Ga direct naar inhoud
Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    CEO Brian Chesky over de reistrends en onze nieuwe campagne voor hosts

    CEO Brian Chesky over de reistrends en onze nieuwe campagne voor hosts

    Kijk naar de campagnefilmpjes en deel deze met vrienden en familie.
    Door Airbnb op 18 feb. 2021
    31 min. leestijd
    Bijgewerkt op 19 feb. 2021

    Samenvatting

    • We delen onze beste reistrends voor 2021 en tips voor hosts

    • Deze maand lanceren we wereldwijd de campagne 'Mogelijk gemaakt door hosts'. Omdat we stil willen staan bij de magische momenten die jij creëert en om ervoor te zorgen dat jij in de toekomst nog meer gasten ontvangt.

    Vorig jaar was een uitdaging voor ons allemaal. Aan het begin van dit nieuwe jaar richten we ons op degenen die Airbnb maken tot wat ze is: Airbnb-hosts zoals jij. We lanceren een nieuwe, wereldwijde campagne voor hosts die de magische, unieke gastvrijheid viert die jij mogelijk maakt.

    We laten je dan ook graag drie van de filmpjes van de campagne zien. Lees verder voor de reistrends en inzichten voor 2021 en wat deze voor jou kunnen betekenen.

    Saltwater Cottage wordt door Ashley en François verhuurd in Narragansett, Rhode Island.
    De River Lodge wordt door Cynthia verhuurd in Wimberley, Texas.
    The Dune House in Peterborough (Victoria, Australië) wordt verhuurd door Geanelle.

    Ontdek de beste reistrends voor 2021

    Het zal anders zijn, wanneer we weer kunnen reizen. Naar aanleiding van de enquêtes die we hebben gehouden, zijn we optimistisch over de toekomst van reizen. Omdat we je willen helpen voor te bereiden op het reizen van de toekomst, delen we nu onze inzichten met jullie.

    1. Wij geloven dat mensen reizen missen en weer van plan zijn om te reizen. Mensen missen het reizen nog meer dan bars, restaurants, sport en live-evenementen. In één enquête zei 54% van de personen dat ze al een reis had geboekt of in 2021 weer verwacht te reizen.

    Wat dit voor jou betekent: Mensen kunnen niet wachten om weer te reizen, dus wanneer ze weer mogen, komt die enorme vraag waarschijnlijk jouw kant op. Wij blijven je helpen je hierop voor te bereiden.

    2. Wij geloven dat mensen flexibel zullen zijn over waar ze heen reizen en wanneer. Werken en leren op afstand blijven de norm, zodat de periodes waarin mensen reizen gevarieerder zal zijn. Dit heeft waarschijnlijk invloed op waar, wanneer en hoelang mensen blijven. Er kan bijvoorbeeld meer vraag zijn naar dagen en periodes in het laagseizoen. Bijna een kwart van de ondervraagden gaf aan voor langere verblijven te gaan.

    Wat dit voor jou betekent: Wees er klaar voor om je aan te passen aan deze nieuwe behoeften van gasten door bijvoorbeeld langere verblijven mogelijk te maken, wifi op te waarderen, een laptopvriendelijke werkplek te realiseren en voorzieningen die geschikt zijn voor gezinnen en personen met een beperking.

    3. We denken dat mensen niet te ver van huis willen. In onze enquête zei 56% van de mensen dat ze de voorkeur geeft aan een binnenlandse of lokale bestemming. Slechts 21% gaf aan verder weg en internationaal te willen reizen.

    Wat dit voor jou betekent: Gasten kunnen overal naartoe, zolang het maar dichtbij is. Reizen zal zich dus waarschijnlijk naar duizenden dorpen, steden en landelijke gebieden verplaatsen.

    4. Wij geloven dat mensen betaalbaarheid erg belangrijk gaan vinden. De ondervraagden gaven aan dat betaalbaarheid de topprioriteit was bij het kiezen van accommodaties voor toekomstige reizen. De pandemie heeft veel mensen financieel hard getroffen, maar de wens om te reizen en verbinding te voelen zijn universeel.

    Wat dit voor jou betekent: Deze trend zou velen van jullie goed van pas moeten komen, omdat gezinnen en vriendengroepen voor Airbnb kiezen vanwege de goede prijs-kwaliteitsverhouding.

    5. Wij geloven dat mensen op reis willen om banden aan te halen met familie en vrienden. De ondervraagden zeiden dat ze de reizen waarin je tijd maakt voor familie en vrienden, het meeste misten. De band versterken staat bovenaan in de lijst van wat reizen motiveert. In onze enquête gaf 41% aan dat contact met familie en vrienden "veel belangrijker"zal zijn na een pandemie.

    Wat dit voor jou betekent: Massareizen zullen deels vervangen worden door betekenisvolle reizen en reserveringen van gezinnen en vriendengroepen die elkaar weer willen vinden. Verbinding voelen is nu precies wat jij mogelijk maakt door te verhuren.

    Onze campagne 'Mogelijk gemaakt door hosts'

    Onze wereldwijde campagne voor hosts gaat deze maand van start en we willen dat hosts de eersten ter wereld zijn die de filmpjes zien. Hierin vieren we de magische, unieke ervaringen die jij mogelijk maakt voor gasten, van de kleine details tot de grote gebaren. Dat is nu precies wat verblijven bij hosts zo speciaal maakt op Airbnb.

    Deze campagne is ontworpen om te laten zien wat onze hostcommunity op Airbnb anders maakt en om meer gasten te trekken wanneer we weer kunnen reizen. In deze filmpjes vertellen we eenvoudige en authentieke verhalen. We laten gasten op echte reizen zien in bestaande accommodaties en brengen hun belevenissen in beeld. Zoals je in de filmpjes zult zien, zijn de reizen verre van doorsnee.

    We willen gasten van over de hele wereld inspireren om Airbnb te kiezen wanneer ze weer beginnen te reizen. Om ons te helpen jouw magie onder de mensen te brengen, zouden we het leuk vinden als je deze filmpjes met vrienden en familie deelt. Daarom kun je de drie bovenstaande clips eenvoudig delen.

    Hieronder vind je ook de herhaling van onze première voor hosts, waarin CEO Brian Chesky meer over deze reistrends deelt en live met hosts over de hele wereld een voorproefje van de campagne bekijkt. Hij praat daarnaast met host François, wiens ruimte te zien was in 'Landslide'.

    Je kunt binnenkort op tv en op ons YouTube-kanaal de andere twee filmpjes bekijken die Brian tijdens het evenement liet zien. Laat ons zoals altijd in het Community Centrum weten wat je ervan vindt. We waarderen je feedback en nemen die mee bij alles wat we doen.

    Samenvatting

    • We delen onze beste reistrends voor 2021 en tips voor hosts

    • Deze maand lanceren we wereldwijd de campagne 'Mogelijk gemaakt door hosts'. Omdat we stil willen staan bij de magische momenten die jij creëert en om ervoor te zorgen dat jij in de toekomst nog meer gasten ontvangt.

    Airbnb
    18 feb. 2021
    Was dit nuttig?