Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Het effect van annuleringen en restituties op je uitbetaling

    Dit kun je verwachten wanneer reisplannen veranderen.
    Door Airbnb op 19 jul. 2021
    2 min. leestijd
    Bijgewerkt op 21 jul. 2021

    Samenvatting

    • Wanneer een reservering wordt geannuleerd of gewijzigd, wordt je uitbetaling mogelijk aangepast.

    • Dit kan gebeuren op het moment van uitbetaling of invloed hebben op uitbetalingen voor toekomstige reserveringen.

    • Lees wat je kunt verwachten en krijg tips om annuleringen te voorkomen.

    Je kunt nog zo goed plannen, maar er kan altijd iets veranderen. Dat geldt ook voor Airbnb-reizen. Soms moet een gast bijvoorbeeld annuleren of de datums wijzigen. Wij willen dat jij precies weet wat er dan gebeurt, vooral omdat het gevolgen kan hebben voor je uitbetaling.

    Het goede nieuws is dat we het terugbetalingsproces automatisch en zo gemakkelijk mogelijk hebben gemaakt voor jou als host. Hieronder lees je alles over hoe wijzigingen, annuleringen en restituties invloed kunnen hebben op je uitbetaling en de ervaring van je gasten. Ook vind je wattips om in de toekomst annuleringen te voorkomen.

    Wat is er gebeurd?

    Reserveringswijzigingen hebben op een paar manieren invloed op de hoogte van je uitbetalingen. Dit zijn de drie meest voorkomende redenen:

    1. Wijziging: een gast heeft de duur van het verblijf bij jou aangepast.
    2. Annulering: een gast heeft het verblijf bij jou geannuleerd.
    3. Oplossing: iets aan het verblijf van je gast voldeed niet aan de verwachtingen en je gast heeft om een restitutie gevraagd.

    Je gasten: Airbnb regelt hun restitutie

    Wat gebeurt er als je gast een reis reserveert die uiteindelijk niet doorgaat? Dat hangt voornamelijk af van je annuleringsvoorwaarden. Of wat als het bubbelbad bij je accommodatie onverwacht kapot is? Je gast kan rechtstreeks contact met je opnemen of met de klantenservice van Airbnb om een gedeeltelijke restitutie aan te vragen.

    Wanneer een volledige of gedeeltelijke restitutie gerechtvaardigd is, dan is het verder niet zo ingewikkeld meer: Airbnb vergoedt je gast. Dat gaat automatisch, net als de rest van ons betalingssysteem.

    Je uitbetaling: timing is alles

    Hoe dit invloed heeft op jouw uitbetaling, hangt af van wanneer je gast de restitutie krijgt.

    • Restitutie voordat je uitbetaald bent voor de reservering: jouw uitbetaling wordt geannuleerd of aangepast op basis van je annuleringsvoorwaarden of de nieuwe reisgegevens.
    • Restitutie nadat je uitbetaald bent voor de reservering: je toekomstige uitbetalingen worden automatisch aangepast om de kosten van de restitutie te dekken. Airbnb vergoedt de gast meteen en hosts zijn dan verantwoordelijk voor het terugbetalen aan Airbnb. Het komt erop neer dat wij de kosten op voorhand dekken, zodat gasten niet lang hoeven te wachten. Het bedrag verrekenen we daarna met jouw toekomstige inkomsten. Daarom ontvang je mogelijk geen uitbetaling voor toekomstige reservering of is een volgende uitbetaling lager dan verwacht. Zowel in de e-mail die je ontvangt wanneer je uitbetaling wordt vrijgegeven als in je transactiegeschiedenis worden aanpassingen vermeld als negatieve bedragen.

    Annuleringen voorkomen

    Je kunt een aantal dingen doen om te voorkomen dat je wordt verrast door automatische aanpassingen:

    Samenvatting

    • Wanneer een reservering wordt geannuleerd of gewijzigd, wordt je uitbetaling mogelijk aangepast.

    • Dit kan gebeuren op het moment van uitbetaling of invloed hebben op uitbetalingen voor toekomstige reserveringen.

    • Lees wat je kunt verwachten en krijg tips om annuleringen te voorkomen.

    Airbnb
    19 jul. 2021
    Was dit nuttig?