Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Host

Rechten van het verhuurteam

Verhuurteams kunnen samenwerken zonder een account of privé-informatie te hoeven delen. Elk teamlid heeft zijn of haar eigen Airbnb-accountinstellingen met -inloggegevens, die hij of zij indien nodig kan aanpassen, waardoor het makkelijker is om de boel draaiende te houden. De accounteigenaar bepaalt zelf wie lid mag worden van het team en welke tools en functies de teamleden mogen gebruiken.

    Soorten rechten

    Accounteigenaar

    De persoon die een team opzet, wordt automatisch de accounteigenaar. Ze hebben speciale rechten die niet kunnen worden gewijzigd en ze zijn ook de eigenaar van advertenties die teamleden aanmaken voor het account. Alleen deze persoon kan:

    • alle rechten checken
    • zakelijke accountgegevens, belastinginformatie en uitbetalingsvoorkeuren aanpassen
    • het Airbnb-account deactiveren
    • het team deactiveren
    • financiële informatie bekijken, zoals de belastingbetaler en uitbetalingsgegevens van de eigenaar
    • claims in het Resolutiecentrum indienen en beheren voor de accommodaties van een andere eigenaar die door het team beheerd worden
    • de toegang tot de advertentie op elk gewenst moment intrekken (opmerking: het is over het algemeen een goed idee om je team hiervan op de hoogte te stellen voordat je dit doet)

    Taken

    Rechten voor taken worden toegekend aan de dienstverleners van een team, zoals schoonmakers en onderhoudsmedewerkers. Teamleden met rechten voor taken kunnen:

    • taken bekijken die aan hen zijn toegewezen en beschikbare taken aannemen
    • taken markeren als begonnen, in uitvoering en voltooid
    • boekingsgegevens checken voor taken die aan hen zijn toegewezen
    • melding maken van kapotte of gevonden voorwerpen

    Advertentiebeheer

    Tarief- en beschikbaarheidsinstellingen vallen onder advertentiebeheer. Teamleden met toestemmingen voor advertentiebeheer kunnen:

    • advertenties aanmaken namens de teameigenaar
    • advertentiecontent aanpassen, waaronder advertentiegegevens en reserveringsinstellingen
    • advertenties verwijderen, pauzeren en deactiveren
    • tarieven instellen bij het aanmaken van een advertentie
    • voor elke advertentie bepaalde gegevens bijwerken, zoals belastingen
    • tariefinstellingen beheren, waaronder kortingen, kosten, Slimme Tarieven, valuta en het nachttarief
    • beschikbaarheidsinstellingen beheren, waaronder welke datums beschikbaar zijn en beperkingen voor de aankomst en het vertrek
    • Airbnb-kalenders synchroniseren met hun huidige kalenders
    • regelsets aanmaken en aanpassen
    • reserveringsinkomsten bekijken
    • uitnodigingen accepteren van eigenaren van accommodaties om hun advertenties te beheren
    • taken aanmaken en toewijzen

    Gastenbeheer

    Teamleden met toestemmingen voor gastenbeheer kunnen:

    • reserveringen wijzigen, reserveringsdatums en het aantal gasten aanpassen en de kalender blokkeren wanneer de wijzigingen gerelateerd zijn aan reserveringen
    • reserveringsinkomsten bekijken
    • contactpersoon zijn voor de klantenservice
    • berichten, speciale aanbiedingen of vooraf-goedkeuringen naar gasten sturen
    • recensies over gasten schrijven en op recensies reageren
    • taken aanmaken en toewijzen
    • claims in het Resolutiecentrum aanmaken en beheren voor de eigen accommodaties van het team (met ingang van 14 juni 2021)

    Opmerking: In de volgende situaties moet de accounteigenaar de transactie gewoon afronden of het probleem oplossen:

    • Als er vanwege een claim in het Resolutiecentrum een gast betaald moet worden via de betaalmethode van de accounteigenaar.
    • Als de claim betrekking heeft op schade of ontbrekende voorwerpen.
    • Als een van beide partijen Airbnb vraagt om te bemiddelen.

    Financiën

    Teamleden met financiële rechten kunnen:

    • de transactiegeschiedenis bekijken in de accountinstellingen
    • CSV-rapporten aanmaken voor inkomsten en uitbetalingen
    • boekingsinkomsten checken
    • taken maken en toewijzen

    Teambeheer

    Teamleden met rechten voor teambeheer kunnen:

    • mensen uitnodigen om lid te worden van het team
    • teamleden verwijderen
    • rechten voor teamleden aanpassen, behalve hun eigen rechten
    • taken maken en toewijzen
    Had je iets aan dit artikel?

    Gerelateerde artikelen

    Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
    Inloggen of aanmelden