Hoe reserveren op Airbnb in zijn werk gaat

Meer informatie over informatieverzoeken, boekingsaanvragen, Direct boeken en meer.
Door Airbnb op 9 feb. 2021
video van 2 min.
Bijgewerkt op 18 aug. 2022

In het kort

  • Gasten kunnen informatieaanvragen sturen als ze vragen hebben over je accommodatie.

  • Je kunt Direct boeken aanzetten of boekingsaanvragen zelf beoordelen.

  • Inclusief verhuren is een cruciaal onderdeel van succesvol verhuren.

We zien graag dat reserveren bij Airbnb soepel en eenvoudig verloopt, maar als nieuwe host heb je misschien wat vragen over hoe het werkt.

Zodra je het proces begrijpt van het ontvangen van en reageren op reserveringsaanvragen, het aan- of uitzetten van Direct Reserveren, het bijhouden van reserveringen en het plannen van je kalender, ben je klaar om je eerste gasten te verwelkomen.

Informatieverzoeken

Sommige gasten hebben misschien vragen, bijvoorbeeld over je locatie of of ze eerder mogen aankomen. In dat geval kunnen ze je een informatieverzoek informatieverzoek sturen voordat ze een reservering maken. Afhankelijk van je instellingen, krijg je informatieverzoeken binnen per e-mail, als melding in je Airbnb-inbox of beide.

Zelfs als je gebruikmaakt van Direct Reserveren, kunnen gasten je eerst een informatieverzoek sturen voordat ze reserveren. Je hebt 24 uur om te reageren op hun bericht. Zodra je hun vragen hebt beantwoord, kun je het volgende sturen:

  • een vooraf-goedkeuring, waarmee gasten je ruimte binnen 24 uur kunnen reserveren zonder dat jij nog iets hoeft te doen (als Direct Reserveren uitstaat)
  • een speciale aanbieding, waarmee je korting kunt geven (dit wordt vaak gebruikt voor langere verblijven)
  • een afwijzing als je de gast niet kunt ontvangen (mits je je aan ons Anti-discriminatiebeleidhoudt)

Op het scherm voor informatieverzoeken heb je drie keuzes: vooraf goedkeuren, speciale aanbieding of afwijzen.
Als je voor de Superhost-status gaat, heb je een responsgraad van 90% nodig (samen met andere criteria). Probeer dus binnen 24 uur op aanvragen te reageren.

Hoe gasten je ruimte reserveren

Gasten die verder geen vragen hebben, kunnen een accommodatie reserveren met Direct Reserveren als deze functie aanstaat. Als deze uitstaat, kunnen ze de host een reserveringsaanvraag sturen.

  • Direct Reserveren passen we standaard toe voor alle advertenties. Als je deze functie gebruikt, kunnen gasten die aan al je vereisten voldoen en akkoord gaan met je Huisregels direct je ruimte reserveren voor alle beschikbare datums. Met Direct Reserveren laat je zien dat je een inclusieve host bent, want iedereen die aan jouw reserveringscriteria voldoet is welkom.
  • Met reserveringsaanvragen krijg je 24 uur om elke ingediende aanvraag te accepteren of weigeren. Je kunt daarbij recensies en profielen van gasten bekijken. Sommige hosts vragen gasten om een reserveringsaanvraag in te dienen. Denk bijvoorbeeld aan hosts met een unieke accommodatie of een veranderlijke agenda.
Wanneer je een boekingsaanvraag krijgt, scrol je naar beneden om naar het profiel van een gast en de meest recente recensies te gaan.
We proberen zo snel mogelijk te reageren en zoveel mogelijk aanvragen te accepteren. Dat is dé manier om hoger in de zoekresultaten te verschijnen.
Superhosts Danielle and Eli,
Tannersville, New York

Je kalender up-to-date

Je kunt je tarieven en instellingen op verschillende periodes afstemmen of aanpassen op de vraag bij jou in de buurt. Wat kalendertips:

Meer informatie over de kalender- en reserveringsinstellingen

Zodra je begrijpt hoe gasten je ruimte kunnen reserveren en wat voor mogelijkheden ze hebben, ben je klaar om je te richten op het leuke van verhuren: het verwelkomen van je gasten.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

In het kort

  • Gasten kunnen informatieaanvragen sturen als ze vragen hebben over je accommodatie.

  • Je kunt Direct boeken aanzetten of boekingsaanvragen zelf beoordelen.

  • Inclusief verhuren is een cruciaal onderdeel van succesvol verhuren.

Airbnb
9 feb. 2021
Was dit nuttig?