Ga direct naar inhoud
Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Wanneer moet ik betalen voor een reservering?

    Als de host je aanvraag accepteert of je een reservering maakt met Direct Reserveren, wordt het bedrag in rekening gebracht op je betaalmethode zodra je reservering bevestigd is (met uitzondering van een eventuele waarborgsom).

    Als je gebruik maakt van een betaalplan, betaal je bij de bevestiging van je reservering alvast een deel van het totaalbedrag. De rest wordt automatisch afgeschreven op de datum(s) die bij het afrekenen worden vermeld.

    Wij houden de betaling in tot 24 uur na het inchecken, of de reservering nu over twee dagen of pas over twee maanden is, voordat we dit overmaken aan de host. Dit geeft zowel jou als je host wat extra tijd om te controleren dat alles is zoals verwacht.

    Geplande betalingen

    Ga als volgt te werk om te zien wanneer aankomende betalingen in rekening worden gebracht nadat je het betalingsbewijs hebt ontvangen:

      1. Ga naar Reizen en selecteer de reis die je wilt controleren.
      2. Klik op je reservering onder Wat je hebt gereserveerd.
      3. Klik vervolgens onder Betaalinformatie op Betalingsbewijzen ophalen.
      4. Ga onder Je betaalgegevens naar Geplande betalingen.

      Langetermijnreserveringen

      Als je voor minimaal 28 nachten reserveert, betaal je de eerste maand wanneer de reservering wordt bevestigd. De overige betalingen worden maandelijks in rekening gebracht. Je krijgt de maandelijkse betaaldatums bij het afrekenen te zien.

      Waarborgsommen

      Als Airbnb een waarborgsom verplicht stelt voor je bevestigde reservering, wordt dit bedrag 48 uur voor de begindatum van je reservering vastgehouden op je betaalmethode. Er wordt nog niets afgeschreven, maar zolang het bedrag nog niet is vrijgegeven, kun je er niet bij. Als we de waarborgsom niet kunnen vasthouden op je betaalmethode, wordt de reservering geannuleerd. Zorg dus dat je betaalmethode geldig is en dat er voldoende geld op staat. Als blijkt dat we de waarborgsom niet kunnen vasthouden, word je per e-mail op de hoogte gesteld en heb je 12 uur de tijd om een andere betaalmethode op te geven. Als dat niet lukt, annuleren we je reservering en krijg je het betaalde bedrag terug. Zolang zich tijdens je verblijf geen materiële schade voordoet, geven we het gereserveerde bedrag na het uitchecken weer vrij. Dit kan tot 14 dagen na het uitchecken duren.

      Reserveringen in India

      Omdat er voor Indiase creditcards twee-factorauthenticatie nodig is, betalen gasten daar de volledige kosten van de reservering bij het indienen van een reserveringsaanvraag. Vanwege de twee-factorauthenticatie is het niet mogelijk om van betaalmethode te veranderen nadat je hebt gereserveerd. Als de host je aanvraag niet accepteert of als deze verloopt, krijg je volledige restitutie. Het restitutieproces wordt in dat geval onmiddellijk in gang gezet. Je ontvangt de restitutie zodra je bank of financiële instelling de restitutie heeft verwerkt. Houd er rekening mee dat het wat langer kan duren voordat de restitutie op je rekening staat. Als je het bedrag niet ziet staan, hebben we het waarschijnlijk wel al overgemaakt. Sommige banken en financiële instellingen hebben echter tot tien dagen nodig om de betalingsopdracht te verwerken.

      Je moet betalen voor elke ingediende reserveringsaanvraag. Als meerdere reserveringsaanvragen voor dezelfde datums worden bevestigd, is er sprake van een dubbele reservering en kom je niet in aanmerking voor restitutie.

      Heb je de hulp gekregen die je nodig had?

      Gerelateerde artikelen