je kunt best speciale tekens zoals !, # of * gebruiken, maar gebruik geen meerdere uitroeptekens (!!!) als je ergens de nadruk op wilt leggen. Als je ideeën wilt scheiden, gebruik dan komma's (met spaties) of een enkele schuine streep (zonder spaties).

      Dit werkt bijvoorbeeld niet:

      • ****Ski- en golfchalet ****!!!

      Mooier is:

      • Ski-/golfchalet met privétuin

      Meer informatie is doeltreffender dan herhaling

      Het is meestal niet nodig om informatie te herhalen die gasten al in de zoekresultaten kunnen lezen, zoals je stad of dorp, of het totale aantal bedden. Voeg in plaats daarvan unieke informatie aan je advertentietitel toe en trek daar de aandacht mee.

      Bevindt je accommodatie zich in Buenos Aires? Vernoem dan bijvoorbeeld de buurt in je advertentietitel, zoals 'Recoleta'. Maar bij een accommodatie in Florence, Italië, vermeld je bijvoorbeeld dat die zich 'nabij Uffizi' of een andere bezienswaardigheid bevindt. Zo weten gasten beter waar de locatie van je accommodatie is. Of als je een speciale kantoorruimte hebt, wil je misschien in de titel benadrukken dat de ruimte 'Werkvriendelijk' is.

      Je kunt ook het woord 'Nieuw' uit een nieuwe advertentietitel weglaten. Deze informatie is al zichtbaar via een badge in de zoekresultaten.

      Lees het contentbeleid van Airbnb

      De informatie in dit artikel kan sinds publicatie gewijzigd zijn.

      Samenvatting

      • Houd je advertentietitel kort zodat deze op een mobiele telefoon goed is te lezen.

      • Vermijd emoji's en gebruik alleen een hoofdletter aan het begin van de titel.

      Airbnb
      17 jun. 2022
      Was dit nuttig?