Annuleringsmogelijkheden vanwege COVID-19
Reserveringen die op of vóór 14 maart 2020 zijn gemaakt
Als je reservering op of voor 14 maart 2020 gemaakt is en je vanwege COVID-19 je reisplannen moet wijzigen, kun je jouw huidige annulerings- en restitutiemogelijkheden bekijken door te beginnen met het annuleren van je reservering en te kiezen voor Mijn reisplannen zijn gewijzigd vanwege de COVID-19-pandemie.
Afhankelijk van je situatie krijg je een of meer van de volgende mogelijkheden te zien:
- restitutie op basis van de annuleringsvoorwaarden van je host
- volledige restitutie na indienen van officiële documentatie ter controle
- reistegoed vanwege verzachtende omstandigheden
- je host om volledige restitutie vragen
Reserveringen die na 14 maart 2020 zijn gemaakt
Als je reservering na 14 maart 2020 is gemaakt en je vanwege COVID-19 je reisplannen moet wijzigen, zijn de annuleringsvoorwaarden van je host van toepassing. Als je echter met COVID-19 besmet bent, valt dat altijd onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden.
Als je reservering niet voor volledige restitutie in aanmerking komt, kun je je host een bericht sturen om te vragen of diegene bereid is om via het Resolutiecentrum meer restitutie te geven.
Gerelateerde artikelen
- Zo werkt het•GastWanneer krijg je jouw restitutie?Ook al wordt een restitutie bijna onmiddellijk uitgegeven, staat het bedrag meestal binnen tien dagen op je rekening, maar voor sommige beta…
- Zo werkt het•HostJe gast terugbetalenHoe je gasten terugbetaalt, hangt af van wanneer je dat gaat doen: voor of na hun reis.
- Communitybeleid•GastVoorwaarden bij verzachtende omstandigheden in verband met het coronavirus (COVID-19)Meer over de dekking voor COVID-19 onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden.