Als je je ongemakkelijk voelt door een gast
Onthoud dat je direct contact met de lokale politie of hulpdiensten moet opnemen in een noodsituatie of als je persoonlijke veiligheid bedreigd wordt.
Jij bepaalt de regels voor je ruimte, zo simpel is het. Als een gast een van je Huisregels overtreedt of iets doet waardoor jij je onveilig voelt, dan kun je daar iets aan doen.
Voordat je een reserveringsaanvraag accepteert
Met behulp van deze veiligheidstips leer je potentiële gasten kennen, tref je de juiste voorbereiding voor je ruimte en bescherm je jezelf.
Het weigeren van een reserveringsaanvraag heeft niet direct gevolgen voor de rangschikking van je advertentie. Je plaats in de zoekresultaten kan wel beïnvloed worden als je regelmatig aanvragen weigert.
Nadat je een reservering hebt geaccepteerd
Als je een reservering al hebt geaccepteerd, kun je deze annuleren.
Controleer of je sanctievrij kunt annuleren, bijvoorbeeld omdat gasten een onbevoegd feest willen geven of hun hond meenemen terwijl dit volgens jouw Huisregels niet is toestaan.
Hier staat alles wat je over annuleringssancties moet weten.
Ongepaste berichten melden
Als je je ongemakkelijk voelt door een bericht van een gast, laat het ons dan weten door het bericht als ongepast te markeren. Open de berichtenreeks en selecteer het vlaggetje naast het bericht dat je wil rapporteren.
In het Informatiecentrum vind je tips over hoe je uitdagingen voor hosts het hoofd kunt bieden en onverwachte omstandigheden kunt incalculeren.
Gerelateerde artikelen
- Host
Als een gast niet komt opdagen
Als je gast annuleert of niet komt opdagen, houden we jouw annuleringsvoorwaarden aan. Een eventuele uitbetaling wordt dan aan jou vrijgegev… - Host
Als een gast niet reageert op je verzoek om de reis te wijzigen
Als een gast niet reageert en je verzoek belangrijk of dringend is, kun je een bericht sturen en diegene vragen om je verzoek te accepteren … - Host
Als host een boeking annuleren zonder nadelige gevolgen
Als een host om een geldige reden moet annuleren, handelen we dit in overleg met de host zo goed mogelijk af. We helpen de gasten bij het vi…