Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Host

Op een wijzigingsverzoek van een gast reageren

Gasten hebben soms wat meer flexibiliteit nodig. Als ze een bevestigde reservering willen wijzigen (bijv. de reis verkorten, verlengen of andere datums kiezen), moeten ze bij jou een wijzigingsverzoek indienen.

Wijzig of annuleer geen reserveringen namens gasten. Dit kan je goede reputatie als host in gevaar brengen. Stuur ze in plaats daarvan deze instructies, zodat ze het zelf kunnen doen. Gasten kunnen de reservering ook aanpassen via de link in de bevestigingsmail.

Reageren op een wijzigingsverzoek voor een reis

Open de berichtenreeks met je gast en ga naar Reageren op verzoek. Als je akkoord gaat met de wijzigingen, worden deze automatisch toegepast. Eventueel wordt er bij je gast een bedrag in rekening gebracht of terugbetaald.

Wat moet je weten?

  • Voor het afwijzen van een aanvraag gelden geen sancties.
  • Je hoeft niet binnen een bepaald tijdsvenster te reageren, maar door snel te reageren voorkom je geannuleerde boekingen.
  • Gasten kunnen een wijzigingsverzoek voor een reis sturen als een boeking is bevestigd en op elk moment voor vertrek, zelfs als ze er al zijn.

Als je verhuurplannen veranderen, vind je hier meer informatie over hoe je een wijzigingsverzoek voor een reis naar je gast stuurt of een reservering kunt annuleren.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden