Richtlijnen voor het schrijven van advertentietitels

Bewerk je titel zodat je ruimte opvalt in de zoekresultaten.
Door Airbnb op 17 jun. 2022
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 23 okt. 2023

De advertentietitel is een van de eerste dingen die gasten in de zoekresultaten lezen en het is een kans om te benadrukken wat jouw ruimte uniek maakt. Volg deze richtlijnen voor het schrijven van een effectieve titel die opvalt in zoekresultaten, de juiste verwachtingen wekt en gasten overtuigt om te boeken.

Korte titels zijn het effectiefst

Gasten zoeken op Airbnb vanaf verschillende soorten apparaten met verschillende schermgroottes. Een titel die goed werkt in een webbrowser kan te lang zijn voor de mobiele app.

Houd je aan een limiet van 32 tekens, zodat je titel volledig zichtbaar is op computers en mobiele apparaten.

Dit zijn drie voorbeelden van goede, korte advertentietitels:

  • Moderne loft in het centrum

  • Gezellige berghut met keuken

  • Strandvilla nabij Año Nuevo

Is je titel toch langer dan 32 tekens? Zet dan de belangrijkste informatie vooraan. Langere titels worden automatisch ingekort in zoekresultaten en het resterende deel wordt vervangen door een beletselteken. Een titel als 'Houten huisje met uitzicht op het meer, vuurplaats en boothelling' wordt bijvoorbeeld 'Houten huisje met uitzicht op he...' in de zoekresultaten.

Alleen een hoofdletter aan het begin

Gebruik hoofdletters alleen voor de eerste letter van het eerste woord van de titel. Dat is leesbaarder en vriendelijker dan als je elk woord met een hoofdletter begint of de hele titel in hoofdletters schrijft.

We willen gasten zo fijn mogelijk laten zoeken, dus gebruik hoofdletters alleen voor een eigennaam, zoals steden. Je kunt ook uitzonderingen maken voor afkortingen, zoals 'NL' of een luchthavencode zoals 'AMS'.

Dit zijn drie voorbeelden van advertentietitels met goed hoofdlettergebruik:

  • Surfhut aan zee bij Bondi Beach

  • Romantische Victoriaanse gastenkamer

  • Milieuvriendelijke studio in de buurt van AMS

Woorden zijn duidelijker dan emoji's

Emoji's en symbolen kunnen verwarrend of misleidend zijn, omdat die over de hele wereld verschillende betekenissen hebben. Een duim omhoog kan bijvoorbeeld worden geïnterpreteerd als goedkeuring, het cijfer één of een beledigend gebaar.

Gebruik eenvoudige en beschrijvende woorden voor je ruimte. Zo maak je je advertentietitel uitnodigender en gemakkelijker te lezen. Je kunt best speciale tekens zoals !, # of * gebruiken, maar gebruik geen meerdere uitroeptekens (!!!) als je ergens de nadruk op wilt leggen. Als je ideeën wilt scheiden, gebruik dan komma's (met spaties) of een enkele schuine streep (zonder spaties).

Dit werkt bijvoorbeeld niet:

  • ****Ski- en golfchalet ****!!!

Mooier is:

  • Ski-/golfchalet met privétuin

Meer informatie is doeltreffender dan herhaling

Het is meestal niet nodig om informatie te herhalen die gasten al in de zoekresultaten kunnen lezen, zoals je stad of dorp, of het totale aantal bedden. Voeg in plaats daarvan unieke informatie aan je advertentietitel toe en trek daar de aandacht mee.

Bevindt je accommodatie zich in Buenos Aires? Vernoem dan bijvoorbeeld de buurt in je advertentietitel, zoals 'Recoleta'. Maar bij een accommodatie in Florence, Italië, vermeld je bijvoorbeeld dat die zich 'nabij Uffizi' of een andere bezienswaardigheid bevindt. Of als je een speciale kantoorruimte hebt, wil je misschien in de titel benadrukken dat de ruimte 'werkvriendelijk' is. Daarmee breng je belangrijke details onder de aandacht van gasten.

Je kunt ook het woord 'Nieuw' uit een nieuwe advertentietitel weglaten. Deze informatie is al zichtbaar via een badge in de zoekresultaten.

Lees het contentbeleid van Airbnb

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
17 jun. 2022
Was dit nuttig?