Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    $ 250 miljoen USD voor hosts die getroffen zijn door annuleringen

    $ 250 miljoen USD voor hosts die getroffen zijn door annuleringen

    Airbnb werkt er hard aan om onze hosts te ondersteunen in deze moeilijke tijden.
    Door Airbnb op 30 mrt 2020
    6 min. leestijd

    Samenvatting

    • Voor in aanmerking komende reserveringen van accommodaties betalen we 25% van wat hosts zouden hebben ontvangen onder hun annuleringsvoorwaarden

    • Reserveringen die na 14 maart zijn gemaakt, vallen niet onder de verzachtende omstandigheden in verband met COVID-19, tenzij de gast ziek is

    • Op je dashboard voor reserveringen vind je informatie over eventuele steunbetalingen die je uit het hulpfonds voor hosts van $ 250 miljoen USD ontvangt

      Bijgewerkt op 13 mei 2020

      Toen de Wereldgezondheidsorganisatie op 11 maart 2020 een pandemie afkondigde, drong de ernst van COVID-19 pas goed door tot de rest van de wereld.

      We hebben hard gewerkt om oplossingen te vinden die de gevolgen voor onze community beperken. Op 30 maart hebben we verschillende belangrijke beleidsregels en initiatieven aangekondigd, waaronder $ 250 miljoen USD om hosts van accommodaties te helpen die door annuleringen vanwege COVID-19 zijn getroffen. Zo werkt het:

      Steunbetalingen worden uitbetaald voor reserveringen die op of vóór 14 maart zijn gemaakt met een aankomstdatum tussen 14 maart en 31 mei 2020 en die door de gast vanwege COVID-19 onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden zijn geannuleerd. Voor deze reserveringen geldt het volgende:

        • Airbnb betaalt 25% van wat je op basis van je annuleringsvoorwaarden zou hebben ontvangen bij een annulering door een gast. Als je bijvoorbeeld op basis van je annuleringsvoorwaarden normaal gesproken $ 400 USD zou ontvangen, betalen we je 25% van dat bedrag, dus $ 100 USD.
        • Hosts met in aanmerking komende annuleringen krijgen ten minste één keer per maand een betaling voor alle in aanmerking komende annuleringen van gasten tot en met 31 mei. Hosts krijgen ook een e-mail met informatie over de in aanmerking komende reserveringen en het steunbedrag voor elke betaling.
        • Ga naar je reserveringsdashboard voor informatie over eventuele steunbetalingen die je uit het hulpfonds van $ 250 miljoen USD voor hosts krijgt.

        Reserveringen met een aankomstdatum op of na 1 juni komen niet in aanmerking voor steunbetalingen uit het hulpfonds van $ 250 miljoen USD. We weten dat dit een teleurstelling kan zijn voor sommigen van jullie en we hadden heel graag nog meer willen doen. De realiteit is dat $ 250 miljoen USD een grote investering is voor Airbnb en COVID-19 heeft ons bedrijf hard getroffen, net als velen van jullie.

        Tot slot gelden voor reserveringen die na 14 maart zijn gemaakt de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden van hosts en zijn aan COVID-19 gerelateerde verzachtende omstandigheden niet van toepassing, tenzij ze ziek zijn.

        Je vraagt je misschien af waarom we 14 maart als peildatum hanteren. Nadat de WHO COVID-19 als wereldwijde pandemie had bestempeld, hebben wij op die datum aangekondigd dat onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden ook gelden voor situaties die verband houden met COVID-19.

        We zijn ons ervan bewust dat veel mensen het momenteel moeilijk hebben. Daarom zijn we dag en nacht in touw om jullie zo goed mogelijk te helpen. Onze steun ter waarde van $ 250 miljoen USD wordt helemaal door Airbnb gefinancierd, zonder extra kosten voor gasten. Hiermee willen we onze toewijding aan onze hosts tonen.

        Aangezien er nog steeds veel onzeker is over reizen, zullen we onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden blijven evalueren en waar nodig aanpassen. In ditHelpcentrum-artikel vind je actuele informatie over de reserveringen waarop de voorwaarden van toepassing zijn. We raden je aan om elke twee weken te kijken of er nieuws is. Bekijk ook het laatste nieuws voor hosts met CEO Brian Chesky, zodat je precies weet hoe Airbnb met COVID-19 omgaat.

        Daarnaast hebben we enkele veelgestelde vragen beantwoord over het hulpfonds van $ 250 miljoen USD.

        Wanneer kan ik de steunbetaling verwachten?
        Vanaf half april worden de betalingen naar de standaardbetaalmethode op je rekening overgemaakt. Het bedrag staat binnen vijf tot zeven werkdagen op je rekening. Als je een openstaand saldo hebt, wordt je steunbetaling daar eerst mee verrekend. Als de betaling is gedaan, kan die niet ongedaan worden gemaakt of naar een andere rekening worden overgemaakt. Je ziet elke betaling in je transactiegeschiedenis en je krijgt een e-mail van Airbnb met informatie over het bedrag per in aanmerking komende reservering. Lees meer over betalingsinformatie

        Wanneer ontvang ik toekomstige betalingen?
        We verwachten dat we tot het einde van het programma ten minste één keer per maand betalingen overmaken naar hosts met in aanmerking komende reserveringen.

        Wat moet ik doen als ik denk dat ik in aanmerking kom, maar geen betaling heb ontvangen?
        Bekijk de bovenstaande antwoorden om er zeker van te zijn dat je reservering in aanmerking komt. Opmerking: alleen annuleringen door gasten waarmee je normaal gesproken geld zou verdienen, komen in aanmerking voor betalingen uit ons hulpfonds van $ 250 miljoen USD voor hosts.

        Half april zijn we begonnen met het uitbetalen van in aanmerking komende hosts. Als je in aanmerking komt, maar nog geen bericht van Airbnb hebt ontvangen, is je betaling mogelijk gepland voor de komende dagen of de volgende ronde. Opmerking: het communityteam heeft geen informatie over je betalingen, dus je hoeft geen contact op te nemen met Airbnb om de status van de verwerking te controleren.

        Accepteert Airbnb annuleringskosten?
        Airbnb ziet af van alle servicekosten voor hosts en gasten voor COVID-19-annuleringen onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden. We betalen onze servicekosten terug of bieden reistegoed aan voor een bedrag inclusief onze servicekosten.

        Ik heb gehoord dat Airbnb gasten reistegoed aanbiedt, in plaats van restitutie. Klopt dat?
        Als gasten annuleren vanwege omstandigheden die verband houden met COVID-19, bieden we in veel gevallen de mogelijkheid om voor reistegoed te kiezen (in plaats van voor restitutie). Dit tegoed kunnen ze voor een verblijf op een latere datum gebruiken. Zo moedigen we gasten aan om in de toekomst weer bij een Airbnb-host te reserveren.

        Waarom bieden jullie gasten geen tegoed aan dat specifiek geldig is voor een toekomstige reservering bij een van mijn accommodaties?
        We hebben dit overwogen, maar er zijn verschillende scenario's denkbaar waarin dit geen optie is voor jou of je gasten. Jouw beschikbare datums komen bijvoorbeeld niet uit voor een gast of een gast is niet van plan om nog een keer naar jouw regio te reizen. Dit tegoed biedt extra flexibiliteit voor jullie beiden.

        Gelden deze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden voor alle reserveringen?
        De voorwaarden zijn niet van toepassing op reserveringen van Airbnb Luxe, Luxury Retreats of binnenlandse reserveringen op het Chinese vasteland (die allemaal hun eigen voorwaarden hebben).

        Wat gebeurt er met reserveringen die zijn geannuleerd voor deze aankondiging van 30 maart?
        Zolang de bovenstaande criteria van toepassing zijn en een gast annuleert onder de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden, betalen wij 25% van het bedrag dat je zou ontvangen bij een normale annulering van een gast.

        Waarom komen hosts op het Chinese vasteland niet in aanmerking voor steunbetalingen uit het hulpfonds van $ 250 miljoen USD?
        Dit heeft te maken met de manier waarop ons bedrijf is georganiseerd. Op het vasteland van China is Airbnb een zelfstandige onderneming, met een eigen steunfonds van $10 miljoen dollar om onze gemeenschap daar rechtstreeks te ondersteunen.

        Ik heb een annulering ontvangen voor een reservering die op of vóór 14 maart is gemaakt met een aankomstdatum na 31 mei. Geldt hier de 25%-regeling voor?
        Nee. We weten dat een lastminute-annulering heel frustrerend is. We vinden het beter om op de korte termijn duidelijkheid te bieden, zodat je andere reserveringen kunt ontvangen of andere plannen voor je woning kunt maken.

        Waarom ontvang ik mijn steunbetaling van 25% niet direct na de annulering?
        Je komt mogelijk in aanmerking voor meerdere steunbetalingen. We kunnen de steunbetalingen voor hosts beter beheren en verantwoorden door ze in bulk over te maken.

        Wat als een reservering werd geannuleerd onder de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden van Airbnb voordat de wereldwijde dekking werd aangekondigd op 14 maart?
        Als je een reservering had, kom je mogelijk in aanmerking voor een steunbetaling voor annuleringen onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden:

        • in Italië of met een gast uit Italië, gereserveerd vóór 29 februari met een aankomstdatum tussen 29 februari en 31 mei en geannuleerd tussen 29 februari en 13 maart 2020
        • in Zuid-Korea of met een gast uit Zuid-Korea, gereserveerd vóór 25 februari met een aankomstdatum tussen 25 februari en 23 maart en geannuleerd tussen 28 februari en 13 maart 2020
        • buiten het Chinese vasteland met een gast van het Chinese vasteland, gereserveerd vóór 1 februari met een aankomstdatum tussen 1 februari en 14 april, geannuleerd tussen 28 januari en 13 maart 2020
        • in de Verenigde Staten, gereserveerd vóór 13 maart met een aankomstdatum tussen 13 maart en 1 april en geannuleerd tussen 13 en 14 maart 2020
        • in de Schengenlanden met een Amerikaanse gast, gereserveerd vóór 13 maart met een aankomstdatum tussen 13 maart en 1 april en geannuleerd tussen 13 en 14 maart 2020
        • in India met een gast van buiten India, gereserveerd vóór 10 maart met een aankomstdatum tussen 12 maart en 15 april en geannuleerd tussen 10 en 14 maart 2020
        • in Israël met een gast van buiten Israël, gereserveerd vóór 10 maart met een aankomstdatum tussen 12 maart en 1 april en geannuleerd tussen 10 en 14 maart 2020

        Ik hanteer flexibele annuleringsvoorwaarden. Ben ik verzekerd?
        Aangezien steunbetalingen afhankelijk zijn van het bedrag dat gasten op het moment van de annulering aan je verschuldigd zijn, is het mogelijk dat je er minder van profiteert als je flexibele of gemiddelde voorwaarden hebt. Maar we werken aan andere manieren om je te helpen. Zo doen we ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je snel weer nieuwe reserveringen krijgt. We hebben een nieuw zoekfilter ontwikkeld, zodat gasten je advertenties makkelijker kunnen vinden. We maken je advertenties ook op andere manieren zichtbaarder. We zien ook dat dit is wat gasten willen. Het aandeel reserveringen met flexibele voorwaarden is gestegen in vergelijking met de periode voor COVID-19.

        Samenvatting

        • Voor in aanmerking komende reserveringen van accommodaties betalen we 25% van wat hosts zouden hebben ontvangen onder hun annuleringsvoorwaarden

        • Reserveringen die na 14 maart zijn gemaakt, vallen niet onder de verzachtende omstandigheden in verband met COVID-19, tenzij de gast ziek is

        • Op je dashboard voor reserveringen vind je informatie over eventuele steunbetalingen die je uit het hulpfonds voor hosts van $ 250 miljoen USD ontvangt

          Airbnb
          30 mrt 2020
          Was dit nuttig?