Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Antwoorden op vragen van hosts over het coronavirus

    Antwoorden op vragen van hosts over het coronavirus

    Dit betekenen onze annuleringsvoorwaarden en -programma's voor jou.
    Door Airbnb op 5 mrt 2020
    6 min. leestijd

    Bijgewerkt op 30 maart 2020

    We weten dat er veel onzekerheid bestaat over het coronavirus (COVID-19) en of dit gevolgen heeft voor jou en je onderneming. Om onze wereldwijde community te helpen, houden we jullie vragen goed in de gaten en beantwoorden we er hier een aantal. We blijven deze pagina bijwerken naarmate de situatie zich ontwikkelt en er meer duidelijkheid komt.

    Wat zijn de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden?
    De Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden van Airbnb geven gasten en hosts de mogelijkheid om kosteloos te annuleren als ze worden getroffen door bijvoorbeeld ernstig letsel of ziekte, natuurrampen, reisbeperkingen en andere onvoorziene gebeurtenissen. Nadat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) het coronavirus (COVID-19) officieel als een pandemie bestempelde, hebben we deze voorwaarden wereldwijd* uitgebreid tot alle reserveringen die op of voor 14 maart zijn gemaakt, met een incheckdatum tussen 14 maart en 31 mei. Voor reserveringen die al zijn begonnen, die na 14 maart zijn gemaakt of die een incheckdatum na 31 mei hebben, gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden van de accommodatie.

    * Dit geldt niet voor binnenlandse reizen op het Chinese vasteland. Kijk hier voor meer informatie. Luxe- of Luxury Retreats-reserveringen vallen onder het Restitutiebeleid voor Luxe-gasten.

    Wat doet Airbnb om de impact van annuleringen op hosts te verminderen?
    We investeren $ 250 miljoen USD om de kosten van annuleringen door gasten als gevolg van COVID-19 te delen. Bij in aanmerking komende annuleringen onder de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden betalen we 25% van wat je zou hebben ontvangen bij een annulering op basis van je annuleringsvoorwaarden. Als je bijvoorbeeld $ 400 USD zou ontvangen voor een normale annulering, betalen wij je 25% daarvan $ 100 USD. Je leest er meer over op Airbnb.com/250MSupport

    Een gast heeft zojuist geannuleerd. Wat gebeurt er nu?
    We weten dat annuleringen heel vervelend kunnen zijn, zelfs als ze plaatsvinden om een begrijpelijke reden. Vergeet niet dat gasten die hun reservering in het kader van onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden annuleren, zelf zijn getroffen. Hun annulering draagt bij aan de bescherming van het welzijn van onze hele community. Als je gasten onder deze voorwaarden hun reservering annuleren, hebben ze de mogelijkheid om een volledige restitutie of reistegoed van Airbnb te krijgen. We brengen je hiervan op de hoogte en maken de datums automatisch weer beschikbaar op je kalender, zodat je andere gasten kunt ontvangen. We innen geen servicekosten voor de geannuleerde reservering.

    Een gast komt uit een getroffen gebied. Wat moet ik doen?
    Als je je zorgen maakt over het ontvangen van een gast uit een getroffen gebied of als je je momenteel gewoon niet veilig voelt bij het ontvangen van gasten, kun je in aanmerking komende reserveringen annuleren via het platform. Je krijgt dan een melding dat je reservering in aanmerking komt voor een sanctievrije annulering en dat je gast een volledige restitutie krijgt. Het is verstandig om gasten zo vroeg mogelijk te informeren en uit te leggen waarom je moet annuleren.

    Houd daarbij wel rekening met ons Anti-discriminatiebeleid. Annuleringen die het gevolg zijn van het coronavirus moeten niet alleen aan onze eigen voorwaarden voldoen, maar ook aan officiële richtlijnen en aanbevelingen betreffende in aanmerking komende situaties en locaties.

    Wat moet ik doen als ik een gast liever niet ontvang?
    Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt over het ontvangen van een gast in deze onzekere tijden. Voordat je een reservering annuleert, vragen we je om aan het Anti-discriminatiebeleid van Airbnb te denken. Denk eraan dat je elke reiziger inclusief en respectvol behandelt. Zorg ervoor dat je bij elke reservering dezelfde normen aanhoudt, dus ook bij je besluit om een reservering te annuleren. We hebben wat richtlijnen en vragen op een rijtje gezet die je kunt doornemen als je bepaalde informatie zoekt.

    Is er iets wat ik kan doen om de impact op mijn onderneming te verkleinen?
    Hoewel veel reizigers ervoor kiezen om in deze onzekere tijd thuis te blijven, zoeken sommigen nog steeds naar verblijven in hun regio en plannen ze vast reizen voor in de toekomst. Om aan de behoeften van deze gasten te voldoen, werken we aan een manier om advertenties met flexibele annuleringsvoorwaarden in de schijnwerpers te zetten. We hebben ook enkele tips opgesteld om de gevolgen van COVID-19 op je onderneming te minimaliseren en we blijven aan manieren werken om je te ondersteunen in deze moeilijke tijd.

    Hoe steunt Airbnb hosts die flexibelere verblijven aanbieden?
    We hebben een reeks tools en programma's ontwikkeld, zodat hosts en gasten beter met alle onzekerheid kunnen omgaan en waarmee we flexibelere reisplannen ondersteunen.

    • We maken het makkelijker voor gasten om accommodaties met flexibele annuleringsvoorwaarden te vinden, bijvoorbeeld met een nieuw filter waarmee je eenvoudig naar dat soort advertenties kunt zoeken.
    • We introduceren ook een tool waarmee hosts gasten die moeten annuleren eenvoudig kunnen restitueren.

    Meer informatie volgt als we deze verbeterde tools en programma's in de komende weken bij onze community introduceren. Meer informatie

    Brengt Airbnb servicekosten in rekening voor geannuleerde reserveringen?
    Als reserveringen worden geannuleerd onder de Voorwaarden voor verzachtende omstandigheden, kunnen gasten kiezen tussen een volledige restitutie of een reistegoed (voor een bedrag inclusief onze kosten). We brengen bovendien geen annuleringskosten in rekening bij hosts die in aanmerking komende reserveringen moeten annuleren.

    We willen ook benadrukken dat onze servicekosten bij elke gedekte annulering volledig worden gerestitueerd of als reistegoed worden verstrekt.

    Kan ik nieuwe reserveringen accepteren als ik een in aanmerking komende reservering annuleer?
    Ja, je mag voor deze datums nieuwe reserveringen accepteren, zelfs als jij degene was die de reservering heeft geannuleerd.

    Verlies ik mijn status als Superhost als ik een in aanmerking komende reservering annuleer?
    Nee. Annuleringen onder de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden hebben geen invloed op het annuleringspercentage van één procent dat nodig is om je status van Superhost te behouden. Lees meer over hoe we de criteria beoordelen in de aankomende evaluatie van Superhosts.

    Zijn er andere sancties van toepassing op hosts die in aanmerking komende reserveringen annuleren?
    Nee. Geen van de gebruikelijke sancties voor annuleren zijn van toepassing op hosts die annuleren onder de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden.

    Ik ben een host van Airbnb-ervaringen. Wat moet ik weten?
    We pauzeren alle ervaringen vanaf 18 maart tot en met ten minste 30 april 2020. We hebben deze moeilijke beslissing genomen omdat ervaringen het doel hebben mensen samen te brengen. Gezondheidsorganisaties over de hele wereld adviseren juist om dit soort interacties te vermijden als een van de beste methodes om gemeenschappen te beschermen.Lees dit Helpcentrum-artikel voor de laatste updates.

    Hoe kan ik de verspreiding van ziekten zoals het coronavirus helpen voorkomen?
    Het schoonmaken van oppervlakken die vaak worden aangeraakt (zoals lichtschakelaars, deurklinken en handgrepen van kasten) en regelmatig handen wassen kan volgens de Centers for Disease Control (CDC) helpen om jou en je gasten veilig te houden. Lees ons artikel met meer schoonmaak- en hygiënetips van de CDC.

    Evenementen worden geannuleerd. Vallen deze reserveringen onder de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden van Airbnb?
    We weten dat veel van onze reizigers accommodaties op Airbnb reserveren voor Coachella, SXSW, Mobile World Congress en andere evenementen. Als een evenement is geannuleerd en je reservering valt niet onder ons verzachtende omstandigheden beleid, dan raden we gasten aan om de annuleringsvoorwaarden van hun reservering te lezen en contact op te nemen met hun host om de mogelijkheden te bespreken.

    We hebben een tool gelanceerd waarmee hosts dit soort reserveringen die niet onder ons verzachtende omstandigheden beleid vallen, kunnen restitueren.

    Ik verhuur een woning via Airbnb Luxe of Luxury Retreats. Gelden de Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden voor mij?
    Nee. Onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden zijn niet van toepassing op Airbnb Luxe- of Luxury Retreats-reserveringen, aangezien daarvoor een apart Restitutiebeleid voor gasten van Airbnb Luxe geldt.

    Ik heb hulp nodig. Waar kan ik online informatie vinden?
    We weten dat het frustrerend kan zijn als je niet meteen antwoord krijgt. We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je alle ondersteuning en informatie krijgt die je nodig hebt. Daarom hebben we Airbnb.com/COVID in het leven geroepen, terwijl we verder ook alle telefoontjes, chats en e-mails zo snel mogelijk beantwoorden.

    Veelvoorkomende problemen kun je vaak online oplossen, vooral als een reservering onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden valt. Je kunt ook in ons Helpcentrum kijken of je daar antwoorden kunt vinden. Velen van jullie hebben ook zelf tips en hulp aangeboden in ons Community Centrum.

    Ik heb nog vragen. Met wie moet ik contact opnemen?
    Neem contact op met ons communityteam als je vragen hebt of hulp nodig hebt bij het annuleren van een reservering. We helpen eerst degenen die onmiddellijke ondersteuning nodig hebben. We stellen je geduld bijzonder op prijs en willen je vragen alleen contact met ons op te nemen als je reservering voor de komende 72 uur gepland staat. Als je een dringende vraag hebt, kun je het antwoord wellicht ook vinden op Airbnb.com/COVID of in het Helpcentrum.

    We weten hoe ingrijpend zoiets als het coronavirus kan zijn voor je onderneming en we zijn er om je te helpen. Bedankt dat je met ons samenwerkt om het welzijn en de gezondheid van onze community te beschermen.

    De informatie in dit artikel kan gewijzigd zijn sinds de publicatie ervan.

    Airbnb
    5 mrt 2020
    Was dit nuttig?