Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    De reserveringsprocedure doorlopen

    Hier lees je onder meer hoe je reserveringsaanvragen afhandelt en efficiënt met je gasten communiceert.
    Door Airbnb op 9 feb. 2021
    3 min. leestijd
    Bijgewerkt op 9 jun. 2021

    Samenvatting

    • Kies hoe gasten jouw ruimte kunnen reserveren: via Direct Reserveren of een handmatige reserveringsaanvraag.

    • Communicatie met gasten gaat automatisch met standaardberichten.

    • Lees verder in onze complete handleiding hoe je van je advertentie een succes maakt.

    Als host moet je weten hoe het reserveringsproces precies in elkaar steekt.

    Het is prettiger voor gasten als de communicatie soepel verloopt. Daarom moet je goed op de hoogte zijn van de communicatiekanalen voor gasten, reserveringsopties en reserveringsstatussen.

    Informatieverzoeken

    Sommige gasten willen een ruimte graag zo snel mogelijk reserveren, terwijl anderen eerst meer willen weten over eerder inchecken, kortingen, de locatie of de voorzieningen.

    Gasten kunnen je een informatieverzoek sturen via de link Contact met host, die op elke advertentiepagina staat. Je hebt dan de volgende reactiemogelijkheden:

    Zelfs als je van Direct Reserveren gebruikmaakt, kunnen gasten je eerst een informatieverzoek sturen als ze meer willen weten voordat ze reserveren.

    Meer over informatieverzoeken

    Direct Reserveren gebruiken

    Met Direct Reserveren kunnen gasten je ruimte meteen voor beschikbare datums vastleggen. Daardoor hoef jij niet meer elke reserveringsaanvraag afzonderlijk te beoordelen en te accepteren. Zodra een gast je ruimte met Direct Reserveren heeft gereserveerd, krijg jij bericht. Direct Reserveren is de standaardreserveringsoptie voor alle advertenties op het moment dat je je ruimte adverteert.

    Handmatige reserveringsaanvragen instellen

    Sommige hosts kiezen niet voor Direct Reserveren, maar vragen gasten om een reserveringsaanvraag in te dienen. Denk bijvoorbeeld aan hosts met een unieke accommodatie of een veranderlijke agenda. Als gasten een reserveringsaanvraag indienen, moet je binnen 24 uur reageren.

    Wat de status van een reservering betekent

    Tijdens het reserveringsproces zijn dit de verschillende statussen van een reservering:

    • In behandeling/in afwachting van verificatie: als jij een aanvraag nog moet bevestigen of weigeren, of als gasten de identiteitsverificatie nog moeten voltooien.
    • Bevestigd: nadat jij de reservering hebt geaccepteerd.
    • In afwachting van betaling: als je een reserveringsaanvraag hebt geaccepteerd, maar de betaling nog niet is verwerkt.
    • Afgewezen: als je deze gasten niet kunt ontvangen.
    • Verlopen: als je niet binnen 24 uur op een reserveringsaanvraag reageert.
    • Geannuleerd: als jij of je gasten een bevestigde reservering annuleren of als je gasten een lopende reserveringsaanvraag annuleren.

    Zodra een reservering is bevestigd, verandert de status in:

    • aankomend (één week voordat je gasten aankomen)
    • in afwachting van recensie (nadat je gasten hun reis hebben voltooid en terwijl je op hun feedback wacht)

    Meer informatie over de status van een reservering

    Communicatie met gasten

    Je gasten willen waarschijnlijk meer informatie zodra ze je ruimte hebben gereserveerd. Denk aan een routebeschrijving naar je accommodatie, vertrekinstructies of tips over de omgeving.

    Onze tools voor berichten en de aankomstgids komen dan goed van pas, want zo kun je gasten alle nodige informatie doorgeven. Die kunnen ze dan altijd raadplegen wanneer ze iets willen weten. "Ik heb vijf standaardberichten ingesteld: na het reserveren, voor aankomst, na aankomst, vertrekinstructies en na vertrek", aldus host Larry uit Saint George (Canada). "De tool voor standaardberichten kun je helemaal naar eigen wens gebruiken."

    Door tijdens het reserveringsproces vroeg en vaak te communiceren, schep je de juiste verwachtingen bij gasten, wat hun verblijf prettiger maakt.

    Zo zet je standaardberichten klaar

    De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

    Samenvatting

    • Kies hoe gasten jouw ruimte kunnen reserveren: via Direct Reserveren of een handmatige reserveringsaanvraag.

    • Communicatie met gasten gaat automatisch met standaardberichten.

    • Lees verder in onze complete handleiding hoe je van je advertentie een succes maakt.
    Airbnb
    9 feb. 2021
    Was dit nuttig?