Wanneer krijg je jouw restitutie?
Als je in aanmerking komt voor een restitutie, sturen we die meteen na je annulering naar de betaalmethode die je bij het boeken hebt gebruikt. Daarna moet je misschien nog even wachten tot je bank of creditcardmaatschappij de transactie heeft verwerkt. Dat hangt ervan af hoe je hebt betaald, wanneer je hebt betaald en waar je woont.
Hoe krijg je jouw restitutie?
In veel gevallen staat er zowel een betaald bedrag als een apart restitutiebedrag op je betaalmethode. Als je binnen 24 uur na het boeken annuleert, is je betaling mogelijk nog niet in rekening gebracht en hebben we alleen een bedrag op je betaalmethode gereserveerd. In zo'n geval geven we het bedrag weer vrij, wat over het algemeen achter de schermen gebeurt.
Restitutie op je creditcard volgen
Je kunt je restitutie op een paar manieren volgen. Ga bijvoorbeeld naar Reizen, selecteer de boeking en vervolgens Restitutie volgen. Of doe het volgende:
- Klik op Profiel > Account > Betalingen en uitbetalingen.
- Klik onder Betalingen op Betalingen beheren.
- Selecteer de betalingstransactie om de restitutiestatus weer te geven.
- Tik op Profiel .
- Tik onder Instellingen op Betalingen en uitbetalingen.
- Tik op Je betalingen en selecteer de betalingstransactie om de restitutiestatus weer te geven.
- Tik op Profiel .
- Tik onder Instellingen op Betalingen en uitbetalingen.
- Tik op Je betalingen en selecteer de betalingstransactie om de restitutiestatus weer te geven.
- Tik op Menu > Account > Betalingen en uitbetalingen.
- Tik onder Betalingen op Betalingen beheren.
- Selecteer de betalingstransactie om de restitutiestatus weer te geven.
Neem contact op met je bank als je binnen het hieronder aangegeven tijdsbestek nog geen restitutie hebt ontvangen. Je vindt je ARN (Acquirer Reference Number) bij de restitutiestatus. Je ARN is een uniek nummer waaraan je bank je restitutie herkent. Geef dit nummer door aan je bank, zodat zij kunnen uitzoeken wanneer de restitutie op je rekening staat.
Verwerkingstijden voor restituties
24 uur
- tegoed van Airbnb for Work
- cadeautegoed van Airbnb
- Hongbao-tegoed
- PayPal
Eén werkdag
- Alipay
- WeChat Pay
Tot vijf werkdagen
- iDEAL
- Sofort Überweisung
Vijf tot zeven werkdagen
- Klarna
Tot vijftien werkdagen
- de bekendste creditcards, waaronder prepaid-creditcards en betaalpassen
- andere betaalmethodes
- Apple Pay
- Google Pay
- Postepay
Maximaal twee creditcardafschriften
- Aura
- Elo
- Hipercard
- de bekendste creditcards, alleen in Brazilië
Opmerking: Als de rekening van je oorspronkelijke betaalmethode is opgezegd, wordt de restitutie van Airbnb niet verwerkt. Neem in dat geval contact op met Airbnb, dan helpen we je verder.
Gerelateerde artikelen
- Gast
Restituties voor annuleringen
Meer informatie over je restitutie voor een geannuleerde reis of ervaring. Terugbetalingen en betalingsbewijzen bijhouden
Je kunt vast wat leukers bedenken dan je hele portemonnee doorzoeken naar een betalingsbewijs, toch? We maken het je graag zo gemakkelijk mo…- Gast
Automatische restitutie
We sturen automatisch de in aanmerking komende restitutie terug naar de betaalmethode die je gebruikte toen je de reservering maakte.