Wat gebeurt er als mijn boekingsaanvraag verloopt of wordt afgewezen
Als je boekingsaanvraag door de host is afgewezen of is verlopen (hosts hebben 24 uur om te reageren), dan is er geen boeking en kun je een andere accommodatie boeken.
Als je niet zeker weet wat de status van je boekingsaanvraag is, lees je hier hoe je de status van je boeking als gast kunt vinden.
Wat een verlopen boekingsaanvraag betekent
De host heeft de aanvraag niet binnen 24 uur geaccepteerd of afgewezen. De aanvraag is dus verlopen.
Wat een afgewezen boekingsaanvraag betekent
De host heeft je boekingsaanvraag afgewezen. Lees hier waarom hosts boekingsaanvragen mogelijk afwijzen.
Als je aanvraag is verlopen en je nog steeds geïnteresseerd bent in het boeken van de ruimte van de host
Mogelijk is er iets tussengekomen en heeft de host je boekingsaanvraag gemist. Als de aanvraag is verlopen zonder reactie van de host en je nog steeds de ruimte wilt boeken, dan kun je de host gewoon een nieuwe boekingsaanvraag sturen.
Je kunt de host ook rechtstreeks een bericht sturen en laten weten dat je de ruimte graag wilt boeken. Laat de host bijvoorbeeld weten waarom je de ruimte leuk vindt, wie je verder nog meeneemt en waarom je de bewuste regio wilt bezoeken.
Als je aanvraag is afgewezen en je nog steeds geïnteresseerd bent in het boeken van de ruimte van de host
Vaak laten hosts weten waarom ze een boekingsaanvraag hebben afgewezen, maar dat doen ze niet altijd.
Je boekingsaanvraag is afgewezen maar de accommodatie is nog steeds beschikbaar? Dit kan bijvoorbeeld komen doordat de kalender van de host niet up-to-date is, of doordat de host liever kortere of langere boekingen wil of boekingen op een ander tijdstip.
Neem rechtstreeks contact op met de host. Je kunt de host een berichtje sturen om te laten weten dat je nog steeds geïnteresseerd bent. Vraag of er nog wat te regelen valt, zodat je verblijf toch mogelijk is. Wellicht zijn er aanpassingen mogelijk of kun je iets ophelderen, zodat je boeking toch nog doorgaat. Lees mogelijke redenen waarom een host een boekingsaanvraag afwijst en wat je kunt doen voordat je boekt zodat de host een beter beeld van je krijgt.
Wat gebeurt er met je betaling als je boekingsaanvraag verloopt of wordt afgewezen
De machtiging op je betaalmethode wordt verwijderd. Zijn er al kosten in rekening gebracht, dan krijg je dat bedrag terug. Lees meer over wat er met je betaling gebeurt als een boekingsaanvraag wordt afgewezen of verloopt.
Direct een accommodatie boeken zonder goedkeuring van de host te vragen
Direct boeken houdt in dat je onmiddellijk kunt boeken zonder dat je eerst een aanvraag naar de host hoeft te sturen. Via het zoekfilter Direct boeken vind je accommodaties die je onmiddellijk kunt boeken.
Gerelateerde artikelen
- Gast
Wat gebeurt er met je betaling als een boekingsaanvraag wordt geweigerd of vervalt?
Als je boekingsaanvraag door de host wordt afgewezen of vervalt, verdwijnt de machtiging op je betaalmethode. Zijn er al kosten in rekening … - Host
Verlopen of ingetrokken uitnodigingen, aanbiedingen en aanvragen
Is de goedkeuring vooraf verlopen? Vraag je gast dan om opnieuw een reserveringsaanvraag in te dienen. Je kunt ook een speciale aanbieding s… - Gast
Het vrijgeven van een machtiging of een restitutie versnellen
De verwerkingstijd voor het vrijgeven van machtigingen en restituties is afhankelijk van je betaalmethode en kan niet sneller.