Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten

    Hoe deactiveer of delete ik mijn account?

    Je kunt je account tijdelijk deactiveren en later opnieuw activeren of je account definitief verwijderen.

    Je account deactiveren

    Om je account te deactiveren, moet je op een desktopcomputer of browser inloggen op je account (niet via de Airbnb-app). Je kunt zelf je account deactiveren via Je gegevens beheren.

    Als je je account deactiveert, zijn dit de gevolgen:

    • Je profiel wordt verborgen.
    • Als je verhuurt, worden je advertenties verborgen.
    • Sommige informatie, zoals je recensies, blijft mogelijk zichtbaar voor anderen.
    • We bewaren je accountgegevens, zodat je je account later opnieuw kunt activeren.

    Als je je account opnieuw wilt activeren, moet je contact met ons opnemen.

    Wanneer je als host alleen een bepaalde advertentie wilt deactiveren in plaats van je gehele account, lees je hier hoe je dat doet.

    Je account verwijderen

    Als je je account definitief wilt sluiten en verwijderen, kun je dit zelf doen via Je gegevens beheren.

    Als je je account verwijdert, zijn dit de gevolgen:

    • Uit veiligheidsoverwegingen verifiëren we eerst je identiteit voordat we je verwijderingsverzoek inwilligen.
    • Zodra je verzoek is verwerkt, worden je persoonlijke gegevens definitief verwijderd, met uitzondering van bepaalde informatie waarvoor een wettelijke bewaarplicht geldt of die we mogen bewaren, zoals uiteengezet in ons Privacybeleid.

    Als je account eenmaal is verwijderd, kun je het niet meer opnieuw activeren, heb je er geen toegang meer toe en kun je de bijbehorende gegevens ook niet meer herstellen. Je moet een nieuw account aanmaken als je Airbnb opnieuw wilt gebruiken. Mocht je vragen hebben over de uitoefening van je rechten inzake je eigen persoonsgegevens, dan vind je hier meer informatie.

    Heb je de hulp gekregen die je nodig had?

    Gerelateerde artikelen